80.Genlerin-zekanın, asaletin ve aklın-ruhun
ürünü olan bedensel ve zihinsel(kalp) savaşlar arasında ne fark vardır?
İpucu:peygamberlerin nefsi müdafaa savaşları ,
hayvanların (hepsi zeka ve genlerinin kontrolünde yaşar) zaruret
savaşlarını ve genlerinin kontrolünde olan insanları (aklın kontrolünde
değil) ürünü olan cehalet şavaşlarını
ilişkilendirerek düşünün. I, II. ve III. Dünya’nın cahil
sıcak ve soğuk savaşlarıyla ilişkilendirin.
C 80.Nefsi müdafaa savaşları ile
hayvanların yaradılışı gereği yiyecek bulmak gibi nedenlerle yaptığı savaşlar
meşrudur. Ve u savaşlar durup dururken yapılan savaşlar değildir.Diğer
savaşlar ise çok basit sebepler öne sürülerek yapılır ve kendi çıkarları söz
konusudur. Yudum GÜRER
C 80.Günümüzde peygamber çizgisinden
gidilseydi emin olun her konu üstün bir devlet olurduk. Mesela peygamberimiz
hiçbir işini kimseye yaptırmazmış. Bugün ise kendini uyanık sananlar her
işlerini başkalarına yaptırır oldular. Özden
CALP
C.80:Aralarında hiç bitmek
bilmeyen bir çatışma durumundadır. Bu her daim devam edecektir beklide insanı
insan yapan bu değerlerdir. Nefsi müdafaa ise tamamıyla bu kavramların bir
birini koruması için ortak alınmış bir karar olmaktadır peygamber örneği de
buna en iyi bir şekilde örnek olur. Caner
ÖZDEMİR
C 80. Aralarında ki fark bence egoistlik
kendi nefsini düşünmektir. Yakup EKİNCİ
C 80. İnsanların kalbini fethetmek çok
zor ve bedeli yani sonucu çok büyüktür. MUHARREM POLAT
C 80.Nefsi müdafaa savaşları aklın ve
ruhun ürünüdür. Peygamberlerin yaptığı savaşlar sadece kendi insanlarını
korumak için yapmışlardır. Fakat 1.ve2. Dünya savaşları zekânın ve nefsin ürünleridir.
Yani bunlar zaruret hayvani savaşlardır. Ferhat
ÇENBER
C 80.Genlerin-zekânın ürünü olan
savaşların insanlığa ölümden başka bir getirisi olmamıştır. Amerika’nın
özgürlüğü götürme aldatmasıyla Irak’ı işgali bu tip bir savaştır. Süleyman SENEM
C 80. Bazı savaşlar nefsi müdafaa için
yapılırken bazıları ise sırf menfaat için yapıla gelmiştir. Mizbah KARATAŞ
C 80. Genlerin ve zekânın savaşları
nefistendir. Hayvanların ihtiyaçlarını karşılamak için başka hayvanları
avlaması örnek verilebilir. Akıl ve ruhun savaşı cehalete karşı yapılan savaştır. Emine YARBA
C
80.İnsanlar
dünyaya geldiklerinde belli bir fıtrat üzerinde gelmektedir. Ayrıca çeşitli
eğitim ve öğretimlerle kişilikleri belirir. Bu o kişinin olay ve durumlarda
durumunu ve davranışını meydana koyar. Peygamberlerin amacı insanlığı en iyiye götürmektir.
Bu insanların/peygamberlerin düşmanı nefisleridir. Ancak diğer insanlalar ne
amaç ve fikirle eğitilir, yönlendirilirse o amaca hizmet eder. Kısacası amacın
ne ise her şeyin onu gerçekleştirmek için hizmet eder. Selçuk İNCE
C 80.Bedensel savaşlarda kendinden ziyade
etrafa zararı da vardır.Zihinsel savaşlarda ise kendi
içinde mücadele olduğu için etrafı pek etkilenmez ama kişi kendi bir gün pes
edebilir. Ayşegül CAN
C 80 Bedensel savaş; eğer nefsi müdafaa
varsa ve hayvanlarda olduğu gibi eğer beslenme ve rekabet varsa söz konusu
olabilir. Zihinsel savaş ise bir fikri kabullenmeme veya fikir yanılgısına
karşı cephe almayı örnek verebiliriz. Fakat günümüzde Amerika ve İsrail
Siyonist hareketleri ile zihinsel savaşı bedensel savaşa çevirmiş durumdalar. Hatice KAPLAN
C 80. Genlerin-zekanın,
asaletin savaşları çıkarcı, aklın ve ruhun ürünü savaşlar ise gereksinime
dayalı olabilir. Kübra Sivri
C 80:Akıl ve ruhun kontrolündeki savaş
insanı doğruya iletir. Berna AYIN
C 80. Zekâsı çok olan kâfirleri, din
düşmanlarını akıllı sanmak doğru değildir. İlk insanların ve her asrın geri
kalmış kısımları, tabiata uymak, hayvanlar ve kendileri arasında münasebet
kurmak için aletler yapmışlardır. Bu aletler zekâ ile yapılmıştır. Bir aslanın
zekâsı, insan zekâsı kadar kuvvetli olsaydı, bu aslan öteki aslanlardan, on bin
kat daha korkunç olurdu. Akılsız, kimse de kuvvetinin ve zekâsının çokluğu
kadar, cemiyetlere büyük tehlike olur. Akıl ruhun kuvvetidir ki, insan onunla
bilgi sahibi olur. İyiyi kötüyü ayırır ve eşyanın gerçek hallerini onunla
anlar. Diğer bir tarife göre akıl, ruhsal bir nurdur ki, insana gideceği yolu
aydınlatır, insana hak ve geleceği bildirir. Bundan yoksun olan mecnundur. Eğer
insanlar akıllı olsa (hepsi için geçerli değil) savaş düzenlenip, insanların
ölümüne göz yumulmaz. Bunlar sadece zekânın bir oyunudur. Erdoğan AKÇİÇEK
C-80)bedensel, hastalıklarla mücadele
eder. zihinsel,yanlış fikirlerle mücadele eder. . Ramazan BORAN
C. 80. İnsanların kalbini fethetmek çok
zor ve bedeli yani sonucu çok büyüktür. İHSAN
YILDIZ
C 80.Artık savaşlar eskiden beri
bildiğimiz yöntemlerin dışına çıkmış durumda.Artık
güçlü olan devletler savaşı diğer ülkelerin beyinlerini,fikirlerini çalarak
kazanıyor.Zayıf ülkeler ise dışa bağlı ekonomileriyle,çözemediği iç
sorunlarıyla,yetersiz insan gücüyle dışa bağımlı olmaktan öteye gidemiyor.Bunun
adına da olsa olsa sömürge savaşı denebilir.Ercem Çağdaş ZOBAR
C 80:Doğuştan gelen bazı özelliklerden
dolayı yapılan bazı savaşlar vardır.Bunun yanında
varlığını devam ettirebilmek için mecburi yapılan savaşlar vardır ve gereksiz
yere sadece cahillerin yaptığı savaşlar vardır. Kamuran BALYEN
C
80. Bazı savaşlar vardır insanlığını iyiliği için gereklidir
toplumun çoğuna zulmeden bir zalimi ortadan kaldırmayı hem nefis hem din hem
akıl hem mantık emreder. Fakat sadece nefsin ve bazı genlerin ( şiddet,
heyecan, şöhret) ön plana cıkarması ile yapılan keyfi
savaşlar vardır ki bunu hayvanlar bile yapmaz. M. Akif TİRYAKİOĞLU