21-Rezaletin,
felaketin ve cehaletin kefili olan; ferde, güce, devlete veya kavimlere ne
denir?
A-Din merceğinden bilim ve yönetim sistemlerine bakmak,
B-Bilim merceğinden bilim ve yönetim sistemlerine bakmak,
C-Yönetim sistemleri merceğinden bilim ve dine bakmak,
arasında ne fark vardır?
C.21. Cahil denir. Saray İLTER
C.21. Böyle toplumlara cahil denir.
A. Din
merceğinden bakınca ruhban.
B. Bilim
merceğinden bakınca ateist.
C. Yönetim
merceğinden bakınca kapitalist yapar. Berna SİMEKLİOĞLU
C.21 Her biri olayları kendine göre
yorumlar. Din merceğinden bakıldığında dini kaidelere dayanmayan, insanlar
tarafından oluşturulan kanunlarla idare edilen devlet ve yönetim sistemleri
insanlara hayır getirmeyeceğini, muhakkak bu kanunlarda bir kesim insanın
ezileceği, haksızlığa uğrayacağı düşünülür. Bilim ise bilimsel yönetim
sistemlerinin, bilimsel bir sürece tabi tutularak inşa edildiğini her yönüyle
-sosyal, ekonomik, kültürel vs.- düşünülerek hazırlandıklarını dolayısıyla
herhangi bir sorun olduğunda çözümlerinin de bulunabileceği öngörür. Ancak dine
dayanılarak inşa edilen yönetim sistemlerini kendilerini yenileyememeleri
nedeniyle eleştirir. Yönetim sistemleri dini geçmişte kalan çağa uygun
olmamakla, bilimi ise her şeyi sorguladığı için mevcut sistemleri eleştirdiği
bununda sistemin tahtını sallandırdığı için eleştirir. ORHAN
KAÇAK
C.21 Böle bir toplumun kavmin yada
devletin iç dinamikleri ii olabilir ama tamamıyla bence yıkılmaya mahkumdur
çünkü unutmayalım kavimleri kuran insanlardır robotlar değildir. insanın sağlam
bir ruhsal iç dünyası ve inanç dünyası
olacak ki kavim ilkel bir kavim olmaktan çıksın.Ahmet ERTUŞ
C.21 Böyle bir birey yada topluma azgın
toplum denir.
A. Din doğru kullanılırsa bilime ve yönetime alt yapı oluşturur.
B.
İdealist bir toplum oluşturur.
C.
Bilim ve din arasındaki köprüden kullanımına bağlı olarak sağlam veya bozuk bir
yönetim sistemi oluşur. Salih KOÇYİĞİT
C.21.böyle fert toplum veya kavme
bilgisiz veya cahil denir
A.din
merceğinden bilim ve yönetime bakmak insanı ruhban yapar.
B.bilim
merceğinden din ve yönetime bakmak insanı ateist yapar.
C.yönetim
merceğinden bilim ve dine bakmak insanı kapitalist yapar Fuad KARADAĞ
C.21 Buna kefil olan kişi, güç, kavim
veya devlet cehalet içindedir.
A: dinin gerektirdiği bir yönetim şekli vardır. Din
bilimi her zaman destekler.
B: Dinde, yönetimde taviz verilmemesi gereken bazı
şeyler vardır. Bilimin ise kendi çizgisi vardır. İstendiği zaman gereken yol
izlenebilir.
C: Bilim ve din sürekli özgürlük gerektiren
kavramlardır. Bundan dolayı yönetimler her iki kavramıda özgürlük bağlamında
desteklemelidir. Mehmet ŞAFAK
C.21Despot devlet. a,b,c ise
sübjektif bir bakış verir ama sağlıklı bir bakış değil. Elif KIRKAĞAÇ
C.21 Böyle toplumlara cahil denir.
A. Din
merceğinden bakınca ruhban.
B. Bilim
merceğinden bakınca ateist.
C. Yönetim
merceğinden bakınca kapitalist yapar. Sevgi
BARBARUS
C.21 Helak olmayı kabul eden fert ve
toplumlara denir.
A.Din her
zaman bilimi ve güzel yönetimi destekler.
B.Doğru
bilim ise dini ve iyi yönetimi destekler.
C.Güzel
yönetim ise dini ve bilimi destekler. Hatice
MERT
C.21Rezaletin sonucu ahlaki
çöküş,felaket ve cehalet sonucu yok oluş meydana gelir. Böyle devletlere veya
kavimlere Bizans diyebiliriz
a)DİN
merceğinden bakmak teokratik
b)BİLİM
merceğinden bakmak laiklik
c)YÖNETİM
merceğinden bakmak cumhuriyetçiliktir
Hilal KUL
C.21. Emperyalist
A-soyuttur. Din kişiye has inancıdır. Kişi ile yaradan arasındadır.
B-somuttur. İnsanın zihninde biter. Kişilere haklar sunar.
C-Yönetim ile dini ayırmamız lazım. Eşitlik içinbulunduğumuz y.y ‘ da soyut bir
din ile yaşanılması hüsrana yol açar. İnsanlar inandıkları dinleri araştırıp
sorgulayıcı olmalıdır. Günümüzde bu sorgulamadan uzaktır. ASLI ATAŞ
C.21 Bozacı fert, bozacı güç ve
bozacı devlet denir. Fahri ERGÜN