Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı                                  Van Gölü Havzası Sanal Herbaryumu

FEN TEKNOLOJİ VE TOPLUM Ders Notu (2007), FTT Beyin Fırtınası Soruları - ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I DERS NOTU Doç.Dr.Nasip DEMİRKUŞ (Ocak 2007)

228.Hangi tohumun hangi çiçeği açacağı kadar berrak;bir ferdin hangi;gen sistemlerine ve genetik yatkınlıklara sahip olduğu önceden bilinse;
A-
Bu günkü zihniyet ve eğitim-yönetim sistemleri ile hangi neticeler alınır?
B-
Bu bilginin liyakatine uygun nasıl  eğitim-yönetim sistemleri geliştirirsiniz?
İp ucu;
bu gün bazı bitkiler ve hayvanların gen sistemleri, genetik yatkınlıkları çok iyi bilindiği halde;icabetimizden sonuca ulaşmaya çalışın.1

C.228:A-
Uzay çağında olabilirdik.
C.228:B- her şeyden önce akli selim, ahlaklı, faydalı ve zeki insanlarla eğitim ve yönetim; akılların alamayacağı düzeyde zirvelere ulaşırdı. Her birey bu durumda yararlı işler icraat edeceğinden bir lidere dahi gerek duyulmazdı. SELMA İFLAS
C.228:A-Sonuçta neyin ne olacağını bilmek önemli değildir.Yaptığın davranışların doğruluğu ölçüsünde eğitilirsiniz.
C.228:B-Kimin ne olacağı önceden bilinse ona yönelik eğitim verilir.Doktor olacağını bildiğiniz kişiye müzik eğitimi vermezdik herhalde. İBRAHİM SELÇUK KURU
C.228- A-Eğitimi daha üst düzeye çıkarmak için çalışmalar yapılırdı.SONGÜL GÜNDÜZ
B- Eğitim de teknolojik verilerin kullanılmasına daha çok ağırlık verilmeli. SONGÜL GÜNDÜZ
C.228:A-
İnsan hastalıklı genlerle doğma, insanı hastalıklı ruh sahibi yapan toplumdur. Toplumdaki cahillerin zihniyetini değiştirebilirsek bu insanlar en iyi yerlere gelebileceklerdir. TÜLAY TOPER
B-
Öncelikle çocuklarımıza karşı sevgi ve anlayış dolu olmalıyız.Onların en küçük hareketine uapma, yanlış yaptın diye tenkit etmemeliyiz. TÜLAY TOPER
C.228:A-
Bu düzen içersinde değişikliğin olacağını düşünmüyorum. MUSTAFA ÇAM
C.228:B-Bireyleri hangi yöne mesleğe doğru geliştireceğimizi bilirdik ve bu yönde eğitimi sağlardık. Bu düzen ile olumlu bir gelecek yaratırdık. Her mesleği yapanı o bilinç düzeyinin en üst seviyesine ulaştırırdık. (çöpçüyü bile bilinçli bir çöpçü yapardık.) MUSTAFA ÇAM
C.228: A-Zararlı olanlar önceden elenebilir.
C.228:B- Kişinin özelliklerine göre eğitilirdi. SİNAN KAPLAN
C-228:A)Bugünkü yönetim biçimi ile gerçekçi bir yönetim neticeleri alır.
         B)Sadece eğitimle uğraşan bireyler ve içinde siyasetin olmadığı bir eğitim sistemi geliştirirdim. İLYAS AKAD
C.228: A-Bütün negatif genlere sahip olan insanların ayıklanması sağlanabilir .Dolayısıyla  daha iyi eğitim olanağı sağlanır .
B- Türkiye’yi ileri götürecek bir sistem.kişinin sahip olduğu yetenek , becerilere , bilinç düzeyine ve eğilim alanına göre bir sistem. AYNUR EROĞLU
C.228: A) Bugünkü zihniyetle hiç kimse yatkınlığına yöneltilmediğinden fayda vermezdi.      B) Bunun için insan yatkın olduğu eğitim sistemlerinde eğitilmeli. FADİLE KALKAN
C.228:A-Hep topluma,insana,doğaya,yararlı olan genlerin çoğalması sağlanır.
B-Bu yararlı genleri daha da geliştirecek bir eğitim sistemi geliştiririm.MERAL ÇELİK
C.228: A) Ne kadar berrak olsa da bu günkü zihniyet ve müdahaleler onu bozar.
B) Müdahalesiz, kişinin geleceğine yönelik, eğitim-öğretim ve zihniyet geliştiririm. SERKAN DUMAN
C-228)A)Kötülük veya olumsuzluk adına hiçbir şey olmazdı herhalde.
B)Önceden kişinin yetenekli olduğu alanlar bilindiği için ona yönelik eğitim verilirdi.SEYAR DİNAR C228:A:bu günkü sultanlar soytarı olurlardı. MUSTAFA RÜSTEMOĞLU.
B:İnsanların fıtratlarını zorlamadan ilgi duyduğu alanda yetiştirirdim. Önce onlara insan olmayı öğretmek şartı ile… MUSTAFA RÜSTEMOĞLU.
C-228:A)Bir değişiklik olmaz. ADEM ÇELEBİ
         B)İnsanlara hayvan veya bitki gibi bakmak yanlıştır. ADEM ÇELEBİ
C-228:A)Değişmeyen insanlar değil sistemlerdir.ONUR HATİPOĞLU
         B)İnsanlar doğa kadar birbirine yakın olamazlar.ONUR HATİPOĞLU
C-228:A)Daha sağlıklı, REMZİ BOĞA
         B)Genetik sisteme göre. REMZİ BOĞA
C.228: A: Türkiye’deki eğitim sistemi bu koşullarda fonksiyonsuz kalır. HASAN AKKAYA
B: Her insan başarılı olacağı alanlarda çalıştırılmalı. HASAN AKKAYA
C.228: A-İnsanlar genetiğin değil ilgi alanlarına yönlendirilir.
B-İnsanlara ilgi alanlarına göre eğitim kurumları kurarak. ALİ GÖÇER
C- 228:A- Her şeyin tedbiri, geleceği bilinirdi.
B- Tek tip bir uygulama getirip her durumu uygulardım.  ELİF KARAHAN
C.228: A:Bu eğitim sistemimizle iyileri de kötülerden farksız hale getiririz.
B: Kendi evladını kendi eliyle toprağa gömen zalim Ömer’i Hz. Ömer yapan eğitimi vermeliyiz. Erkan ALTUN
C.228 A: Bir ferdin gen sistemi önceden bilinirse insanları sistematik gibi sınıflandırmak iyi, kötü güzel, çirkin,  … vb gibi kategorize etme. FARİS ÇELİK
B:İnsanları hangi alanda iyi olduğunu tespit edip, ona göre uygulanmalı FARİS ÇELİK
C.228:A. Bu günkü şartlarda fazla bir umut beklemek yanlış olur.
          B. Her insanın özelliklerine göre kanalize edilmesi en doğrusudur. Tolga POLAT
C.228:a)Çok farklı olurdu.Patojen genine sahip insanlar yönetici olmazdı.
           b)İyi gene sahip kişileri eğitici öğretici yapardı.Patojen gene sahip insanlara öğrenci yapardı.BURHAN AVAŞ
C.228: A) Eskiye baksak şimdide birde bu zaman baksak neyin değiştiğini biliriz buda gelecekte neyin olacağının göstergesidir.
B) Teknoloji şimdiki zaman da çok öndedir .Bunu birde bilgili insanlarla birleştirince ne yapılmaz ki NİHAT PİŞKEN
C:228)O zamandan İslam inancına göre insanlık denen bir oldu olmazdı ama bilinse herhalde insanlık için bir katliam söz konusu olurdu(daha doğmadan mezara).ERTAN ARTUÇ
C.228.bereket bolluk olur. Öğrenciyi devamlı çalıştırır boş bırakmam ENGİN ATEŞ