64.Bu dünyada herhangi
bir şeyi bilmeyenlerin ve o şeyin istenmeyen sonuçlarının sorumlusu o şeyi
bilenlerdir.Önermesini eksiğini tamamlayınız.
İpucu:Fert, toplum,
kurum, devlet…insan bazında bilenler (doğru bilgi ve uygulamaya sahip-emin
olduğu sahalarda) bilmeyenleri ( o sahaların bilmeyenlerini) kendilerinden
yararlandıracak;davranış, eylem, uygulama, mesafe, konum…geliştirmedikçe
bilmeyenlerden kaynaklanan yanlışın sorumluluğu bilenlere mal edilmelidir.
O halde emin olduğu bilgilerini çevresiyle paylaşmaktan hoşlanan ve parasız
ahlaki değer yangılarına sahip fertleri hangi eğitim sistemleriyle
oluşturabilir önermesi çok büyük önem taşır.
İpucu:zeka seviyesi
%100 güzel
ahlak seviyesi %10 ve zeka seviyesi %60 güzel ahlak seviyesi %50 olan iki
profesörün devlet hizmetindeki ürünlerini ve halkına hizmetlerini
karşılaştıranız. O halde şimdiye kadar ÖSS sınavı
sadece zekaya dayalı öğrenci seçmesini geleceğimize katkılarının eksiğini
düşünün.0, 1, 2, 3, 4,
C.64 Bilen kişi bilmeyenlerle bilgisini
paylaşmaz ise oluşabilecek sonuçlardan da sorumlu olur.Sevgi BARBARUS
C.64 Doğru bildiğini uygulamayan bunu
yararlı bir davranış,eylem,mesafe ve konumla geliştirmeyen insanlar bilmeyen
insanların yaptığı yanlışların cezasını çekeceklerdir Hilal KUL
C.64 Güzel ahlak seviyesi yüksek olan
kişi şüphesiz insanlık için daha faydalıdır. Ve insanlığa hizmet etmek niçin
uğraşır öte yandan zeki olan ve güzel ahlak sahibi olmayan kişi kendi nefsinin
baskısı altında olduğu için nefsi hareketleri insanlığa değil yarar zarar verir
ORHAN KAÇAK
C.64 Doğru biline her şey
öğretilmelidir. Berna SİMEKLİOĞLU
C.64 İşleri üzerine alan akil insanlar
her şeyin sonuçlarını düşünmelidir.çünkü sorumluluk makamı onlarındır.Hatice MERT
C.64 Bildiği halde susanlardır.Saray İLTER
C.64 Toplumun eksikliklerini hatalarını
hep başkalarına yükleriz kendimiz işin içinden çıkmadığımız zaman işi
bilmeyenler bilenlere veya o işi yapanlara sorumluluk yüklerler oysa eğer
eleştiriyorsak alternatifimizde olmalı.Ahmet
ERTUŞ
C.64 Uygulayıcılar
bilenlerdir.Elif KIRKAĞAÇ
C.64 Topluma zekâya dayalı, yani
kişiliğini tamamlamamış insan yetiştirmek, bilmeyenlerin değil, bilip de bu
yanlışı yapanların suçudur. Mehmet ŞAFAK
C.64 Doğru bilgi ve deneyime sahip fert
toplum devletler eğer bu bilgi ve
deneyimi bilgisiz insanlarla paylaşmıyorsa
oluşabilecek her türlü söz ve
davranışın sorumlusu bilgili insanlardır.parasız olan veya iyi ahlaka sahip
olan insan bildiklerini çevreleriyle
paylaşırlar. Sadece zekaya dayalı öğrenci seçmek ve güzel ahlaklı insanların toplumda bir
yerlere gelmesini engellemek gelecek
için kötü sonuçlar doğurur. Fuad KARADAĞ
C.64 İnsan bildiklerini aktarmadığı
sürece bilgilerinden sorumludur. Toplumda yapılan yanlışlıklar, ahlaksızlıklar,
cinayetler vb. toplumsal sorunlardan, bunu yapanlar ne kadar suçluysa; bunu
yapanı yetiştiren ana-baba, öğretmen ve çevresindekilerde en az onun kadar
suçludur. Hatta ondan on kat daha suçludur. ÖSS vb. sınavlarla yüksek öğrenim
kurumlarımıza alınan zeki insanların birçoğunun ahlak seviyesi çok düşüktür. Bu
da ilerde toplumda ahlaksız bilginlerin oluşmasına neden olacaktır. Salih KOÇYİĞİT
C.64 – Bir şey bilmeyenin iradesi de
yoktur. İradesi olmayanın sorumluluğunda yoktur. Fahri ERGÜN