93.
A-Halklar mı rejimler için vardır,
rejimler mi halklar için vardır?
B-Halk mı değişime gereksinim duyar
rejim ve dinler mi?
C-Değişen koşullara uyum için; halkın
mı değişmesi lazım rejimlerin mi değişmesi gerekir, başka alternatifi nedir?
D-Değişen koşullara uyum için; halkın
mı değişmesi lazım dinin mi değişmesi gerekir başka alternatifi nedir?
E-Değişen koşullara bağlı olarak
toplumsal değişim gereksinimi mutlak bir gerçekse;dinin,
rejimin ve toplumun zorunlu değişim denklemindeki gerçek konumları, yerleri ve
parametreleri ne/ler olmalı? Neye/lere
dayalı bu denklem kurulmalı?
F-Değişen dünya koşullarının sonucu olarak:dinin, rejimin ve toplumun olmazsa olamazları karşı
karşıya gelince ne olur?
E-Dinde affedilmez 1 farz (tevhit) ve
zorunlu tercihe dayalı 4 farzı olmasına rağmen; sayılmayacak çeşitlilikte
insan fıtratlarına nasıl çözümler getirmiştir? Rejimler bu çözümlerden yararlana
bilir mi?
Dinde zorlama yoktur(ayet). Değişmek
istemeyeni Allah C.C. değiştirmez(ayet). 4 mezhebin dini yaşayarak insan
fıtratlarına ve değer yargılarına çözüm olarak hayat geçirilmesini düşünün,0,1, 2 ,3
C 93.A-Rejimler halklar için
vardır.
B-Halk değişen rejimlere ihtiyaç
duyar. Dinde değişim yoktur.
C-Halkında, rejiminde paralel
değişim söz konusudur.
D-Değişimin
ölçütüne göre değişir. Kimi zaman dinle kimi zaman ise rejimle değişime uyum
sağlanabilir.
E-Dinde
zorlama yoktur. Ama herkes fıtratında ziyade nefsine uyduğu için bu hala
geldik. Bence dini anlatan kişilere çok işler düşüyor. Özden CALP
C 93:A)Rejimle
halklar için
B)Halk ve rejim.
C)Halk ve rejim değişmeli
D) Halk ve rejim değişmeli.
E)Din değişmez.
F)İslam dini kazanır. Berna AYIN
C 93.A.Rejimler halklar için vardır.
B.Rejimler
etkisini kaybettiğinde değişime gereksinim duyar.
C.Rejimlerin
değişmesi lazım.
D.Halkın
değişmesi lazım ve o zamanki koşulları ve dini iyice algılaması lazım.
E.Bu
değişim mantık çerçevesinde olmalıdır.
F.Kargaşa
olur ve burada rejimin kendinden ödün vermesi gerekir. Yudum GÜRER
C.93:A Rejimler halklar için
vardır.
B Soru yanlış halk ve
rejim değişime uğrar ama din değişmez
C Halkın duyarlı ve
rejimin de değişebilir olması gerekir
D Dinden en güzel bir
şekilde nasıl faydalanabiliriz onu yapmalıyız
E Denklem öyle bir şekilde
olmalı ki ne rejim ne insanların din gibi özel değer yargıları göz önünde
alınmalıdır.
F İnsanlar azda olsa bu
saydığımız değer yargılarından fire vermek zorundadır.Yoksa
insanlık birbirine düşer anlayış ortaklığı kurulmalıdır.
G Dinde farz zorla
yapılması gerekenler sadece kişiler arasında değil Allah ve kul arasında bir
şeydir diğer kurallar ise peygamberler vasıtasıyla en iyi bir şekilde uygulanmıştır.Caner ÖZDEMİR
C 93.A.Rejimler halklar için vardır zaten
halk olmazsa rejimler olmaz. Rejimler halkın refahı ve düzeni için ortaya
çıkarlar.
B.Halk değişime gereksinim duyar buna bağlı olaraktan
rejim halkın isteklerine cevap verebilmek için değişir fakat dinler değişmezler
C.İki sininde değişmesi gerekir.
D.Halkın değişmesi gerekir buna bağlı olarak dinde
kendini yenilemesi lazım Ferhat ÇENBER
C 93:A)Rejimler halkalar için vardır.
B)Halk değişime gereksinim duyar
bununla birlikte rejim de değişir.
C)Önce halk değişir sonra rejim
değişir.
D)İnsanlar tarafından değişitirlmemiş bir din her zaman insanların ihtiyaçlarını
karşılayabilecek yeterliliktedir.
E)Halkın yeni ihtiyaçları
karşılanabilmeli.
F)Böyle bir şey olamaz:Hepsinin
arasında paralellik olması gerekir.
G)Din sadece bu farzlardan ibaret değil.Elbette faydalanabilir. Kamuran BALYEN
C 93.A.rejimler halklar için vardır. Halk
olmadan rejim olamaz. Rejimler halkın düzeni ve refahı için olmalıdır.
B. Halk
değişime gereksinim duyar. Rejimler ve dinlerde halkın bu gereksinimi
doğrultusunda değişir. Yani üçü de birbirine bağlı olarak değişim gösterir.
C.ikisinin
de değişmesi gerekir. Sadece birinin değişmesi birbirine zıtlık teşkil eder ve
bütünlük ortadan kalkar.
D.Her
ikisinin de değişmesi gerekir.
F.Dinler,
rejim ve toplumlar birbirinin bütünleyicisidir. Bu nedenle karşı karşıya
gelmesi birbirine zarar verir. Süleyman
SENEM
C 93. A- Rejimler halklar için olmalıdır.
B- Halk
değişime gereksinim duyar. C- Her iki durum da gözetilmelidir. D-Bilmiyorum. G-
Dinde zorlama yoktur. Yakup EKİNCİ
C 93.
A. Rejimler ve birçok şey en başta insanlar
için vardır. Ve buda topluma halka mahal olur.
B. Halkı ve insanları hayvanlardan ayıran
özgürlüklerinin kısıtlanması ve bazı kurallara uyması işte bu kurallar bazen
dini bazen de rejimin getirdiği kurallar ve kısıtlamalardır.
C. Değişen koşullar inanç sistemini
değiştirmeye yönelik ise bundan taviz vermemesi çağdaşlık çatısı altında her
zumlu yapmak bir değişim olmasa gerek ama gelişen teknoloji ve bilimi yakalamak
için hem halkın hem de rejimlerin değişmesi gerekir.
F. Toplum eğer olmazsa olmaz kurallarını
değişime zorlayan değişmeler karşısında çelişkide kalıyor ise bu o toplumun
değişmezleri konusundaki eksikliği sonucu ortaya çıkan bir çelişkidir. Demek
oluyor ki olmazsa olmaz sandığı şeyleri tam olarak hazmedememiş ve doğruluğu
noktasında şüpheleri vardır. Bence dünya ne kadar değişirse değişsin insanlar
ve toplum olmazsa olmazlarından asla taviz vermemesi lazım. Muharrem POLAT
C 93. A)
Rejimler halklar için vardır.
B) Halklar değişime uğradığından
rejimler de değişime gereksinim duyar. Herhangi bir topluma gelen Din’de ise
kurallar mevcuttur. Ama ilahi dinler de yasalar değişmiştir. Örneğin İslam
Din’inde birinin kız kardeşiyle evlenmesi haramken Hz. ADEM
’in peygamberliğinin ilk dönemlerinde bu evlilik yasak değildi soylarının
devamı için bu gerekliydi. Yasak Hz. ADEM’ in
peygamberliğinin son dönemlerinde getirildi. Mizbah KARATAŞ
C 93. A: Rejimler halk için var.
B: Halkın değişme isteği rejimi
değiştirir.
C: Halkın ihtiyacına göre rejim
değişmelidir.
D: Gerçek dinde değişme olmaz.
Halkın değişmesi gerekir.
E: Çok bilinmeyenli bir denklemde
sabit sayı din olmalıdır. Diğer değişkenler din ve toplum olmalıdır.
F: Dinin rejimin ve toplumun olmazsa
olmazları birbiri ile uyumlu olmalıdır.
Uyumlu olmazsa aralarında çatışma çıkar ve devlet yok olur.
G: Dinde zorlama yoktur. Değişmek
istemeyeni Allah C.C. değiştirmez. 4 mezhebin dini yaşayarak insan fıtratlarına
ve değer yargılarına çözüm olarak gösterilebilir. Emine YARBA
C
93.A.Rejimler halklar için vardır.Bu rejimlerin gerçek amacı insanlığı dahi iyi bir
toplum ve hayat düzeyine kavuşturmaktır.
B.Halk değişime gereksinim duyar.
C.Değişen koşullara göre halk
değişimi arzular ve bu değişimin etrafında rejim de değişir.
D.Değişen koşullarda dinin durağan
olmasından dolayı halkın değişmesi lazım.Din bir
değişmezlik içinde gelmiştir.Dini hiçbir zaman ve yerde değiştiremeyiz.
E.Eğer mutlak bir değişiklik gerekli
ise bu değişikliği dinin kesin kuralları dışında bazı şeyleri değiştirebiliriz.
F.Eğer bu olmazsa olmazlarla
karşılaştığımızda yapacağımız; hangi taraf ağır basıyorsa o tarafa doğru bir
değişimdir.
G.Bu çözümleri mezheplerde bulmaktayız.Neyin nerde ve nasıl yapılacağını bize zaten
anlatmaktadır.Bu çözümler ışığında dinde olan görev ve hükümlülükler yapılabilir.Selçuk İNCE
C 93.A-Rejimler halklar için olmalı değil mi…ki onun oluşturulmasının anlamı olsun
B-Din konusunda halklar değişmeli bence çünkü dinde
doğrular zamana göre değişmez.Rejimlere gelince halktan ziyade onlar zamana
göre değişmeli..
C-Değişen koşullara uyum için rejimler değişmeli diğer
bir alternatif ise her ikisini birbirine uydurmak..
D-Din konusunda başka alternatif yok din koşullara göre
değişmez ancak halklar değişebilir.
E-Din denklemin değişmeyen ögesidir
buyüzden toplum ve rejim buna göre olmalı ama
rejimler ve toplumlar bu denklemin değişken sabiteleri olabilirler.
F-Büyük bir ihtimal insanoğlu bunu ayaklanmayla karşılıyacak ama dinimizin gerektirdiği şekilde anlatılması
ve yaşanması sonucu sulh ortamı oluşturulacak ve rejim toplumla birlikte dine
göre tekrar oluşturulacak.
G-Dinimiz kolaylıklarla doludur ama hiçbir fıtratında
dinimizin farzları karşısında zorlanacağını sanmam.Geçmiş
göz önüne alındığında sahabe efendilerimiz farklı farklı
fıtratta oldukları halde dinimizi öyle güzel yaşayıp temsil etmişler ki gıpta
etmemek elde değil… Ayşegül CAN
C
B) Din(semavi olanlar) hiçbir şekilde
değişime ihtiyaç duymazlar fakat rejimler ihtiyaç duyarlar.
C) Rejimlerin değişmesi gerekir.
D) Din hiçbir şekilde değişim
gösteremez halkın ona ayak uydurması gerekir.
E) Değişen koşullara bağlı olarak rejim
veya halk değişebilir fakat din değişim gösteremez.
F) Farzlar karşı karşıya gelirse kargaşa,
karışıklık bile çıkabilir kanaatindeyim Zaten dinimizde zorlama yoktur diye
dile getirdik buna binaen sorun hiçbir zaman dinden kaynaklı değil ya rejim ya
da insan kaynaklıdır. Hatice KAPLAN
C
C
B. Dinlerin değişmesi söz konusu
olamaz. Fakat değişime gereksinim duyan halklar uygulanan rejiminde değişimini
gerektirir. Halk değişime gereksinim duymazsa değişen rejim pek sağlıklı
sonuçlar vermez.
C. Değişen ortam koşullarında rejimin değişmesi ve
bunun dayatması sonucu halklarında değişmesi gerekir. Lakin halklar değişimi
kabul etmezse buda halk ile yönetim arasında çatışmalara sebep olur. Halkın
değişim istemesi aynı şekilde rejiminde değişimini gerektirir.
D. Değişen koşullara uyum için
halkların değişmesi lazım. Dinlerin değişmesi onların tamamen kendi
kimlilerini, inanç değerlerini kaybetmeleri olur.
E. Eğer değişim toplum için şartsa
rejimin değişmesi de lazım. Rejimin değişmesi ile halkta değişecektir. Rejimin
kabul etmediği bir değişim gerçekleşmez. Halklar değişimi istemelerine rağmen
kabul etmediği rejim gerçekleşemez.
F. Değişen dünya koşullarında dinin,
rejimin ve toplumun olmazsa olmazları karşı karşıya gelirse değişimi
kabullenme, durumu ortay çıkar. Buda halklar arasında değişimin tam olarak
etkili olacağını gösterir.
G. Geçmişteki yaşam standartlarına
göre din insanlara uyum gösterebileceği ve birini seçmek zorunda olduğu dört
mezhep göndermiştir. Fakat hepsinin ortak farzı tevhittir. Rejimlerde
insanların uyum gösterebileceği bir şekilde düzenlenebilir. Erdoğan AKÇİÇEK
C. 93.
A. Rejimler ve birçok şey en başta insanlar
için vardır. Ve buda topluma halka maal olur. İHSAN YILDIZ
B. Halkı ve insanları hayvanlardan ayıran
özgürlüklerinin kısıtlanması ve bazı kurallara uyması işte bu kurallar bazen
dini bazen de rejimin getirdiği kurallar ve kısıtlamalardır. İHSAN YILDIZ
C. Değişen koşullar inanç sistemini
değiştirmeye yönelik ise bundan taviz vermemesi çağdaşlık çatısı altında her
zumlu yapmak bir değişim olmasa gerek ama gelişen teknoloji ve bilimi yakalamak
için hem halkın hem de rejimlerin değişmesi gerekir. İHSAN YILDIZ
F. Toplum eğer olmazsa olmaz kurallarını
değişime zorlayan değişmeler karşısında çelişkide kalıyor ise bu o toplumun
değişmezleri konusundaki eksikliği sonucu ortaya çıkan bir çelişkidir. Demek
oluyor ki olmazsa olmaz sandığı şeyleri tam olarak hazmedememiş ve doğruluğu
noktasında şüpheleri vardır. Bence dünya ne kadar değişirse değişsin insanlar
ve toplum olmazsa olmazlarından asla taviz vermemesi lazım. İHSAN YILDIZ
C-93)A-rejimler halklar için vardır
B-halk ve rejim değişmeye gereksinim duyar
C-rejimin değişmesi gerekir
D-halkı dine uydurmak gerekir. Ramazan BORAN
C 93.Tabiki rejimler insanlar-toplumlar için
vardır ve değişecek koşullara bağlı olarak rejimler değişecektir.Peki
uyum için insan mı yoksa dinler mi değişmeli derseniz bu soru iğneli bir
sorudur ve bunun tartışmasını gerçek bir siyaset bilimci ile din bilginine
bırakmak gerekir.Tabi bir de antropoloji uzmanı … Ercem
Çağdaş ZOBAR
C 93. Rejimler halk için vardır. Halk
değişiklik ister. M. Akif TİRYAKİOĞLU