21-Rezaletin, felaketin ve cehaletin kefili olan; ferde, güce, devlete veya kavimlere ne denir?
A-Din merceğinden bilim ve yönetim sistemlerine bakmak,
B-Bilim merceğinden bilim ve yönetim sistemlerine bakmak,
C-Yönetim sistemleri merceğinden bilim ve dine bakmak, arasında ne fark vardır?


C.21.
Cahil denir. Saray İLTER

C.21. Böyle toplumlara cahil denir.

      A. Din merceğinden bakınca ruhban.

      B. Bilim merceğinden bakınca ateist.

      C. Yönetim merceğinden bakınca kapitalist yapar. Berna SİMEKLİOĞLU

C.21 Her biri olayları kendine göre yorumlar. Din merceğinden bakıldığında dini kaidelere dayanmayan, insanlar tarafından oluşturulan kanunlarla idare edilen devlet ve yönetim sistemleri insanlara hayır getirmeyeceğini, muhakkak bu kanunlarda bir kesim insanın ezileceği, haksızlığa uğrayacağı düşünülür. Bilim ise bilimsel yönetim sistemlerinin, bilimsel bir sürece tabi tutularak inşa edildiğini her yönüyle -sosyal, ekonomik, kültürel vs.- düşünülerek hazırlandıklarını dolayısıyla herhangi bir sorun olduğunda çözümlerinin de bulunabileceği öngörür. Ancak dine dayanılarak inşa edilen yönetim sistemlerini kendilerini yenileyememeleri nedeniyle eleştirir. Yönetim sistemleri dini geçmişte kalan çağa uygun olmamakla, bilimi ise her şeyi sorguladığı için mevcut sistemleri eleştirdiği bununda sistemin tahtını sallandırdığı için eleştirir.     ORHAN KAÇAK    

C.21 Böle bir toplumun kavmin yada devletin iç dinamikleri ii olabilir ama tamamıyla bence yıkılmaya mahkumdur çünkü unutmayalım kavimleri kuran insanlardır robotlar değildir. insanın sağlam bir ruhsal iç dünyası  ve inanç dünyası olacak ki kavim ilkel bir kavim olmaktan çıksın.Ahmet ERTUŞ

C.21 Böyle bir birey yada topluma azgın toplum denir.                                                                            
A.
Din doğru kullanılırsa bilime ve yönetime alt yapı oluşturur.                                                                                    
B
. İdealist bir toplum oluşturur.                                                                                                                                
C
. Bilim ve din arasındaki köprüden kullanımına bağlı olarak sağlam veya bozuk bir yönetim sistemi oluşur. Salih KOÇYİĞİT

C.21.böyle fert toplum veya kavme bilgisiz veya cahil denir

A.din merceğinden bilim ve yönetime bakmak insanı ruhban yapar.

B.bilim merceğinden din ve yönetime bakmak insanı ateist yapar.

C.yönetim merceğinden bilim ve dine bakmak insanı kapitalist yapar Fuad KARADAĞ

C.21 Buna kefil olan kişi, güç, kavim veya devlet cehalet içindedir.

A: dinin gerektirdiği bir yönetim şekli vardır. Din bilimi her zaman destekler.

B: Dinde, yönetimde taviz verilmemesi gereken bazı şeyler vardır. Bilimin ise kendi çizgisi vardır. İstendiği zaman gereken yol izlenebilir.

C: Bilim ve din sürekli özgürlük gerektiren kavramlardır. Bundan dolayı yönetimler her iki kavramıda özgürlük bağlamında desteklemelidir. Mehmet ŞAFAK

C.21Despot devlet. a,b,c ise sübjektif bir bakış verir ama sağlıklı bir bakış değil. Elif KIRKAĞAÇ

C.21 Böyle toplumlara cahil denir.

      A. Din merceğinden bakınca ruhban.

      B. Bilim merceğinden bakınca ateist.

      C. Yönetim merceğinden bakınca kapitalist yapar. Sevgi BARBARUS

C.21 Helak olmayı kabul eden fert ve toplumlara denir.
     A.Din her zaman bilimi ve güzel yönetimi destekler.

     B.Doğru bilim ise dini ve iyi yönetimi destekler.

     C.Güzel yönetim ise dini ve bilimi destekler. Hatice MERT

C.21Rezaletin sonucu ahlaki çöküş,felaket ve cehalet sonucu yok oluş meydana gelir. Böyle devletlere veya kavimlere Bizans diyebiliriz

a)DİN merceğinden bakmak teokratik

b)BİLİM merceğinden bakmak laiklik

c)YÖNETİM merceğinden bakmak cumhuriyetçiliktir Hilal KUL

C.21. Emperyalist
A-soyuttur. Din kişiye has inancıdır. Kişi ile yaradan arasındadır.
B-somuttur. İnsanın zihninde biter. Kişilere haklar sunar.
C-Yönetim ile dini ayırmamız lazım. Eşitlik içinbulunduğumuz y.y ‘ da soyut bir din ile yaşanılması hüsrana yol açar. İnsanlar inandıkları dinleri araştırıp sorgulayıcı olmalıdır. Günümüzde bu sorgulamadan uzaktır. ASLI ATAŞ
C.21
  Bozacı fert, bozacı güç ve bozacı devlet denir. Fahri ERGÜN