53.Kainatın zaman boyutunu;mekana bağlı (mekan içinde) düşünmek ve
hesaplamakla, mekanı zaman boyutu içinde düşünmek ve hesaplamak arasında ne
fark vardır?
İpucu;yaklaşık 20-21
milyar yıllık kainatı tüm boyutlara parçalayarak Ör.eş(bir birine en yakın) zamanlı
veya benzer (bir birine en çok benzeyen;eylem, mekan, varlık.vb oluşumlar)
boyutlardan birer kavuşma boyutu düzlemler sistemini geçirerek kainatı birde
böyle şekillendirin. Kainatın sonsuz boyutlar sisteminden oluşan mükemmel,
devasa ve çok yönlü bir sistemler bütünlüğü olduğunu anlamaya çalışın. Ör:Bir
plazma boncuğuna, … bir elektrona!!,…. gezegene, yıldıza, sisteme…vb
galaksilere bağlı zamanları düşünün.
İpucu I;Kainat olmadan
yada yaratılmadan öncede zaman vardı ki biz kainata ömür biçebiliyoruz. Tersini
düşünün o zaman daha rahat anlarsınız. Kainatla birlikte zaman mekan, eylem,
varlık…vb oluşum boyutlarıyla çok yönlü parçalanarak kenetlendi ve sonlu
mekanların içine sızdı. O halde zaman boyutu varlık boyundan önce vardı.
En son (Vel Ahir) tüm boyutların aslına dönüşü söz konusudur. Hasılat ve
kârımız aklında bir sayı tut adı kainat olsun!!! Kötü niyetli;kişilikle,
topumlar, kurumlar...vb tercihler, eylemler ve odaklar terslerine keyfiyet
malzemesi olacak gibi gözükmektedir. 1, 2
Öncelik sırasıyla;En önce (El Evvel) İlim boyutu>
Sonsuzluk Boyutu>Çok Yönlü Kuvvet Boyutu ve Tersi >Çok Yönlü Zaman Boyutu
ve Tersi >Çok Yönlü Basınç Boyutu ve Tersi?>Çok Yönlü Hız Boyutu ve Tersi
>Çok Yönlü Mekan Boyutu ve Tersi>Çok Yönlü Varlık Boyutu ve Tersi> Çok
Yönlü Oluşumlar Boyutu ve Tersi, Genişleme ve eylemler Boyutu ve Tersi…vb En
son (Vel Ahir) devreye girmesiyle bu güne, geleceğe ve geçtiğimiz
boyutlara yönelmişiz en son ortaya çıkılan ilim boyutunun içinde ve aslına
dönüş söz konusudur.
İpucu II;Kainattaki
ulaşılacak tüm enerji halleri açılımların bir toplu iğnenin ucundan daha küçük
bir zerrenin içinde ilmen çok
yölü yapışık olduğunu düşünün. Sonra tam tersi bir kuvvet ve anti basınçla
tedrici bir açılımı düşünün (BU
GÜNKÜ KAİNATIN GELECEĞE YÖNELİŞ SERÜVENİ).Başlangıçta
yer ve gökler yapışıktı(ilmen yer ve göklerin çok yönlü yapışık olduğunu
düşünün). Biz onları açtık sonra isteseniz de istemeseniz de bir arayan gelin
dedik. Hala göğü genişletmekteyiz...Ayetler var.
C.53 Zaman her zaman vardı. Eyer biz
kainata zaman biçebiliyorsak bu zamanın önceden beri var olduğu, kainatın ise
sonradan oluşup zaman boyutu içine girdiğini kabul ediyoruz demektir. Sonuç
olarak kainat zaman boyutu içinde yer alır. Salih KOÇYİĞİT
C.53zamanını mekân boyutu içinde
hesaplarsak zaman bir başlangıç boyutu biçmiş oluruz. Ama mekânı zaman içinde
hesaplarsak zamanın başlangıcını sonsuz olarak göreceğiz ve bu hesabı yapmak
bana göre zor bir hesap. ORHAN KAÇAK
C.53Kainat olmasaydı mekan ve zaman
olmazdı zaman hep var olan mekan zamanın içinde var olan bir olgudur. Hilal KUL
C.53 Zaman içinde mekan oluşur, zaman
hep vardır mekan sonradan oluşmuştur.
Sevgi BARBARUS
C.53 Zaman mekân yokken de var. Bu
yüzden mekâna bağlı hesap yanlış olur. Mekân olduğu anda zaman hesaplanabilir.
Ama bu da zamanın mekân yokken olduğu kısmı eksik bırakır.Saray İLTER
C.53 Zaman bize göredir ve
izafidir.Yaratan için dün,bugün ve yarın aynıdır.Hatice MERT
C.53 Big bang (büyük patlama) teorisinden
önce zaman diye bir kavram yoktu. Zaman, boyut ve bununla beraber hayat bu
patlamadan sonra başlamıştır. Mehmet
ŞAFAK
C.53 Mekân kalıcı, zaman değişkendir. Berna SİMEKLİOĞLU
C.53 Günümüzde ders alınması gereken o
kadar çok olay var ki zaman akıcı ve durdurulamıyor.Elif KIRKAĞAÇ
C.53 Kâinata bulunan tüm gök
cisimleri(gezegen-yıldızlar) yaratılmadan öncede zaman vardı. kainat yaratıldıktan
sonra zaman kavramı kainatın var oluşundan yok oluşuna kadar mekan kavramı
içinde yer aldı halbuki kainat mekan boyutuyla önceden var olan zaman kavramı
içinde yer aldı kıyamet günüyle birlikte mekan boyutu yok olacaktır. Fuad KARADAĞ
C.53 Parçadan bütüne ulaşma yoludur
kâinatı kavramak değerlendirmek bizi yaratıcıya biraz daha yaklaştırır bu
anlamda gizemli olan bütün yanları araştırmak ve yaratıcıya biraz daha yakın
olmak güzel. Ahmet ERTUŞ
C.53 İlim bilim açısından düşünüldüğünde
her şeyin bir başı ve sonu bulunmaktadır. Bilimi din ile birleştirip sonuca erişebilir. ASLI ATAŞ
C.53 Kâinatın zaman boyutu içinde tanımlamak yerine hareket boyutu içinde
tanımlamak daha doğru. Hareketin olmadığı yerde zaman da yoktur. Fahri ERGÜN