87.
A- Evrim mekanizmalarında uyum için gerekli değişim şarttır.
Uyum sağlamayan ve uyum sağlamak yönünde değişmeyen her şey diğerlerine malzeme
ve yem olur?
B-İnsanın mı devleti, rejimi ve dini
olur yoksa devletin, rejimin, ve dinin mi insanı olur?
1, 2, 3
C-Neden dinin farzlarının azdır (Dinin
affedilmez 1 farz /kelime-i tevhit ve zorunlu tercihli 4 farzı)?
D-Rejimlerin farzları ile dinlerin
farzları arasında ne fark vardır? Neden?
İpucu: Tarihteki
rejimlerin yıkılış nedenleriyle topluma uyum sağlayamamaları arasında iliş ki
kurmaya çalışın.
Çözüm: İlerici yada
gerici değişmek isteyen (evrimleşme hemen her yönlü olabiliyor)
toplumların gücüne;rejimlerin değişmezlerini dinsel
farz gibi dayatmanın tarihsel vakalarının akıbetlerini düşünün. Ortaçağ dinsel
rejimleri düşünün. Yada bir rejimin daha uzun ömürlü
olması için var olan yada varlığının gereği olan
sabitelerine/dogmalarına/farzlarına daha sağlıklı alternatifler
geliştirilebileceğini düşünün. 1,2, 3, 4.
Dinin aşılmazlığını, rejimlerin aşılabileceğini, devrim
ve evrim
ilişkisini düşünün. 1,2,3
Zorunlu toplumsal değişimlerle,
rejimin dogmaları karşı karşıya gelince değişmekten yana aklı
selim davranmak gerekir. Yoksa değişmek istemeyen rejim taraftarları ile
değişmek isteyeni kesimin bir birbirini yıpratması o toplumu hakim
güçlerin hakemliğine muhtaç ve mahkum kılar.
Hakim
dünya güçleri; tarihte zaman zaman toplumsal
istemlerin zorunlu değişimlerine uyum için kendilerini hızlı adapte ederler.
İstemediği kavimleri uyum için rejimlerine düşman kılmak için; rejim
sabitelerini/dogmalarını daha yaşatıcı mecralara çekmekte toplumun diğer
kesimine inat ve cehalet ateşine yakarak rejimi toplumun değişmek isteyen
çoğunluğuna düşman gösterilerek alternatif rejimler getirilip/getirtilip sil
baştan değişim için toplumsal verimliliğin yok olmasına neden olmaktadır. Yani
yeni rejimler benimsenip yeni sistemlerin cehaletini ve zaman kaybını
çekmektense mevcut sistemi toplumun istemlerine uyum sağlatmak bu asır daha
evla gözükmektedir
C 87.A.Bunu sadece evrim için düşünmek
olmaz. Hayatımızda da böyledir.hayata uyum sağlamak
zorundayız.Canlılarda rekabetin yoğun olduğu bir ortama uyum sağlamazsa ya
açlıktan ölür ya da diğerlerine yem olur.
B.İnsanın
devleti, rejimi, dini olur.
C.Allah
insanlara taşıyamayacağından fazla yük yüklemez. Belki insanların dayanma
sınırı bu kadardır.
D.Rejimlerin
farzları değiştirilebilir. Yudum GÜRER
C 87.A-Değişim evrimin olmazsa olmaz
kurallarından biridir. Bu sebeple değişimin olmadığı hiçbir şey evrime göre
uyum gücü yoktur ve yaşama şansı yoktur.
B-İnsanın
dini, rejimi ve devleti olur.
C-Dinin 5
farzı vardır; Birincisi kelimeye şahadet getirmek, ikincisi namaz kılmak,
üçüncüsü oruç tutmak, dördüncüsü hacca gitmek, beşincisi ise zekât vermek.
D-Rejimde
zorlama vardır, dinde yoktur. Din insanın fıtratına daha yakındır kabulü daha
kolaydır. Rejim ise daha çok kişilerin fıtratını zorlar. Özden CALP
C 87:A)Evrim
için geçerli
B)İnsanın.
C)Biz öyle zannediyoruz.
D)Yaratan farz kılmış, rejimin
farzlarında ise yaratılan. Berna AYIN
C 87:A)Doğru
B)İnsanın devleti rejimi ve dini
olmalıdır.
C)Din insanlara fazla yük bindirmez.
D)rejimlerin farzları daha ağırdır Kamuran BALYEN
C.87:A Doğrudur değişim yaşamak
içinde şarttır.
B Eğer insan var olan doğa
gücüyle yaşarsa her şey onun olur ama kendi kuramıyla yaptığı veya onun için
getirilen din gibi rejim gibi şeylere taparsa o zaman insan bunların malzemesi
olur.
C Dinde zorlama yoktur ama
bir kapıdan içeri geçebilmek içinde anahtar şarttır. İçeri girildikten sonrada
şatlarda ona göre şekil almaktadır.4 farzda olursa insan kavramı yaşar diye
zorunludur.
D Rejimin farzı diye bir
şey olamaz çünkü din inanış bir nevi onun için ahired
kurtuluşudur ama rejim o kural olabilir tabi nasıl olduğu tartışılır. Caner ÖZDEMİR
C 87.Evrim zaten bir değişim
mekanizmasıdır. Aykırı olan yani değişmeyen evrim mekanizmasına malzeme
olmaktadır. B- Dinin devleti, milleti ve rejimi olmaz. Çünkü din evrenseldir.
C-Bana göre
az değil. Kelime i tevhit getiren diğer farzları da yerine getirir. Eğer gerçek
manasıyla getirmişse… Yakup EKİNCİ
C 87.
A. Evrim
hayatta uyum sağlamak için insanların kendini geliştirmesidir. İnsan çağa göre
kendini geliştirmeli çağın gerisinde kalmamalı.
B. Rejim devleti olmaz ama devletin rejimi
olur devlet içerisinde her rejimden insan bulunmalı yani insanın rejimi olur
devletin değil.
C. Bence İslam dininin farzları gereği kadar
var. Bazı farzları tercihli tercihsiz diye ayırılmasına
katılmıyorum.
D. Dinlerin farları sonucu, mükafat
vaad ettikleri çok daha büyük olduğu için yapılım
oranı daha fazladır. Ve zorlama yoktur. MUHARREM POLAT
C 87.A.Değişime ayak uyduramayan rejimler
geçmişten günümüze kadar akıbetleri hep aynı olmuş ve yıkılmış veya mevcut
rejimlere malzeme olup kullanılmışlardır.
B.İnsanın devleti, rejimi ve dini olur.
C.İnsanlar mevcut olan farzları zaten yerine
getiremiyor bence insanların ancak bu kadar kapasiteyi kaldırabileceği yoksa
Siyonist düşüncelere yol açabileceğinden.
D.Dinlerin farzları sabittir değişmezler ve topluma
zara vermezler fakat rejimlerin farzlarının değişmemesi toplumları geriliğe
mahkûm eder ve toplumsal çatışmalara neden olur. Ferhat ÇENBER
C 87.Bence insanın dini olur. Devletin
dini olamaz. Ama devlet bütün insanların dinlerini özgürce yaşaması için
teminat olmalıdır. Süleyman SENEM
C
B) Devlet, rejim ve din bütün hepsi insan için var ola
gelmiştir.
C) 1 farz (namaz) kulluğun göstergesi
olduğu içindir.
D) Rejimlerin farzları çiğnenebilir
çünkü bir insan ürünüdür. Ama dinin farzları çiğnenmez çünkü evrenseldir. Mizbah KARATAŞ
C 87. A: Doğrudur.
B: insanın devleti, rejimi ve dini
olur. Çünkü her şey insan için vardır.
C:Allah, insanları daha çabuk
affedebilsin diye. Çünkü o merhametlerin en merhametlisidir.
D: Rejim farzları insanların kendi
çıkarları için ortaya koyduğu kanunlardır. Din farzları ise insanların
mutluluğu için konan farzlardır. Emine
YARBA
C
87.A.Değişim hiç bir zaman yadsınmayacak
bir gerçekliktir. Evrim mekanizmasındaki yerimizi almalıyız.Zaman
ve çağ neyi kullanıp neyi tercih ediyorsa onu alıp kullanmayı bir görev
bilmeliyiz.Gelişmeyi takip etmeyenler mutlak başka gelişmişlere yem
olacaklardır.Tarih sahnesinde her zaman olmuştur.
B.İnsanın dini olur ardından devleti ve devleti idare
etmesi kendisinin belirlediği bir rejimi olur. Devlet olmasa da insan olur.
İnsan olduğundan devlet vardır. Din ise insan için vardır insan yoksa dinde yoktur.
Yani bu kurum ve teşkilatlar insana bağlıdır.
C.Din; kendisine bazı şeylerin kabul edilmesini en
baştan şart koşmaktadır. Bu kendi içinde kuralları olduğunu göstermektedir.
D.Rejimlerin farzları toplumun birçoğunun uymakta
zorluk çektiği kurallar sistemidir. Bu kurallara uyulmadığı zaman rejim
tarafından cezalandırılmaktadır. Bu cezalandırma toplum tarafında tepki
toplamış ve zamanla rejimler ortadan kaldırılmıştır. Ancak dini farzlar
insanlar tarafından uygulanmadığında her hangi bir yaptırıma tabi tutulmamaktadır.
Bu da dini farzlarla rejim farzlarının farklılığını ortaya koymaktadır.
Selçuk İNCE
C 87.A-Yanlış bir düşünce ama evrim
mekanizması açısından düşündüğünde doğru bir önerme oluyor.çünkü
evrime göre değişim şart ve değişmeyen elenip gider…
B-Tabiki de insanın devleti,rejimi,dini
olur.
C-Dinin
farzları az değil tamam kelimeyi tevhit getirdikten sonra Müslüman olursun ama
diğer farzlarında yapılması şart ki kurtuluşa erilsin.Namaz başta dinimizin
direği o olmadıktan sonra yaptıklarını ne üzerine bina edebilirsinki….
D-Rejimlerin
farzları değişebilir ama dinin farzları değişmez.Biri aciz bir kul olan insanlar tarafından konur
diğeri de alemlerin Rabbi Allah tarafından konur,dinin farzlarının değişmezliği
bu yüzdendir. Ayşegül CAN
C
B) İnsanın devleti, rejimi ve dini olur.
C) Evet kişi şirke düşmediği müddetçe affolunur… Bu da
dinimizin bir müsamaha ve hoşgörü dini açık bir şekilde beyan eder fakat bu
hoşgörü suiistimal edilmediği müddetçe…
D) Rejimlerin hiçbiri şimdiye kadar doğru amaç üzere
kurulmadığından ötürü yıkılmışlardır. Hatice
KAPLAN
C
C
B. Elbette insanın devleti, rejimi ve
dini olur. Çünkü devleti de, rejimi de , dini de seçme
hakkına sahip olan insandır. Bu
kavramlar insan için vardır. İnsan bunların var olması için elbette temel varlıktır. Fakat insan bunlar hizmet
etmek için değil hizmet almak için vardır.
C. Farz, insanların yapmak zorunda
oldukları unsurlardır. İslamiyet dinin zorunlu farzı kelime-i tevhittir. Dinin
farzları pek fazla değildir. Din insanları kendine bağlayacak temel kuralların
bilinmesini zorunlu kılar. Yani insanı içine kabul eder. Bundan sonraki dini
gelişimini kendi aklını, fıtratını kullanarak peygamber sünnetlerini örnek
alarak yol almasını ister.
D. Rejim, halklar üzerinde her türlü
hakka sahiptir. İstediği şekilde, istediği şeyi, her an için değiştirebilir.
Tüm haklar rejimin elindedir.
Dinin farzlarında ise, tamamen tüm
halkın ifadesini ele geçirme yoktur. Sadece inanan kesimlerin inançlarını
perçinleyecek kuralları vardır. Bunun dışında inancına göre yaşamını aklına,
ruhuna ve nefsine teslim etmiştir.bunları kullanmayı
bireye vermiştir. Erdoğan AKÇİÇEK
C-87)A-katılıyorum
B-insanın devleti rejimi ve dini olur
C-aslında az değil geniş anlamlıdır
D-dinin farzları Allah tarafından
zorunludur, rejimin farzları insanlar tarafından zorunludur. Ramazan BORAN
C. 87.
A. Evrim
hayatta uyum sağlamak için insanların kendini geliştirmesidir. İnsan çağa göre
kendini geliştirmeli çağın gerisinde kalmamalı. İHSAN YILDIZ
B. Rejim devleti olmaz ama devletin rejimi
olur devlet içerisinde her rejimden insan bulunmalı yani insanın rejimi olur
devletin değil. İHSAN YILDIZ
C. Bence İslam dininin farzları gereği kadar
var. Bazı farzları tercihli tercihsiz diye ayırılmasına
katılmıyorum. İHSAN YILDIZ
D. Dinlerin farları sonucu, mükafat
vaad ettikleri çok daha büyük olduğu için yapılım
oranı daha fazladır. Ve zorlama yoktur. İHSAN
YILDIZ
C 87.İnsanların devleti veya dini olur.Nedenini daha önce belirtmiştim.Bunun dışında dinler
değişime ve yeniliğe açık değildirler.oldukları şekliyle
benimsenirler.İslamiyet yeryüzündeki son din olarak geldiği için bu yapısı daha
sağlamdır.En geçerli ve doğal haliyle gelmiştir.En akılcı,barışçı,insancıl din
olmasının gerekliliği de bu ölçülerle belirlenebilir.Fakat biz dinimize saf ve
temiz duygularla,hoşgörüyle bağlanmak yerine hırs,tutku ve dış etkenlerin
etkisiyle bağlanıyoruz.Sonucunu ise hepimiz yaşıyor ve görüyoruz.Ercem Çağdaş ZOBAR
C 87. Maddeler her zaman değişiklik
içindedir. M. Akif TİRYAKİOĞLU