81.A-İnsanın zihinsel
ve bedensel üretiği enerji ile kendini doğaya
ve doğal mekanizmalarının sınırlı gerçeklerine liyakatsiz teslimiyeti:
insanların akıbetini hayvanları ve diğer doğal metalarını aşmayan aczi ve
liyakatsizliği anlamına gelir. Önermesini eleştiriniz.
B-Gerçeğin sadece bir parçası olan doğa ve doğa
mekanizmalarını (evrimsel mekanizmaları)
gerçeğin tümü ve ta kendisidir demek hayvanların zekice liyakati için
bile belki de yetersizidir. İnsan için gerçeği, bu kadarcık bilimle sunmaya kalkışmak belki de abes,
ayıp, insafsız ve liyakatsizliktir. Bu birazda şuna benzer;biri
ayakta duran filin kulağını tutar;bu nedir diye sorar, yanıtlar izafidir.
A-Kulak B- Fil Kulağı C-Fildir …vb Burada algıda ve
kavramada değişmezliğe ulaşmak son derece önemlidir. Önermesini eleştiriniz
İpucu;Işık
hızından daha hızlı düşünebilen;insanın mutlaka doğadaki diğer varlıklardan
farklı olarak kişiliğini ve ürettiği bedensel-zihinsel enerjisini hayvani ve meleği doğa ötesine taşımasının reçetesini
bilmesi daha liyakatli gözükmektedir.
C.81 A.İnsanı doğadaki varlıklardan ayıran
en önemli özelliği aklı ve iradesidir. Bunlar ise sorumluluğu gerektirir.
B.İnsanın bilgisi kavrayabildiği kadardır. Hatice MERT
C.81.A İnsanın ürettiği enerji onu doğa
ötesine taşıyabilmelidir, bunun için yapması gerekenler insanın fıtratında
saklıdır. Sevgi BARBARUS
B.İnsan beyni ışık hızından bile daha hızlıdır.
İnsanların anlayışları farklıdır bu da her insanın kendi fıtratı ile ilgilidir.
Sevgi BARBARUS
C.81 A: İnsanlar istedikleri her şeyi, her
yerde yaparlarsa başkalarını rahatsız ederler.
B: Doğa gerçeğin sadece bir parçasıdır. İnsanda tabiatı
gereği doğada gördüklerini yorumlama ihtiyacı duyar. Mehmet ŞAFAK
C.81 A. İnsanlar evrim biliminin sadece
canlıların gerçek yaşam hikâyelerinden ibaret olduğunu unutmamalılar.
Kendilerini evrim teorisinin hapishanesine teslim eden bireylerin akıbeti;
hayvanların ve diğer doğal varlıkların akıbeti gibi olur.
B. insan beynini düşünme hızı ışık
hızından daha hızlıdır. İnsanları diğer varlıklardan ayıran özeliklerin başında
akıl ve ruhuyla düşünmesi ve bunun sonucu olarak kişiliğini ve enerjisini doğa
ötesine taşımasıdır. Kendimizi evrim teorisinin yanlışlıklarına kaptırmamalıyız. Fuad KARADAĞ
C.81 A. İnsan düşünebildiğini hayata
geçirdiği sürece anlamlıdır.
B. İnsanın
düşünce gücü yorumu kişiden kişiye değişir. Berna SİMEKLİOĞLU
C.81A İnsan başka güçlerin egemenliğine girerse(doğa gibi.)tabi ki
diğer doğal unsurlar altında ezilir insanları diğer varlıklardan ayırtan en
önemli özellik aklıdır insan aklını kullanarak kendi akıbetini değiştirebilir Hilal KUL
B.Her şeyi
maddesel düşünmek düşünmeyi ortadan kaldırır çünkü düşünmek zihinseldir
C.81 İnsan doğayı ve doğal mekanizmaları
aklı ve enerji sayesinde max. fayda
sağlayacak fikirler üretmeli. Bunu yaparken doğanın doğal akışını engellememeli.Saray İLTER
C.81 İnsan kesinlikle doğrulu tespit
edilmişside kendisini bir şeylere bir
anda bırakmamalı bence yaşamındaki uygunluğunu tartışmalı.Ahmet
ERTUŞ
C.81 İnsan yaşarken doğaya
teslim olmamalıdır. Ama doğayı mahvetmeden doğadan gelen tehlikelere karşı
koymalı Elif KIRKAĞAÇ
C.81A.Doğada Allah tarafından yaratılan
ve onun verdiği direktifler tarafından yönetilen mükemmel bir mekanizma vardır.
Bazı sapkın düşünceler doğadaki olayların tesadüfler aracılığıyla olduğuna
inanıyor. Kendini evrim teorisinin hapishanesine teslim eden bireylerin akıbeti
hayvanların ve diğer doğal metaların acizliği olur.
B.Allah’ın mükemmel şekilde ve kusursuz yarattığı
canlıların tesadüfler sonucu oluştuğunu söylemek insan kişiliğine ve insan
beynine büyük bir hakarettir. SALİH
KOÇYİĞİT
C.81 insanların
sahip olduğu enerjiyle kendini doğaya teslimiyeti yerine o sahip olduğu
enerjiyle doğayı sorgulayıp yaratıcı bir gücün varlığına erişebilir. Orhan
KAÇAK