İp
ucu;fosil-patojen ve ilkel teknolojinin mucitleri insani ahlak ve bu
teknolojinin uygulama cahilliğini utanmadan devam ettiriyorlar. 21.YY’IN bilim
insanları olarak ürettiğimiz her teknolojik aracın ve ürünlerin; güneş,
hareket,doğal manyetik alan?, dalga...vb doğal kaynaklı enerji tüketimine
dayalı ve doğal döngülere uyumlu olmasının kriterlerini hesaplayarak yapmamız
gerekir. Bunu ilkel teknoloji kavimlerinden beklemek; alkolik veya sigara kolik
iş yeri patronuna avamdan birsinin bu alışkanlığı bırakması için rica etmeye benzer.
Tedaviyi de kabul etmeyen patronunu akıbeti belli…Tedavi için, dünyanın her
yerindeki;asaletler tahtına rezaletler katına ve bahtına davet edilmelidir,
değilse rica edilmeli olmazsa sürüklenmeli yine olmadıysa herkes hak ettiği
20.YY’IN kara deliğine/lerine geleceğini gömer gider.
B-Bir
devlet soylular ve soysuzların sevgisine muhtaç oldukça onlara adil
davranmaktan aciz düşer. Önermesinin eksiğini tamamlayınız.
C-Soysuzların
ve cahillerin; sevgisine, bilgisine ve ilgisine muhtaç; fert, toplum ve devletlerin
haline ne denir?
Asalet,
adalet, siyaset ve soysuz rezaletin arasında nasıl bir liyakatli ilişki olmalı
sizce.
Soysuzların
ve cahillewrin;bilgisine, ilgisine ve sevgisine
muhtaç olan; fert, toplum ve devletlerin hali ne olur?
Anatgonistik düşünceye sahip, dünyası-hayatı kavga üzerine kurulmuş hayatının her
aşaması " Vahşi Hayattaki Hayvan Felsefesi Üstüne Kurulu" (yani
yaşamak savaşmaktır ve hayatı hep böyle kavga/av-avcı üstüne kurulu bilen
habersiz tipik 20.YY’IN şövalyesi/leri) bir
hayat-insan cahil;i işten atılır veya hapse girerse toplum üstündeki nüfuz
gücünü nasıl kullanır, asil bir insana bu muameleler yapılırsa nasıl bir tepki
gösterir. Asaletin farkını fark edin!! İnsan İçin Yaşamak; Geleceğe Liyakatli
Değişmektir (Uyum Sağlamaktır) Demirkuş 2007.
D-Neden
politikacıları ve siyasetçileri günah keçisi ilan etmek kolay ama çözümleri
onlara kabul ettirmek zordur?
E-Ülkesinin
halk mozaiğinden;bütünleşik milliyetçi askerler, devletçi millet vekilleri,
evrensel bilim insanları, halkçı aydınlar,ortaya çıkarmanın bir yolu da; bu mevkiileri cüzi paralarla gelmeyi göze alanların hakkını
onlara iade eden liyakatli sistemleri getirmekten geçer. Bu olgu kapitalizmin
amansız bir düşmanıdır ve kapitalizmin kara deliklerinden biridir. Önermesinin
iddiasını çürütünüz.
F-Bir
ülkedeki anatgonistik her türlü enerjiyi pozitif ve
verimli sinerjitik enerjiye tevhit eden kişilikleri
ve medyayı nasıl oluşturabiliriz?
G-Hercai
(mozaik) yararlı özgünlüklere ve evrensel değer yargılarına dayalı, algıda
değişmezlik ( fıtrat kilit, eğitim-öğretim anahtar) yöntemine gerçek
empati duyan siyasetçiler, eğitimciler kim/lerdir?
Özellikleri nedir?
H-Populayon ve tür metriksinin mantığı ile insan türü
metriksi mantığı arası arasında ilişki kurup anlamlı bir paragraf yazı yazın.
İ-Bu asır
insanların arasında en mükemmel beden ve zihne sahip olanlara hak gülüyor
zayıflara gülmüyor kimin düzeni bu asır dersiniz?
J-Genel
olarak tamamen kötü insan yoktur, kötü tercihleri çoğunlukta olan insanlar
vardır. Önermesinin eksiğini tamamlayın. 196. A-20 yüzyılın;siyasi,sosyal,
küresel,fiziksel ve ilkel-fosil-patojen teknoloji tufanlarını tamir etmeden
önce, 21. yüzyılın gençliğinde eğitim sisteminde/miyle
20.YY’IN her şeyini yutacak bir kabir yaratmak gerekir. Sonra tedaviye başlanır
iyileşirse ayağa kalkar geleceğe uyum sağlar olmazsa sizlere ömür kabrine
gömülür. Aksine 20.YY’IN bu tufanları midesini ve kara deliklerini doyurana
kadar gelecek asırları ve kuşakları yutar!! Önermesinin çözümündeki muradı ne
olabilir.
İp
ucu;fosil-patojen ve ilkel teknolojinin mucitleri insani ahlak ve bu
teknolojinin uygulama cahilliğini utanmadan devam ettiriyorlar. 21.YY’IN bilim
insanları olarak ürettiğimiz her teknolojik aracın ve ürünlerin; güneş,
hareket,doğal manyetik alan?, dalga...vb doğal kaynaklı enerji tüketimine
dayalı ve doğal döngülere uyumlu olmasının kriterlerini hesaplayarak yapmamız
gerekir. Bunu ilkel teknoloji kavimlerinden beklemek; alkolik veya sigara kolik
iş yeri patronuna avamdan birsinin bu alışkanlığı bırakması için rica etmeye
benzer. Tedaviyi de kabul etmeyen patronunu akıbeti belli…Tedavi için, dünyanın
her yerindeki;asaletler tahtına rezaletler katına ve bahtına davet edilmelidir,
değilse rica edilmeli olmazsa sürüklenmeli yine olmadıysa herkes hak ettiği
20.YY’IN kara deliğine/lerine geleceğini gömer gider.
B-Bir
devlet soylular ve soysuzların sevgisine muhtaç oldukça onlara adil
davranmaktan aciz düşer. Önermesinin eksiğini tamamlayınız.
C-Soysuzların
ve cahillerin; sevgisine, bilgisine ve ilgisine muhtaç; fert, toplum ve
devletlerin haline ne denir?
Asalet,
adalet, siyaset ve soysuz rezaletin arasında nasıl bir liyakatli ilişki olmalı
sizce.
Soysuzların
ve cahillewrin;bilgisine, ilgisine ve sevgisine
muhtaç olan; fert, toplum ve devletlerin hali ne olur?
Anatgonistik düşünceye sahip, dünyası-hayatı kavga üzerine kurulmuş hayatının her
aşaması " Vahşi Hayattaki Hayvan Felsefesi Üstüne Kurulu" (yani
yaşamak savaşmaktır ve hayatı hep böyle kavga/av-avcı üstüne kurulu bilen
habersiz tipik 20.YY’IN şövalyesi/leri) bir
hayat-insan cahil;i işten atılır veya hapse girerse toplum üstündeki nüfuz
gücünü nasıl kullanır, asil bir insana bu muameleler yapılırsa nasıl bir tepki
gösterir. Asaletin farkını fark edin!! İnsan İçin Yaşamak; Geleceğe Liyakatli
Değişmektir (Uyum Sağlamaktır) Demirkuş 2007.
D-Neden
politikacıları ve siyasetçileri günah keçisi ilan etmek kolay ama çözümleri
onlara kabul ettirmek zordur?
E-Ülkesinin
halk mozaiğinden;bütünleşik milliyetçi askerler, devletçi millet vekilleri,
evrensel bilim insanları, halkçı aydınlar,ortaya çıkarmanın bir yolu da; bu mevkiileri cüzi paralarla gelmeyi göze alanların hakkını
onlara iade eden liyakatli sistemleri getirmekten geçer. Bu olgu kapitalizmin
amansız bir düşmanıdır ve kapitalizmin kara deliklerinden biridir. Önermesinin
iddiasını çürütünüz.
F-Bir
ülkedeki anatgonistik her türlü enerjiyi pozitif ve
verimli sinerjitik enerjiye tevhit eden kişilikleri
ve medyayı nasıl oluşturabiliriz?
G-Hercai
(mozaik) yararlı özgünlüklere ve evrensel değer yargılarına dayalı, algıda
değişmezlik ( fıtrat kilit, eğitim-öğretim anahtar) yöntemine gerçek
empati duyan siyasetçiler, eğitimciler kim/lerdir?
Özellikleri nedir?
H-Populayon ve tür metriksinin mantığı ile insan türü
metriksi mantığı arası arasında ilişki kurup anlamlı bir paragraf yazı yazın.
İ-Bu asır
insanların arasında en mükemmel beden ve zihne sahip olanlara hak gülüyor
zayıflara gülmüyor kimin düzeni bu asır dersiniz?
J-Genel
olarak tamamen kötü insan yoktur, kötü tercihleri çoğunlukta olan insanlar
vardır. Önermesinin eksiğini tamamlayın.
C 196.A) Çalışmakla emekle azimle olur b)
Onlara yaranmaya devam eder halk mahvolur.
c)Rezil maskara halk ve devlet denir
d)Çünkü insanlar tezlerinde samimi değil de ondan alternatifsiz
eleştiri, eleştiri değil ancak şikayet olur.i) Düzen zalimlerin düzeni j)önerme doğru çünkü herkeste nefis vardır
kimsede sonsuz iyi değil (Peygamberler hariç) Hamit MENÇUK
C 196.A) Bu mücadele ile olur b)onları n
işine öyle gelir olan yine millete olur c) ben tek kelime ile buna kölelik
derim d) bu politikacıları bizler menfaat uğruna seçiyorlar,sadece olayı
bireysel olarak düşündüğü için böyle
olur.e) bugün tek düşündükleri şey ben koltuğu mu nasıl korurum düşüncesi vardır.M. Sait DEMİR
C 196. A:Yani 20. yüzyılın ilkel_fosil
teknolojiyi kullanarak dünyanın doğal dengesinin bozulması yerine çevreye uyum
sağlayan teknolojiler kullanılmalıdır. B:Bir devlet soylu ve soysuz insanların
yapacakları işler için devlet onlara adil davranır gibi görünür. C:Cahil ve
soysuzlara muhtaç olan devletlerin durumu, kavgacı, liyakatsiz bir hale gelir.
D:Çünkü çözümler onların çıkarlarına ters düşer. E:ülkesinde liyakatli insan
yetiştirmek için kapitalizm engellenmelidir. Doğan ERGÜN
C 196.
Gelecekte sağlıklı
nesiller yetiştirmek iyi bir eğitim
şarttır. Bu da eğitime verilecek önemin habercisidir. Başkalarına malzeme
veyahut ham madde olmamak için canla ve başla çalışmalı, ülkenin geleceğini, heterotrof
rejimlere teslim etmemeliyiz. Yoksa tufanlar baş gösterir. HAYRETTİN
AYDIN
C 196.A) Çalışmakla emekle azimle olur b)
Onlara yaranmaya devam eder halk mahvolur.
c)Rezil maskara halk ve devlet denir
d)Çünkü insanlar tezlerinde samimi değil de ondan alternatifsiz
eleştiri, eleştiri değil ancak şikayet olur.i) Düzen zalimlerin düzeni j)önerme doğru çünkü herkeste nefis vardır
kimsede sonsuz iyi değil (Peygamberler hariç).Mehmet Şirin ARTUK
C 196. A- Bu paragrafta geçen önermeye göre
20. yüzyıldaki tarihsel süreçteki yaşanan sorunlar çözümlenmeli ki 21.
yüzyıldaki yaşayacak olan geleceğimizdeki sorunsuz bir dünya bırakalım.
B- Devlet kendi toprakları üzerinde yaşayan halkına
eşit bir şekilde davranmalıdır.
C- Bu cümledeki
önermeye göre devlet bütün halkın sevgisine, ilgisine ve şefkatine
muhtaçtır.
D- Bir
devlet içerisindeki siyasetçiler halkın önderi ve sözcüsüdür. Eğer sorunlar
çözülemezse bunun sorumlusu olarak onlar gösterilir.
E- Günümüzdeki
siyasetçilerin bilgisi ve halkın desteği ile bir yerlere gelmektense
zenginliğini yani kapitalist gücünü kullanarak halkın desteğini alarak
seçilmektedirler.
F- Böyle
bir medya oluşturabilmemiz için öncelikle medyanın ülkenin menfaatine olan
olguları düşünerek ona göre hareket etmesi gerekir.
G- Bu
siyasetçiler ve eğitimciler yani evrensel değerleri kabul edenler öncelikle
gerçekten ülkesini çok seven insanlardan oluşmaktadır.
H- Populasyona göre insanlarda kendi aralarında farklı ırk ve
türlere ayrılmışlardır. Buna örnek olarak sarı ırk, siyah ırk, çekik gözlüler v.s. örnek verilebilir.
İ- Bu asır
bana göre bilgili ve alim insanın asrı değil de zengin ve güçlü olan insanların
asrıdır.
J- İnsanlar
yaptıkları tercihlerle, yanlış ve doğrularıyla kötü yada iyi insan olarak
adlandırılır.
Hatice TUNCER.
C.196 A-İnsanların yaptıkları geçmişte
kalmıştır.geçmişe mazi derler. Geçmişe bağlı yaşamak insanı bitirir geçmişle
yargılanmak yerine yapılanların silinmesi için çabalamak lazım.
B-Devlet daha güçlü olmalıdır ki fertlerin
ihtiyaçlarına cevap verebilsin
C-Kendi kendine yetemeyen güçsüz bağımsızlığı olmayan
her olgudan yoksun zavallı denir
D-Bulunan çözümleri kendileri getirmedikleri için bunu
kabul etmezler
E-Bu düşünce günümüzde imkansızlıklar arasındadır.
F-Dürüstlük,verimlilik,başarı,alınanı hak edebilme vs.
özelliklerin olduğu bir eğitim sistemi oluştururum.
G-Vicdanlarının sesini dinleyerek hareket eden
eğitimcilerdir. Güzel ahlakı ilke edinen ALLAH ın kendilerinden beklentilerini yerine getirmek
için çaba sarf eden özelliklere sahiptirler.
H-Bu asır
güçlü kimse onun asrıdır.
İ-Doğru bir
önermedir. İnsanların tercihleri kötüye yatkındır. BAHAR YILDIZ
C.196 A- bir hedefe yürürken o
hedefte bulunan basamaklar ve o basamakları teker teker
çıkarak sırayla hedefe ulaşılır. Bir basamak atlatılarak diğer basamağa
geçilmez. O basamağa gidilmedikçe bir önceki basamak hedefin kör talihine terk
edilir. Bundan dolayı bu basamakların nasıl ve ne şekilde atlanmalı ileriki
basamağın nasıl olduğu sorusuna önceki basamaktaki durumdan cevap alınır.
B- bazı yöneticiler menfaatler gereği
bir başarı elde edebilmek için üst düzey veya soysuzlardan bir aferin almak
için ortalıkta dönen bütün oyunlara göz yummaktadırlar. Örneğin ABD’nin şimdi türkiyeye yaptığı gibi…
C- o devletin aslında olan “devlet”
kavramının tüm manasıyla icraatlarını yerine getiremeyip bir devlet değil de
bir kavim topluluğu olarak anılmaya mahkum edilmiştir.
D-
görünmeyen ve bilinmeyen gerçeklerden dolayı siyasetçileri yapmış olduğu
siyasetle (buradaki siyaset = kandırmaca )
aldatılma ve kandırılma olayı
ortaya çıkabilir.bundan dolayı bizim millet te saf
olduğundan dolayı hemen ona vah vah zavallı muamelesi
yapıp onu hemen günah keçisi ilan ederler. Lakin bir siyasetçiye de menfi olgularıyla çatışan çözümleri ona
empoze etmek çok güç ve zordur.çünkü menfaat olguları zedelenmektedir.
E-
aslında cüzi bir miktarla bilim adamlarını tam manada yetiştirmek kolay
değildir. Günümüzün ortaya çıkan amansız ihtiyaçlarından dolayı ve bu
ihtiyaçların giderilmesi amacıyla atılacak tüm adımlar için bir maddiyat
gereklidir. Para bu zamanda teşvik edici,yöneltici anlamda vazgeçilmez bir
kaynaktır.para bir barajın merdivenlerini aşmada basamak görevi yapmaktadır….
F- medya elemanlarının kaliteli
yetiştirilmesi, medyanın sürekli denetim
altında olunması, ortalığı karıştırıcı haberlerin hemen etkisiz hale getirilmesi,
yanlış bilgilendirilmelerinin engellenmesi,medya başına gelecek insanların
liyakatli yetiştirilmesi için haklarını verip,tarafsız gerçek haber
yapılmasında halkın dolaylı müdahalesi gerekmektedir…
G- liyakatli ve sadece
devletinin,milletinin çıkarlarını hak -hukuk kanunlarına uyarak bunları yerine
getiren siyasetçilerdir.
H- insan türü metriksi,popülasyon ve tür
metriksini içine alır. İnsan türü metriksi daha geniş ve daha karışıktır.
İ- bu
düzen sömürücü ,dünyayı antogenestik düşünceye
yönelten grupların düzeni…
J- her insanı içinde mutlaka bir güzellik
vardır.bir dikenli tarlaya baktığımızda gözümüze sadece dikenler görünür ama
bir içine daldığımızda köşe de bucakta saklanmış çiçekleri de görebiliriz. Mesut ASLAN
C.196: a) Gelecek kuşakların daha sağlıklı ve
daha ahlaklı, insanlar olarak yetişmesini sağlamaktır.
b) Bir devlet soysuzların sevgisine
muhtaçsa onlara adil davranmakta da aciz düşmesi normaldir.
c)
Bence asalak, parazit devlet, birey ve toplum ortaya çıkar. Asaletli ve
liyakatli yaşamak yerine aciz yaşamağı tercih ederler.
d) Evet onları günah keçisi yapmak
kolay ama çözümleri onlara kabul ettirmek zordur çünkü toplum suça ortak olmayı
istemez, kendini her zaman temize çıkarır, siyasetçilerde çoğu zaman kendi
çıkarları için çalışır.
e) Bilimin maddi bir güçle
desteklenmesi gerekir.
f) Sağlıklı bireyler yetiştirerek,
ya da bilinçli bireyleri de olmaları gereken yere getirerek.
g) Toplumun her kesimini temsil
etmeye çalışan ve sorumluluğunu yerine getiren insanlardır.
i) Modern yamyamların asrıdır.
j) Doğuştan olmasa da çevrenin ve toplum
ahlakının yarattığı kötü insanlar vardır. Ve ciddiyetle artmaktadır. Dilek KARABAYRAKTAR
C 196.A:20.yüzyıla hayat verebilmek için
21.yüzyılın iyi şeyler ortaya koyması gerekir.Yoksa yok olup gidecek.
B:Bir
soysuzun verebileceği sevgi ne kadar tatmin edebilir ki.
C:Hali
sefalet olur.Çünkü cahil kendi bildiklerine körü körüne bağlanır.Sadece
başındaki liderlere göre hareket eder.
D:Sadece
asil aslanlar gibi kükremesini bilirler.
E:Kapitalizmin
amacı para güç sermayedir.
F:Liyakatli;aklını
kullanan insanları yönetime getiren
G:Öneride
bulundukları gibi çözüm getirebilen insanlardır.
İ:Şu an
içinde bulunduğumuz asır.
J:Kesinlikle
doğru sadece kötü tercihlere yönlendirilen insan vardır. Seyhan IŞIK
C.196.en yüce ve en kutsal bağlar inanç ve
düşünce bağlarıdır bana göre.
Çıkar ve
menfaat için çarpıştırıldılar.ve buna engel olmanın tek yolu menfaatlerin
kontrol altında tutulmasıdır . Menşure DAĞLAR
C 196.insanlar birbirlerine güven ve saygı
gösterirlerse bu aksaklıkların hiç biri olmaz Abdullah DENİZEDALAN
C 196.
a) geleceği
kurtarmak
b) ve
onların eline bakıyor ise devlet değil devletçik ortaya çıkar
c)
politikacıları seçenler bizler isek sorun anlarda değil onları oraya layık
gören bizlerdedir. CAHİT ÖZKAN
C 196. A- Bunun muradı ancak eğiterek
olabilir. B- Evet bence bu doğrudur çünkü eşit davranması için soylular ve
soysuzların sevgisine muhtaç olmaması gerekir. C- Acınacak bir hal olur. D-
çünkü keçi gibi inatçıdırlar. E- menfaatten başka bir şey düşünmedikleri için
bu olamaz. F- bilinçlendirerek yapabiliriz. G- Her şeye açık olan insanlardır.
İ- yaşadığımız asırdır. J- bence de doğrudur. Ahmet ESER
C
196. A:Teknolojiyi
kullanarak dünyanın doğal dengesinin bozulması yerine çevreye uyum sağlayan
teknolojiler kullanılmalıdır.
B:Soylu ve soysuz insanların
yapacakları işler için devlet onlara adil davranır gibi görünür.
C:Cahil ve soysuzlara muhtaç olan
devletlerin durumu kaçınılmaz bir hüsrandır.
D:Çözümler
onların çıkarlarına ters düşer.
E:Ülkede ahlaklı insan yetiştirmek
için kapitalizm engellenmelidir.Erdinç YEŞİLYURT
C.196Genel
olarak kötülere uyulmamalı,cahil ve ikiyüzlülere gereken tavır
konulmalı,kapitalizm engellenmeli,büyük bir yıkım önlenmelidir.ÇİĞDEM YİĞİT
C.196Herşeyin
en iyisini yapmaya çalışılmalı,kötülere ve zalimlere uyulursa yıkım meydana
gelir,bir an önce düzelmeli ve gelişme yapılmalı ki hayat kurtulsun.MELEK
BOZANER
C.196Devlet
cahil ve kapitalistlerin eline bırakılmamalı,insana asıl değerleri anlatılmalı
ve gerçek bir düzen sağlanmama,aksi takdirde büyük bir yıkım olur.SELMA
ZENGİN
C 196.20,YY savaş ve sömürge yılı oldu o
zihniyette olanlar ya değiştirilmeli yada mezara gömülmelidir.21,YY ın halkların sevgiliği olsun. MUZAFFER CEYLAN
C
B onlara
muhtaç hissettiğinde onların emirlerini yerine getirmek zorunda kalır
C gülcünün
düşünüldüğü bir sistem olduğu için kapitalist sistem olur
D onlara
ulaşamadığımız için
F kapitalizm
bu insanları para har camadan kullana bili
G Allahın
sevgili kullarıdır onlar hap ahire için çalışırlar
H
hayvanlarda akil yoktur insanda ise verdir
İ zaman
kapitalistlerindir fakat insan mutluluğa eriştirmez
J insanin
yaptığı bu tercihler insani genellemeye iter Çok kötü bir şey yapmışsa ona kötü
diye biliriz Ömer GEZİCİ
C 196. A- Önermesinin çözümündeki murat
geleceğe emin adımlar atmak olabilir.
B- İfrat ve tefrit arasında sıkıştıkça
yuvarlanma hareketi yapar ve ikisine de sahip çıkamaz.
C- Aciz fert, aciz toplum, aciz devlet
denir.
D- Çünkü yapan onlardır.
E- Hangi evrensel bilim insanı maaşını
amorti ediyor ki…
F- Bu ancak liyakatli insan sınıfı
yetiştirecek olabilir.
G- Gerçek empati duyan siyasetçiler
bence bilim adamalarıdır. Özellikleri bazı şeyler için bazı şeyleri amorti edebilmesidir.
H- İkisi de bir yaşam yerinde aynı
soydan gelen yaşayanların uğraştırıldığı bir yapıdır.
İ- Bu asır bence adaletsizlerin
düzenidir.
J- Kötü tercihleri çoğunluk da olan insan vardır. Ama en
çoğu olan da kötüdür. Tekin ÖZBEY
C 196. Geleceği iyileştirme adına, sağlıklı
nesiller yetiştirmek şarttır. Bu da eğitime verilecek önemin habercisidir.
Başkalarına malzeme veyahut ham madde olmamak için canla ve başla çalışmalı,
ülkenin geleceğini, heterotrof rejimlere teslim etmemeliyiz. Yoksa tufanlar baş
gösterir. Muhsin ERSAN
C 196. Geleceği iyileştirme adına, sağlıklı
nesiller yetiştirmek şarttır. Bu da eğitime verilecek önemin habercisidir.
Başkalarına malzeme veyahut ham madde olmamak için canla ve başla çalışmalı,
ülkenin geleceğini, heterotrof rejimlere teslim etmemeliyiz. Yoksa tufanlar baş
gösterir. Emre Özden
C 196.20.yy yaşayan kişiliklerle aynı kişiliğe
sahip olanlar değiştirilmeye çalışılır, değişmiyor ise yeni sistem ile
sürüklemeli bu konuda da başarısızlık oldu ise geçmişe gömülmeli. Emine ÖZTÜRK
C 196.A}İnsanları değiştirmek.
B}Bence
doğru bir önermedir.
C}Bence
geri bir devlettir.
D}Yanlışları
her zaman birilerinden
kaynaklanır.Bunlarda politikacılar
ve siyasetçilere atmak
kolaydır.
E}Bence
yanlıştır.Çünkü her şey
para için yapılmamalıdır. BARIŞ DEMİRTAŞ
C 196. A)20.yy ın hastalıkları,sorunları
tam anlamıyla bitirilmeli yoksa bu durum 21.yy da da
devam eder tersi durumda her şey iyi olur.B)Bir devlet vatandaşlarına soylu ve
soysuz diye ayırabiliyorsa o devlette adaletten bahsedilemez.C)Perişan halde dir denir genelde soysuzlar ve fakir olanlar yardım
severdir soylu ve zenginlerde de bu
durum olsaydı çok daha iyi bir yaşam olurdu.D)Tabiî
ki de sistem bunu gerektirir güçlüler sonuçta anlar onlar günah keçisi
olmayacakta ben mi olayım.D)Doğrudur.tamamen katılıyorum.çürütemem.Mahmut ERBAY
C 196. Bir sonraki kuşak için bir önceki
kuşağın ataları düzeltilmelidir.önce var olanı düzeltmeliyiz ki sonraki
kuşaklar da istenilen düzeyde olsun.şairin dediği gibi “yarın vurulmuş yatıyor
bugünün avlusunda” karanlık geçecek gece akşamdan belli olur. Selman BÜYÜK
C.196 A.Geçmişi tüm aksaklığıyla unutup
günümüze bakmak gerekir. 21yy gençliğinin yaptığı tüm yanlışlıkları saptamayı
geçmişle beraber kabre gömmek ve geleceğe uyum sağlayabilmek çözüm
getirecektir. Bu günü geleceğe hazırlayabilmek için öncelikle gelecek kuşakları
geçmişin kara deliklerinde ve tufanlarında boğmamak gerekir.B.Bir devlet
soylular ve soysuzların sevgisine oldukça onlara adil davranmaktan aciz düşer.
Çünkü devlet fertlerden çok daha güçlü olmalıdır. Güçlü olan fertlere muhtaç
olmayan bir devlet ancak kendisinden beklenen adaleti vb. görevleri yerine
getirebilir.
C: Soysuzların ve cahillerin , sevgisine,
,bilgisine ve ilgisine muhtaç fert toplum ve devletlerin haline; bağımlı
,tutuklu, kendi kendine yetemeyen ,güç ve kudretten yoksun zavallı denirD: Çünkü politikacıların görevi mevcut sorunlara ve
düzensizliğe çözüm getirip bunları uygulamaktır. Çözümleri onlara ettirmek
zordur. Çünkü görevleri olan çözüm getirmeyi kendileri başaramadıklarını kabul
etmek istemezler. Sorunluluklarını yerine getiremediklerini kabul etmeleri olur
aksi taktirde.E:Günümüzde bu olgu mümkün değildir. Çünkü liyakatli sistemleri
getirmek asla yeterli değildir. Günümüzde koşulları çok daha farklı ihtiyaçları
beraberinde getirmektedir. Kapitalizm, bu sistemi düzenleyebilecek tek güncel
koşuldur.G: Bu tür siyasetçiler ve eğitimciler, mevcut sorumluluklarının
farkına varıp bu doğrultuda vicdanlarının da sesini dinleyerek hareket
edenlerdir. Bunların en önemli özelliği Allah’ın kendilerinden beklediği
davranışları yerine getirmede çaba göstermeleri ve vicdani davranmalarıdır.H:İ:
Bu asır kapitalist düzendir En kolay yoldan kazanma ve sadece bencilce
düşünülen bir sistemdir. Manevi gücün önemsizliğini , maddi gücün esas güç
olarak kabul edildiği , mükemmel beden ve zihne sahip olanların kazanç elde edemediği
, zayıfların ve vasıfsızların kolaycılığa kaçtığı bir düzendir.J: Genel olarak
tamamen kötü insan yoktur. Kötü tercihleri çoğunlukla olan insanlar vardır.
Çünkü Allah insanlara ruhundan üflemiştir. Her insan Allah’ın kendinden
beklediğinden şeytanın tetiklemesiyle uzaklaşır. N.BİLGİN
C
196. A- çözümündeki muradı güzel ahlaklı nesil yetiştirmektir.
B- bir devlet soylular ve
soysuzların sevgisine muhtaç oldukça hak ve hukuku sağlayamaz.
C-
Soysuzların ve cahillerin; sevgisine, bilgisine ve
ilgisine muhtaç; fert, toplum ve devletlerin hali zavallı insanların haline
benzer.
D-politikacı ve siyasetçilerin
yerine kendimizi koymadığımız için onları günah keçisi ilan ediyoruz.
E- ülkedeki mevki
sahiplerini cüzi paralarla gelmeyi göze
alanların hakkını onlara iade etmek
sadece ekonomik çıkar sağlar.
F- güzel
ahlakla oluştururuz.
G- algıda
değişmezlik ( fıtrat kilit,
eğitim-öğretim anahtar) yöntemine gerçek empati duyan siyasetçiler,
eğitimciler bilim adamlarıdır.
İ- haklının sözünün değil güçlünün sözünün geçtiği bir
asırda yaşıyoruz.
J- kötü tercihleri çoğunlukta
olan insanlar kötüdür diyemeyiz. Abdulmevla OKTUAY
C
196. Gelecek kuşaklara
bırakacaklarımız doğal olarak bugün kilerin sonuçlarıdır. Hatice ŞAHİN
C
B)Sorun devlette değil soylularla
soysuz diye nitelendirdiğimiz insanlar arsına nifak tohumları ekenlerdedir.
C)Aciz devlet denir.
D)Çünkü cahildirler ve
kabullenmemekte ısrar ederler.
E)Önemli olan bir ulusun uç
noktaları değil,tabanı oluşturan halktır.Tahriklerle oyuna gelebilen toplumlar
ateşle barut gibidirler.
F)Televizyoncuların kapitalist
devletlerden para kaynağı kesilerek
G)Bir partiyi oluşturan kitlenin uç
noktalarıdır.Bunlar oluşturduğu tabanın algısındaki değişmeden daha doğrusu
değişmemeden memnundurlar.
H)İnsan ya kullanandır yada
kullanılandır.Yani metriksi ya çevreler yada içinde kalır.Bu metriksin içinde
kalanlar argüman olduğunun farkında değildirler.Yani mazlum cahillerdir.Metriksi
çevreleyen ve menfaati için kötü emellerine alet ettiren kişiler ise
canidirler.
I)Bu asır ne güçlünün ne zayıfın ne
haklının nede haksızın yanındadır.Çünkü zayıf-güçlü,haklı-haksız,olmak
insanların elinde değildir artık.Ama umutsuzluğa düşmeyenlerin önünde engel
değildir.
J)Kötü insan;yanlış tercihlere
zorlanan yada kendi rızasıyla bilmeyerek
yönelen,halkın gözünde acınmayan ve bu insanlar karşısında kibirlenen
kişilerdir. Uğur YÜCEDAĞ
C 196. A-İlerlemek ve geçmişten ders almak olabilir.
B-Bir devlet sevenlerin sevgisine
muhtaç olmalı ki ortam menfaat ve çıkar kokmasın.
C-Çöplük devleti, çöplük toplumu,
çöplük ferdi denir…
D-Çünkü boru onların elindedir onlar
öttürüyor bundan dolayı çözümü kabul ettirmek zordur.
E-Ee o zaman
hangi insan üç kuruşa çalışıp beş kuruşa ekmek almayı göze alır ki
F-Bu enerjiyi onlara tekrar vererek
oluşturabiliriz. Yani üreten de onlar tüketen de onlar…
G-Kendi varlıklarını bile amorti eden
siyasetçi ve eğitimcilerdir. Özellikleri tek çıkarları yararlı olmak düşünce
varlığıdır.
H-Popilasyon
aynı bölgede yaşayan canlılık gurubudur. Tür de çiftleştiklerinde verimli
döller oluşturan canlılardır buna göre insanlar popülâsyon ve verimli döl
oluşturduğunda da tür olur. Bu, şu, o fark etmez sonuçta insan olur.
İ-Bu asır gülenlerin asrı herhalde.
J-Tercihleri
kullananda insan olduğuna göre kötü insan vardır ama daha kötüleri de
mevcuttur. Beterin beteri var. Ercan ÇiFTÇi
C
b) Bence doğru bir önermedir.
c) Bence geri bir devlettir.
d) Yanlışları her zaman birilerinden
kaynaklanır. Bunlarda politikacılar ve siyasetçilere atmak
kolaydır.
e) Bence yanlıştır .Çünkü her
şey para için
yapılmamalıdır. Kadir AVCİ
C.196 Mevlana gibi öğretmenler farz oldu
bu asra. Daha atom bilinmezken atom titreşiyor dönüyor dedi, ve başlattı
Mevlevi dönüşünü, insanları suçlamayın derdi. Bulun onları sevin ve anlatın
hakikati dedi. Anlamadılar mı? Siz doğruyu yapmaya başlayın onlar görsünler
doğruyu. O da mı olmadı? Dua ile hakka iltica edin işte o zaman anlarsın
hakikati. Sen değil ALLAAAAH, ÖĞRETİR HAKİKATİ unutma. SEVDETA ŞİŞMAN
C.196.A.21 yy da ki eğitim sistemiyle 20 yy
da ki kötü alışkanlıkların hepsinin yok edilmesi.
B.devlet
toplum da yaşayan herkesin sevgisine muhtaçtır.ve herkese adil davranmalıdır.
C.cahilden
medet uman devletten hiçbir şey olmaz.
D.çünkü
onlar kendilerini her şeyi en iyi bilenler olarak kabul etmektedirler.
E.bu
mevkilere paradan daha çok akıl ve çalışmayla gelinir.
F.onlara
prim vermeyerek.
G. algılama
güçlüğü çekenlerdir.
İ.cahillerin
düzeni
J.her insan
iyi olarak doğmuştur ancak sonradan yaptığı tercihlerle kötü olmuştur.ancak her
insanın içinde az da olsa iyilik vardır.
HAYRETTİN KARABUDAK
C
196. A:Yani 20.
yüzyılın ilkel_fosil teknolojiyi kullanarak dünyanın doğal dengesinin bozulması
yerine çevreye uyum sağlayan teknolojiler kullanılmalıdır.B:Bir devlet
soylu ve soysuz insanların yapacakları işler için devlet onlara adil davranır
gibi görünür.C:Cahil ve soysuzlara muhtaç olan devletlerin durumu,
kavgacı, liyakatsiz bir hale gelir. D:Çünkü çözümler onların çıkarlarına
ters düşer. E:ülkesinde liyakatli insan yetiştirmek için kapitalizm
engellenmelidir.Bedih EROĞLU
C 196. A-Dün yaşadıklarımız bile geçmiş
nitelikte. Geçmişe bağlı yaşamak yerine ders almalıyız.
B-Devlet daha güçlü olmalıdır ki fertlerin
ihtiyaçlarına cevap verebilsin
C-Kendi kendine yetemeyen güçsüz bağımsızlığı olmayan
her olgudan yoksun zavallı denir
D-Bulunan çözümleri kendileri getirmedikleri için bunu
kabul etmezler
E-Bu düşünce günümüzde imkansızlıklar arasındadır.
F-Dürüstlük,verimlilik,başarı,alınanı hak edebilme vs.
özelliklerin olduğu bir eğitim sistemi oluştururum.
G-Vicdanlarının sesini dinleyerek hareket eden
eğitimcilerdir. Güzel ahlakı ilke edinen ALLAH ın kendilerinden beklentilerini yerine getirmek
için çaba sarf eden özelliklere sahiptirler.
H-Bu asır
güçlü kimse onun asrıdır.
İ-Doğru bir
önermedir. İnsanların tercihleri kötüye yatkındırA.KONUKSEVER
C 196.A)Geri kalmış zihniyetleri yok edip
kendi zihniyetlerini başkalarına empoze ediyorlar.
B)Devletin
yapmış olduğu seçim propagandasında bu gözler önüne gelmektedir.
C)Toplumun
bireyleri arasındaki uyumu, kaynaşmayı sağlamak için yapılan olumsuzlukların
göz önüne alınmamasıdır. (FATİH KAPLAN)
C 196.A) Evet çağımızdaki bu tufanlar içimizdeki her şeyi yutar ama doymaz.
Bu kapitalist düşünceyle hiçbir yer varılmaz.
B)Devleti
hak için sevenin sevgisine ihtiyaç duymalı.Asıl adalette o zaman doğar.
F)Tarihimizi
sağlam bir şekilde irdeleyip,liyakatli toplumu benimsemekle olur.ŞEHMUS AKYÜZ
C.196.Her şeyin temelinde güzel bir eğitim
ve güzel ahlak olmalı aksi takdirde toplumlar başka ülkelerin maşası olmaktan
kurtulmazlar.Devlet güzel ortamı vatandaşına sağlamak zorunda. Ve bunlar uyum içerisinde
olmalı olmazsa kargaşa doğar çatışma çıkar.Osman
KILINÇ
C 196. Geride bıraktığımız yüzyıl
dünyamızdan çok şey alıp götürdü. Ve gelecek yüzyılda bu alımların olmaması
için yeni nesle gerekli bilgiler verilmeli , eğitim bu yönde olmalıdır. . ZEYNEL EDE
C 196. A. 20.yy deki tufanları belirleyip
21.yy deki eğitim sistemlerinde bu tufanların tekrarlanmaması için çözüm
üretmek gerekir. Örneğin; 20.yy teknolojisinin yanlış uygulanması sonucu çıkan
çevre sorunlarının 21.yy da çıkmaması için teknolojiyi doğru kullanmak gerekir.
B. Bir devlet zenginin sevgisi,
fakirin sevgisi diye ayırmamalı aksi halde birini öbürüne ezdirir ve adil
davranmaz.
C. Adil davranmaktan aciz fert,
toplum ve devlet denir.
D. Çünkü bunlar günah keçisi olmayı
bilmeden değil bilerek kabul etmiş ve çözümleri kabul etmezler.
E.Bu mevkilere cüzi miktarları göze
alarak gelenlere haklarını iade etmek onları kapitalist olma yoluna götürür.
F. Bunlara uygun sistemler
geliştirerek.
G. Bu işe gönül verenlerdir. İyi
eğitim-öğretim görmüş olmaları ve evrensel insan olma yolunda gitme
özelliklerine sahiptirler.
H.Tür metriksi mantığında sadece
tek bir tür vardır. Farklı tür bulunmaz insan türü metriksi mantığında da sadece
insanlar yer alır.
İ. Bu asırda ayakta durabilmenin
yolu zımnen ve bedenen uslu olmaktır.
J. İnsanlar tamamen kötü olamaz.
İnsanın yaşamı boyunca yaptığı kötü seçimler onu kötü kişiliklere büründürür. Fahriye İNCE
C.196.en yüce ve en kutsal bağlar inanç ve düşünce bağlarıdır bana göre.
Çıkar ve
menfaat için çarpıştırıldılar.ve buna engel olmanın tek yolu menfaatlerin kontrol
altında tutulmasıdır .Meral YILMAZ
C.196 20.yy da yaşanan savaşlar
olmayabilir. Ama geçmişi tamamı ile silmek yeniyi getirirken sadece güzeli
değil felaketi de getirir. ADEM BATARAY
C.196 A.bu tarz sorunların tufanların
yaşanmaması için çözüm bulmak gerekir.
B. Bir soysuzun sevgisi ne kadar samimi olabilir ki.
C. zavallılıktır bu… D. Aslında biraz kendimizi onların
yerinede koyarak yorum yapmalıyız. E. Kapitalizmin çözüm olabilir. F. Uygun
sistem çözümler geliştirerek.G. Bu siyasetçi ve eğitimciler kendilerine düşen
görevleri yapan sorunluluklarını yapan kişilerdir.H.i. Bugün kapitalizmin
günüdür. Mehmet Fatih Şengül
C.196
A-çözüme kökten yaklaşmak, her şeyi temelden çözmek.
B-bir devlet anarşiyi beslemek zorunda kaldığı sürece
kendi kişiliğini oluşturmaktan aciz kalır.
C-kendi varlıklarını kurmaya onların hakları yoktur.
C 196.A- bende katılıyorum önce ki yılın
sorunlarını halledip daha sonra ki yıla güzel şeyler bırakmak lazım.
B-hiçbir
zaman ayrım yapılmamalı bence
C-bitik bir
toplum denir bence
D-çünkü bu
devletin sorunlarıyla onlar ilgileniyorlar doğal olaraktan onlar günah keçisi
ilan ediliyor. Nesrin EKİNCİ
C
196. Geleceğe iyi şeyler bırakmak
için geçmişten iyi şeyler almak gerekir. SİNAN UZUNDEMİR
C 196. Aslında bu kaostan büyük bir direniş
ve bu direnişten tüm halkları kurtaracak bir sonuç çıkabilir. İBRAHİM ÖZDEMİR
C 196. Burada anlattığım kadarıyla 20. yy
da meydana gelen ve bugünde (121. yy da) dahi etkinliğini sürdüren kapitalist
sistemin insanı çok fena şekilde etkisiz altına altığı anlatılıyor. Yani bu
sistem insanlardaki (biz) duygusunun yerini (ben) duygusuna bırakan sistemin
21. yy da bizi bir makine misali kullandığını anlatıyor. Dünyada komünist tüm
hızıyla yayılırken(21. yy da) kedi çıkarları zedelenen pragmatik kesimlerin
çıkarlarının tekrar elde etmek için bilinçli bir şekilde gençlik üzerinde bir
asimile sistemi oluşturuldu. Bu sistem hiç kuşkusuz tam anlamıyla eşitliği
isteyen komünizm ideolojisine karşı oluşturulmuş bir sistemdir ve hepimiz
(özellikle gençler) bu mezarda diri diri gömülmeye mahkûmuz. Ve bu sistemin yarattığı bazı
felsefeleri vardır. Murat ÇELEN