86.Bilimin
ve İslamiyet’in ortak paydada örtüşmesi ve paydaki özgünlükleri
açısında hiçbir çelişkisi yoktur. Önermesi
Doğru mu, Neden? 2-3 önemli cümle ile; kanıtlamaya, çürütmeye yada ilişkilendirmeye çalışınız.
İpucu;Gönderilişinden
bu yana İslamiyet’in uygulanışında çelişkiye düştüğü rejim/ler
var mı? Yada ne/lerle ile
çelişkiye düşmüştür? Örneklendirin. Orta çağ döneminde laikliğin ortaya
çıkışına neden olan engizisyon vakalarına benzer vakaların İslamiyet’te var
olup olmadığını düşünün. Şimdiye kadar dine aykırı davrananlara gösterilen
tevazu ve hoş görüyü düşünün. Ör.İbni-Sina
C 86.Evet doğrudur. Kur’an
iyice irdelenerek okunduğunda bilimle örtüştü görülür. Yudum GÜRER
C 86.Doğrudur. Bilim insanlara faydalı
olmak için çaba harcar veya harcamalıdır. Özden
CALP
C.86:Bilim İslamiyet in bir
parçası olabilir İslamiyet bilimi içine alabilir ama tam tersi düşünülemez
ortak paydaları bence çok nadirdir İslamiyet de yapılması ve yapılmaması
gereken şeyler vardır. Ama bilimi arkasını İslamiyet e sırtını dönen insanlarla
yaparsanız dürüst ve hoş olmayan şeyler ortaya çıkar. Caner ÖZDEMİR
C 86. İslamiyet’in ilk emri oku. Bilim
ile İslamiyet ortak paydada örtüşmektedir. Aykırı konuşanlar cehaletlerinden
dolayıdır.
Yakup EKİNCİ
C 86. Gerçek bilim İslamiyet i
desteklemekte ve onunla bir olmaktadır. İslamiyet mantığa hitap ettiği için
aralarında bir ortak payda var. MUHARREM POLAT
C 86.Önerme son derece doğrudur. Zaten
yeryüzüne inen ilk ayet “OKU” ayetidir. Buna bakarak islamın
bilimle hiçbir çelişki içinde olmadığını görürüz fakat Osmanlıda matbaanın bazı
cahiller yüzünden kabul edilememesi İslamiyet’e mal edilmemelidir. Ferhat ÇENBER
C 86:Din zaten bilimi kapsıyor. Berna AYIN
C 86.Bilim ve İslamiyet’in(diğer dinlerde
dâhil) aynı ortak paydada buluşmasının mümkün olmadığını düşünüyorum. Çünkü
bilim; elle tutulur, somut, beş duyu organımızla hissedebildiğimiz ve
laboratuar ortamında tekrarlandığında her seferinde aynı sonucu veren olguları
esas alır. Ama İslamiyet’te ve diğer dinlerdeki Allah, cin, şeytan, cennet,
cehennem…’in bilimde dayanağı yoktur. Tamamen inanç sistemiyle alakalıdır.
Kimse bunları bilimsel anlamda ispat edemez.
Not:
Bilimin tanımı doğrultusunda verilmiş bir cevaptır. Din düşmanlığı yapmıyorum. Süleyman SENEM
C 86. Yanlıştır. Çünkü İslam keşfedilmez
ama bilim sonradan keşfedilebilir. Bilim insanlar tarafından uydurulabilir ama
İslam başkaları tarafından uydurulamaz. Örneğin Darvin Teorisi de bir bilimdir
ama doğru bir bilim değildir. İslam dini kişiler tarafından yanlış
uygulanabilir ama İslam dini yanlıştır denilemez. Mizbah KARATAŞ
C 86.Doğrudur
İslam bilime her zaman hoş görüyle yaklaşmış. Kamuran BALYEN
C 86. Bilim Kuran-ı Kerimdeki ipuçları
ile hareket ederek gerçekleri ortaya çıkarmalıdır. Bu şekilde hareket ederse
paydaki özgünlükler açısından hiçbir çelişki yoktur. Emine
YARBA
C
86.İslamiyet ve
bilim ortak paydada örtüşürler. Çünkü üstün yaratıcı (oku, akıl etmez misiniz,
üstün peygamberin ilim Çin'de dahi olsa alınız) gibi sözleri insanları bilime
ve araştırma ruhuna sevk etmektedir. Selçuk İNCE
C 86.Önerme
bence doğru.Zaten İslamiyet bilime açık bir
din,kısıtlama bilim açısından yok.Boşuna denmemiş ilim Çinde
de olsa gidiniz.Ölüm dışındaki her şeyin birgün
açıklığa kavuşturulacağı dinimizce de söyleniyor ve kabul ediliyor. Ayşegül CAN
C 86. İslamiyet bilimi teşvik eder, ikisi
de özgündür. Kübra Sivri
C 86. Kuran Müslümanları ilim öğrenmeye
davet etmiş ve onlar rehberlik etmiştir. İslamiyet hiçbir zaman bilime karşı
olmamıştır. Yalnız bazı kişilerin şahsi menfaatleri için dini bilime karşı
göstermeye çalışmış ve Müslümanların cahil damgası yemelerine sebep olmuştur. Erdoğan AKÇİÇEK
C-86)yanlıştır. bilim değişebilir,din
herkesçe kabul edilmez. Ramazan BORAN
C. 86. Gerçek bilim İslamiyet i
desteklemekte ve onunla bir olmaktadır. İslamiyet mantığa hitap ettiği için
aralarında bir ortak payda var. İHSAN
YILDIZ
C 86.Sadece islamiyet’te
değil bütün dinlerde bu vardır.Dini yanlış yorumlamak
veya kötüye kullanmak bilimin önünü keserek gelişimini engelleyebilir.Fakat
nice alimin,düşünürün bilim ve din adına ortaya çelişki yaşamadan koydukları
eserler kalıcı izler bırakmıştır.Demek ki sorun dinde,İslamiyet’te veya bilimin
dinle çelişkisinde değil bunu yaşam biçimi haline getiren insanların niyetleri
ve düşüncelerindedir.Ercem Çağdaş ZOBAR
C 86. Doğrudur. İslamiyet her zaman ilim
ve bilimi desteklemektedir. Farabi ve İbni Sina buna örnektir. M. Akif TİRYAKİOĞLU