22.
A-Din ve rejimlerin;
fert ve toplum için var olması ile fert ve toplumun din ve rejimler için var
olması arasında ne fark vardır?
B-Günümüz yönetim sistemlerinde hangi alternatif
uygulanıyor?
C-Fert ve toplumun; dini ve rejimi mi olur yoksa din ve
rejimlerin; fert ve toplumu olur? Neden?
D-Fert ve Toplumun değişim arzusu ve zorunluluğu söz konusu
olunca;rejim, din, kurum..vb hangi koşullarda toplumun gereksinimine uyum
sağlaması zorunludur.
E-Rejimin dinleştirilmesi
ne zaman ve hangi koşullarda gerçek olur?1
F-Rejimin dinleştirilmesi ve hukukun
ilahlaştırılması;cehalet tufanına neden olur.
G-21.Yüzyılda bilim insanlarının din cahili olması
sosyal tufanlara neden olur. Önemelerinin,
yanlışını, eksiğini veya daha doğru alternatifini sunun.
İpucu;Öğrencilerine, halka ve insanlara eksik empati (duygudaşlık)
duyabileceğini, düşünün.1
C.22. Dinler Allah C.C tarafında
kavimlere, insanlara gönderilmiştir. Bunun anlamı din insanlar için vardır.
İnsanların dine ihtiyacı vardır. Rejimlerde insanlar için vardır. Saray İLTER
C.22.
A. Din ve rejimler fert ve toplumları yönetmek ve doğru yolu göstermek
için var olmalıdır. Fert ve toplumlar olmazsa din ve rejimler anlamsızdır.
B. Rejim ve din çatışıyor.
C. Fert
ve toplumların din ve rejimi olur.
D. Bizim
ülkemizde rejime ama genelde dine uyulmalıdır.
E.
Darbelerle ve devrimlerle
F. Bilimden
uzaklaşılır. Yasaklara mahkûm yaşanır.
G. Bu
önermeye katılıyorum. Berna SİMEKLİOĞLU
C.22 Şunu unutmamak gerekir birey olmadan
toplum olmaz toplum olmadan kavim devlet olmaz o yüzden bizim öle sistemler
geliştirmemiz gerekir ki o toplumu yada kavmi yönetenlerle o kavmin yada
toplumun bireyleri arasında sağlam iletişim araçları olmalıdır.empati bu
anlamda çok önemli bir unsurdur her anlamda bu bir öğrenciyle öğretmen arasında
olabileceği gibi bu bir babayla oğul arasında bu bir mahkumla müdür arasında
bile olmalıdır.sağlam bir toplum için bu böle olmalıdır.Ahmet ERTUŞ
C.22 A. Din ve rejimler toplum için
olursa huzurlu bir toplum olur. Eğer fertler din içinse sadece araç olarak
kullanılır.
B.
Günümüzde din bir çıkar arcı olarak kullanılıyor. C. Fert ve toplumun dini olur. Çünkü
toplumlar inanışına göre kendine uygun bir din belirler. D. Dünyamız sürekli bir
değişim içindedir. Bunun için rejim ve kurumlarda kendini yenilemelidir. Ama
dinin kuralları kesindir. Yenilenmesine gerek yoktur.
E.
Rejimlerin dinleştirilmesi toplumun çıkarına uygun olduğu zaman mümkündür.
F. Eğer
toplumun huzuru için gerekli ise bazı şeyler değiştirilebilir ama aşırıya
kaçılırsa bir çıkmaz hal oluşur.
G. Din her
zaman bilime ayna tutmalıdır. Dinden yoksun bilim adamları toplumun sosyal
yapısına zarar vermektedirler.
Salih KOÇYİĞİT
C.22. A.din ve rejimlerin fert ve toplum için olması gerekir.çünkü din
ve rejimler insanların huzura,gerçeğe,özgürlüğe,eşitliğe,adalete kavuşması için
var olmalıdır.eğer tam tersi olursa insanlar o rejim ve dinin kölesi olupne
adalete nede huzura kavuşur.
B.günümüz
rejimlerinde insanı hayvanlaştıran(Amerika) veya dini çıkar ve amaçlar için
kulanan(İsrail)yöntemler uyguluyorlar.
C.fert ve
toplumların dini ve rejimleri olması gerekir.eğer insan toplulukları rejim ve
din için var olursa cehalet,kölelik,adaletsizlik baş gösterir.
D.rejim ve
dinler eğer insanlık için var iseler insanların ihtiyaçlarına,sorunlarına çözüm
bulmak ve çağa ayak uyduracak önlemler almak zorundadır.çağın gereklerine ayak
uyduramayan rejim ve dinler zamanla yok olup unutulur.
E.rejimler
eğer insanlar arasında adaleti,güzel ahlakı,huzuru,eşitliği sağlıyamıyorsa yani
demokratik değilse değişmek zorundadır.
F.rejimler
dinleştirilemez, hukuk da ilahlaştırılamaz.çünkü dinler eşi benzeri olmayan
Allah tarafından peygamberler aracılığıyla insanları gerçeğe adalete hoşgörüye
huzura çağıran birimlerdir.
G. Bilim
insanları dini iyi anlamaları ve dindeki gerçekleri günümüze günümüze
uyarlayarak bilimden faydalanmalıdırlar. Önyargılardan dolayı dini gerçek dışı
bulmak ve ondan faydalanmamak toplumda
sapıklıkların,şiddetin,köleliğin,eşitsizliğin kötü ahlakın artmasına neden
olur.Fuad KARADAĞ
C.22
A: Din ve rejimler fert ve toplumlar için gerçek
bilgiyi verirler.
B: Din ve rejim alternatifi uygulanmalıdır.
C: Fert ve toplumun dini ve rejimi olur.
D: Din ve rejim konusunda toplumun gereksinime uyum
sağlaması gerekir.
E: Din bilgilerinin yetersiz olduğu durumlarda.
F: Çünkü rejimlerin dinleştirilmesi cehalete yol açar.
G: Yüz yılda insanların dinden uzaklaştırılması onları
sosyal faaliyetlerden uzaklaştırır. Mehmet
ŞAFAK
C.22 Öncelikle bireyin dini
ve vicdani özgürlükleri kabul edilmelidir.
Elif KIRKAĞAÇ
C.22 A.Din ve rejimler insanların
adaleti, huzuru için vardır. Tersi olursa insanlar rejimin kölesi olur.
B.Günümüzde
insanları hayvanlaştıran rejimler uygulanıyor.
C.Din ve
rejimler insanlık için vardır.
D. Din ve
rejimler insan içindir, insanların ihtiyaçlarına, sorunlarına önlem almak
zorundadır.
E. ejimler
demokratik değilse değişmek zorundadır.
F. Rejimler
dinleştirilemez. Dinler de rejimleştirilemezler.
G. Bilim
adamları dini iyi yorumlamalı bunun için iyi okumalıdırlar. Eğer yanlış sonuçlar
çıkarırlarsa sosyal tufana neden olurlar. Sevgi
BARBARUS
C.22A.Dinler toplumlara gelir.yani var
olan topluma kurallar konulur.
B.Din
ve rejimler fert ve toplum için vardır.
C.Fert
ve toplumun dini ve rejimi olur.
D.Çağın
kurallarına uyumlu hale getirilmeli
E.Diktatörlükle
olur.
F.Diktatörlük
olunca tufan kendiliğinden gelir.
G.
Günümüz de bu sosyal tufan fazlasıyla yaşanıyor.Hatice MERT
C.22 A)Din ve rejimler insanlar için
vardır devletin dini olamaz çünkü devlet tüm ırkları milletleri bir
arada barındırıyor herkesin inanç özgürlüğü vardır
B)Günümüzde
devlet dini yoktur
C)Fert ve
toplumların dini vardır
D)SADECE
REJİMLERE
E)ZORBA VE
DARBELERLE
F)EVET
KATILIYORUM
G)Sosyal
tufanlar bilgisizlikten doğar HİLAL KUL