30.
A-Düşüncenin
kıblesi nedir? Bilimin, ilimin ve disiplinlerin kıblesi nedir, ne tarafadır?
Neden?
B-Disiplin,
bilim
ve ilim
nedir? Aralarında ne fark vardır?
C-Bilim alan
akademisyeni ve bilim alanı insanı kimdir?
D-Bilim
alanları ve bilim alanlar arası akademisyeni ve bilim insanı kimdir?
E-Disiplinler
arası bilim ve bilim sahası nedir, ikisi arasında ne fark vardır?
G-Disiplinler
arası bilim insanı ve akademisyen kimdir?
F-Disiplinler
ve bilim alanları arası bilim insanı ve akademisyen yetiştirmek ne demektir?
C.30. Etrafında algıladığı ve hissettiği
her şey.Saray İLTER
C.30. A. Düşüncenin kaynağı sanılan
yöndür. Fikrim, zikrim neye inanıyorsa o düşüncemin kıblesidir. Bilimin kıblesi bilgilerdir, ilimin kıblesi
duygulardır. Disiplinin kıblesi eğitimdir.
B. Bilim
merak ettiklerimizi öğrenmemizi sağlayan birimdir.
İlim,
nesnel kavramlar bütünüdür. İnsanın kendini tanımasıdır.
Disiplin, hayatı ve uygulamaları çerçeve içine almaktır.
C. Bilim
alan akademisyeni: Rektörler ve dekanlardır.
Bilim
alanı insan: Bilim için uğraşan, çabalayandır.
D. Bilim
alanları, bilimin basamaklarıdır.
Bilim
alanlar arası akademisyeni, araştırma görevlileri ve yükselmekte olanlardır.
Bilim
insanı, kendini bilime adamış insandır.
E. İkisi de
sınırları belli kavramlardır. Berna SİMEKLİOĞLU
C.30 İnsanın kendi içinde yaşamını düzene
sokmasına disiplin denir. bilim insanı biraz daha bilgisel anlamda disiplinsize
eder.ama ilim tam anlamıyla kurallara sokan yaşamı biraz daha disiplinsize eden
bir yapıdır.Ahmet ERTUŞ
C.30 A. Düşüncenin bilimin, kıblesi her zaman doğru
olandır. İnsanlığa doğaya faydalı olandır.
B. Aralarında köprü
olan kavramlardır. Disiplin bilimi getirir. Bilimin sonucunda ilim oluşur.
C. Aralarındaki fark birinin bir
kuruma bağlı olması, diğerinin ise serbest olmasıdır. Sonuçta her ikisinin
aldığı da bilimdir.
D. Bilim akademisyeni; bir alan
üzerinde, bilimsel veriler üzerinde çalışan o konuda uzman olan kişidir.
E. Disiplin kurallara bağlı kalmadır.
Bilim sahası ise bir alanın konu müfredatının kapsadığı durumdur.
F. Günümüzde üniversitelerin asıl
yapması gereken şeydir disiplinli bilim adamları yetiştirmek.
G. Bilgilerini bilimsel yöntemleri
kullanarak sağlayan ve bunu bir düzen içinde yapan kişidir. Salih KOÇYİĞİT
C.30 A. Buradaki kıble kavramı yön
anlamında kullanılır.örneğin bilimin yönü,ilimin yönü gibi. Düşüncenin kıblesi doğaya ve doğa ötesine
doğru olmalıdır.bilimin yönü bilgiye doğrudur.ilimin yönü ise kainat ötesinden
dünyaya(doğaya) doğrudur.
B.disiplin:bir işin artı ve eksilerini bilerek dikkatli
davranmaktır. Bilim: objejtif
verilere dayanan tüm dallardaki bilgileri kapsayan kavramdır. İlim: doğa ötesi,ahlak ve daha çok akıl ile
ilgili kavramdır.
C.bilim alan akademisyeni: kendini herhangi bir bilim
dalında geliştiren öğretim görevlisidir.
Bilim alanı insanı: herhangi bir bilim dalını okuyan öğrencileri
belirtir,
D.doğayı ve doğa ötesini objektif ve bilimsel verilere
dayandırarak sorunlara gerçek çözümler getiren kişidir. Fuad KARADAĞ
C.30
A: Düşüncenin kıblesi yoktur. Fakat insan düşündüğü
yani çözüm ürettiği yolda gitmelidir.
B: Bu kavramlar birbirinin bütünüdür. İlim beraberinde
bilimi getirir. Bu iki kavramın temelinde disiplin vardır.
C: Bilim adamıdır.
D:
E: Bilim sahası disiplinler arası bilimin bir alt
kümesidir.
G:
F: Gelecekle ilgili ve günümüzdeki sorunlara çözüm
bulan bilim adamı yetiştirmektir.Mehmet
ŞAFAK
C.30 Düşüncenin kıblesi akıldır.
Bilim adamı objektif ve önyargısız adamdır.
Elif KIRKAĞAÇ
C.30 A.Buradaki kıble kavramı doğru
anlamında kullanılmıştır. Bilimin yönü bilgiye, doğruya doğrudur.
B.Disiplin:
Kurallara uymaktır. Bilim: Objektif verilere dayanan bilgidir. İlim:
Maneviyatla ilgili konulardaki bilgidir.
C.Bilim alanı akademisyeni: Kendi
alanında kendini geliştirmiş bilim adamı, öğretim görevlisi. Bilim alanı
insanı: Bir bilim dalında okuyan öğrencidir. Sevgi BARBARUS
C.30A.Hepsinin kıblesi doğruluktur.
Doğruluk olmaz ise sonuç hep yanlışa çıkar.
B.Disiplin: kurallar bütünüdür. Bilim: objektif bilgilere
dayalı doğadaki bilgiler. İlim: en geniş bilgi havuzudur.
C.Bilim
alan akademisyeni: bir bilim alanında akademik kariyer yapan kişi
Bilim alanı
insan: bir bilim alanında bilgi sahibi kişi
D.Bilim
alanları: çok çeşitlidir. biyoloji,fizik gibi
Bilim
alanlar arası akademisyen: birkaç bilimde akademik kariyer yapan
Bilim insanı:
bellidir bilim alanında yeterince eğitim öğretim alan kariyer sahibi
E.Biri herhangi bir bilimin alanı
diğeri kurallar arası bilimdir.
G.Belli bir bilim alanında gerekli eğitim ve öğretimi almış ve kariyer sahibi
kurallara uygun hareket eden kişi
F.Her yönüyle kendini en güzel yetiştiren
kişi Hatice MERT
C.30 A.Düşüncenin kıblesi: Doğadaki
varlıklara veya doğaüstü güçlere göre dini doğal ve mantık süzgecinden
geçirerek yön tespit edebilmek
B.DİSİPLİN.
Kararlılık: Uzun bir tartışmaya girmeden arzuladığınız davranışın gerekçesini
söyleyip istediğinizi yapmasını beklemek
* Kesinlik:
“Hayır demişsem o olmayacak”
*
Süreklilik: “Geçen defa hayır demiştim, ısrarın faydası yok”
* Sakinlik:
“Ağlaman bittiğinde haber ver, bu konuyu konuşalım”
*
Ödüllendirme: “Aferin, ne kadar güzel toplamışsın odanı”
BİLİM:
neden, merak ve amaç besleyen bir olgu olarak günümüze kadar birçok alt dala
bölünmüş, insanların daha iyi hayat şartlarına kavuşmasına, var olmayan
olguları bulmasına ve yeni şeyler öğrenmesine ön ayak olan genellemedir.
İLİM: duyum
organlarının intibalarına dayanır, bilgiyi tasnif eder.
C.Bilim
alan akademisyeni halen o alan hakkında araştırmaları devam eden yeterli
seviyeye gelmeye çalışan kimselerdir
D.Doğadaki
her şeyi objektif verilere göre değerlendirerek ortaya yeni veriler sunabilen
insan
E.Disiplinde
sınırlar ve kurallar vardır bilimin ise sınırı olmamalıdır.
F.Disiplinler
arası bir kategori olup belli bir konuda yetiştirilir
G Bilinen
kategorilerin içinde başka başka kategoriler olması ve hepsinin ayrı bir
akademisyen tarafından öğrenilmesi Hilal
KUL
C.30
A) Bilim ve ilimdir. İnsan zihninin
açıklığıdır. Akıldır
B) Düzendir. Eğitimde – öğretimde uygulanması
gerekir.
Bilim: Pozitif düşünce
İlim:Eğitim
C) Kendini düşünce olarak geliştirmesidir. Bilim
alanında kendine bir konu hakkında araştırma yapan kişi.
D) Deney ve teorilerle kanıtlanabilen kavram.
Deneyler ve gözlemlerle kanıtlanabilinen konular.
E)
Düzenli bir şekilde araştırma yapan kişi. Zekânın varabildiği nokta. ASLI ATAŞ
C.30 Düşüncenin kıblesi “doğru” olmalıdır. Bilimin, ilimin ve
disiplinlerin kıblesi “insan” olmalıdır.