37.A-Laikliği
dünyada ilk defa baş örtü ile ilişkilendirip sözde dini siyasetten koruyoruz avukatlığı,
bahanesi veya cehaleti ile İslamiyet’ten ve Müslümanların tepkisinden dolayı hiç bir ülke
insanın cesaret edmediği/edemeyeceği ilk örnek
uyguma cahaleti ve toplumsal tepkileri harekete
geçiren-tetikleyen veya tetiklemeye cesaret eden cahil
mucitleri ve cahil bilim insanı öncüleri ülkemizden çıkmıştır veya çıkartılmıştır!!!
B-Belki
de rejimlerin ölçüsü ve adaleti uygulandığı kitlelerin ona memnuniyeti ile
doğru orantılı olmalıdır. Değilse demokrasi ve rejim için kitleler değil,
kitlelerin fıtratı–olumlu kültürleri ve değer yargıları ölçüsünde rejimler ve
demokrasiler değişebilmelidir veya değiştirilebilmelidir. A ve B Önermelerini; ya çürütünüz, ya eksiğini yazınız yada gerekçesiyle destekleyiniz. 1,2, 3, 4
Cevap37:Laikliği dini baskılama olarak görmek
bizim ülkemiz dışında farklı ülkelerde görülmüştür. Ama
İslam dinin kendini muhafaza ettiğini düşünürsek bu laikliği kendilerine göre
yorumlayan insanlara hep
baş kaldıracaklardır. Orhan KAÇAK.
C.37. A. İnsanların dini inanışları ve
bunu yerine getirişleri belli kalıp kavramlarla daraltılmamalıdır. Maalesef bu
tür insanlar hala varlığını korumaktadır.
B.
Demokrasi, laiklik gibi özel kavramlar menfaat amaçlarına gebe olmuştur.
İnsanların haklarından bahsedip haksızlığa uğratmak gibi başörtüyü sadece simge
olarak taşıyanlarda yanlış kavram kullanımındadır. Berna SİMEKLİOĞLU
C.37. Başörtüsünü bahane ederek dini
siyasetten kurtarıyoruz diyenler aslında dini siyasete en çok malzeme
edenlerdir. Ki bunlar ya laiklik kavramını bilmiyorlar ya da bilerek siyasi
çıkarları doğrultusunda kullanıyorlar. Saray
İLTER
B.Demokrasi
günün koşullarına ve şartlara göre değişebilmelidir. Sevgi BARBARUS
B.Köklü
değişimlere insanları önceden hazırlamak gerekir zaten hiçbir zaman tüm
insanların memnun kalacağı bir düzen olmaz
HİLAL KUL
A: Laikliği kullanarak din ve siyaseti birbirine
karıştırmamalıyız.
B: Rejimlerin ölçüsü adalet ile doğru orantılı
olmalıdır. Mehmet ŞAFAK
B.Herhangi bir rejim veya yönetim sistemi
eğer halkının doğal yapısına,kültürüne,inançlarına,değer
yargılarına uyum sağlayamıyorsa ;uyum sağlayıcı ve halkını memnun edecek
düzeyde değişmelidir.Fuad KARADAĞ
C.37.A. Bunu anlamak mümkün değildir.
İnsanlar nasıl oluyor da bir başörtüsünü laiklikle bağdaştırıyorlar ve bunu
yapanlar sözde eğitimli, ileri gelen, insanlar… Bence onlar başkaları
tarafından kullanılan bir kukladan başka bir şey değiller.
B.Eğer rejimler toplum için varsa
gerektiğinde toplum için düzeltilmelidir.Salih KOÇYİĞİT
C.37 Bence laiklik kavramı günümüzde kullanılan
kelimesinden farklı bir şey olsa gerek çünkü insanların geleneklerini kültürlerini
yok edici anlamda kullanılması gerçekten yanlış bu asala da olamaz insanlar kendilerini kendi yapan
değerlerinden asla vazgeçemezler.Ahmet ERTUŞ
B.Kitlelerin
fıtratlarına uygun rejimler daha başarılıdır.Hatice MERT
C.37 21. y.y’da Ortadoğu kendi gelişim sahasını genişletmelidir.
Sadece yeraltı kaynaklarının varlığı ile geri dönüşü değil, ilerlemeyi esas
almalıdır. Toplumsal yaşamı, kişisel inançları, baskı altına
almadan özgür bir ortam yaratılmalıdır Aslı
ATAŞ
C.37 Laikliği başörtüsü ile
ilişkilendirmeye iten müsebbip “Başörtülülere oy deposu” notasıyla bakanlar
biraz da sebep olmuştur. Fahri ERGÜN