62.Hür insanın, toplumun,
kurumun ve devletin tercihlerine dayalı düşüncesinin kıblesi ile gerçek
kişiliği/sorumluluğu doğru orantılıdır. Cebren ve hile ile diğer faktörlerle
kişiliği/ni yönlendiriliyorsa/yönlendiriyorsa; ya özürlü, ya cahil ya mahkumdur
yada hem cahil hem de mahkumdur. Önermesinin liyakatini ve eksiğini tamamlayınız.
C.62 Kişiliğini zorla , hileyle ,
durumlara göre değiştiriyorsa kişiliği oturmamış demektir.Sevgi BARBARUS
C.62 Belli bir düşüncesi olmayan insanlar
cahilce yönetilmeye mahkum edilirler
Hilal KUL
C.62 Cebren ve hile ile yönlendirme
varsa zorbalıktır. Berna SİMEKLİOĞLU
C.62 Hür ve özgür olma iradenin ipotek
altına alınmaması demektir.iradeleri ipotekli insanlar ve kavimler mahkumdur.Hatice MERT
C.62 Düşünce kıblesi, bir insanın,
kurumun, kuruluş veya herhangi bir varlığın düşünce, değer yargıları gibi
gereksinimlerine, zorluklarına ve tercihlerine dayalı toplam düşüncesinin
bileşkesini ifade eder. Bir insanın bu durumu değiştirmesi cahilliktir ama
mahkûmluk değildir.Saray İLTER
C.62 Toplumu oluşturan insanların özgünlüklerini
elden alan kurallar kişiliksiz tek tip insan yaratır buda üretemeyen özgün
olmayan serbest olmayan kişilikler yetiştirir.Ahmet ERTUŞ
C.62 İradesi özgür
değildir.Elif KIRKAĞAÇ
C.62 Hür olan insan ve toplum
düşüncelerini rahat söyler. Başkaların etkisinde olan insan ve toplum
başkalarının tutsağı gibidir. Mehmet
ŞAFAK
C.62 Aklıyla düşünen ve davranan hür
insanlar toplumdaki bireylerin inançlarına değer yargılarına kişiliklerine
saygı gösterip adaletli davranan kişilerdir.bu tür insanlar için topluma
faydalı olmak ve toplumun ihtiyaçlarına cevap vermek bir görevdir.eğer zorla
kişiliği yönlendiriliyorsa hür olmaktan çıkarak nefsin ve evrimin hapishanesine
mahkum olur.Fuad KARADAĞ
C.62 Aklı başında insanlar düşüncelerini kimsenin
isteğine göre belirlemez. Çünkü bir insanın düşüncesi, davranışları onun
kişiliğini yansıtır. Eğer bir insan kişiliğinin yönlendirilmesine izin
veriyorsa bu insan kişiliksiz biri olur. Zorla da olsa bir insan kişiliğinin
yönlendirilmesine izin vermemelidir. Salih
KOÇYİĞİT
C.62 Her insanın tercihleri
düşüncesiyle doğru orantılıdır. Fahri
ERGÜN