64.İnsanlar ve hayvanların haklarını aramaları arasında hangi farklar
vardır?
İpucu;sürü
halinde acıkan ve yiyecek bulamayan evcil ve yabanı hayvanların etolojik(hayvani) davranışlarını doğa belgesellerinde
hatırlayın. İnsanların acıkınca, hak araken ve yokluk
sınırında devletine tepkilerini tarihsel olarak düşünün. Roma imparatorluk
ahlakını ve yönetim biçimlerini düşünün.
C 64.İnsanı gibi duruyor, ama çoğu zaman
hayvani bir şekilde uygulanıyor.Özden CALP
C 64.Hayvanlar ihtiyaçları doğrultusunda
hak arar.Aç olmayan bir hayvan kimseye saldırmaz tabi
biri ona saldırmadığı müddetçe.Ama insanlara bakıldığında bazen hiçbir ihtiyacı
olmadığı halde başka bir insanı öldürebiliyor.Yudum GÜRER
C 64. Bazen insanlar haklarını ararken hayvani davranışlar
sergilediklerinden bir fark göremiyorum. Yakup
EKİNCİ
C 64.hayvanın hakkını arama gibi bir zekası yoktur sadece ses çıkararak acıktığını veya bir
ihtiyacı olduğunu ifade eder. Ama insanın aklı var hakkını hukuksal yollardan
arayabilir. MUHARREM POLAT
C 64. İnsan ahlakına uygun medeni ve konuşarak hakkını arar ama hayvanlar
sağa sola saldırarak karşısındakini yaralayarak veya öldürerek hak arar.
Muharrem Polat
C 64.Hayvanlar haklarını ararken diğerine
yaşama şansı vermezler ve güçlü olan güçsüzü yok eder. İnsanlar ise haklarını devletin ve insan
hukukunun elverdiği koşullarda yargı yoluyla aramalıdır. Ama bazı örgütlerin
sokaklarda hukuk dışı bir şekilde araması konusuna gelirsek bence ana sorun
devletin anlayış farkından ve baskıcı yönetiminden zorunlu bir davranış şeklidir.
Devlet bazı kişileri hayvandan farksız görürse ve ayrım söz konusuysa o
kişilerin de hayvani hak arayışının önüne geçilemez. Süleyman SENEM
C 64. Hayvanlarda hak arama güç ile
orantılıdır. Güçlü haklıdır mantığı vardır. Günümüzde de aynı mantıkla hak aranması
ilginçtir. Ferhat ÇENBER
C 64. İki tarafta da hak arama mücadelesi
vardır. Hayvanlardaki hak arama içgüdüseldir. İnsanlardaki ise akılla hak arama
vardır. İnsanlarda akıl olduğu için nefsini kontrol edebilir ama hayvanlarda
ise akıl olmadığından nefis kontrol edilemez. Dolayısıyla buradan yola çıkarsak
hayvanın, yaşadığı ortama zarar verme ihtimali daha yüksektir. Mizbah KARATAŞ
C 64. Hayvanlar acıktıkları zaman kendi
ihtiyaçları kadar avlanırlar. İnsanlar ise ihtiyaçlarını karşılarken
ihtiyaçlarından daha fazlasını elde etmek için çevrelerine olduğundan fazla zarar
verirler. Emine YARBA
C
64.Hayvanlar
içgüdüsel olarak haklarını almaları konusunda kim güçlü ise o istediğini alır.İnsanlar da haklarını alma konusunda bazen hayvani
içgüdüsü ile davranır.Selçuk İNCE
C 64.Hiçbir fark yok hak arama mevzuunda…Ama çok küçükte olsa şunu söyleyebiliriz hayvanlar
bunu ihtiyaçları için ve öyle olması gerektiği için yapıyorlar ama insanlar
sadece kendi menfaatleri ve hiç ihtiyaçları yokken yapıyorlar. Ayşegül CAN
C 64 Bir hayvan ister tek başına isterse
de sürü halinde olsun ihtiyacı kadarını arar peşine düşer ve doyduktan sonrada
avı konumunda olana ilişmez.Fakat insanoğlu tamahkar
olduğundan doymak bilmez bir nefse sahiptir.Bu sebeple yakar yıkar ve bazense
ar,namus,hak,hukuk aramadan insanları katleder ve mahvederler. Hatice KAPLAN
C 64. İnsan hakkını kanuni yolda
aramalıdır. Hayvan ise kural dinlemez. Kübra
Sivri
C 64.İnsanların ve hayvanların fıtratları oldukça
farklıdır. Yaradılışları itibariyle hayvanlar bir şeyi istedikleri zaman
saldırganlık dürtülerini kullanması, insanların ise konuşarak bunu
gerçekleştirmesi örnek verilebilir. Hayvanlar acıkınca bir başka hayvanı
yiyebilirken, insanlar ise acıkırken çalışarak kazandığı parayı kullanarak bu
ihtiyacı giderir. Erdoğan AKÇİÇEK
C.64.hayvanın hakkını arama gibi bir
zekası yoktur sadece ses çıkararak acıktığını veya bir ihtiyacı olduğunu ifade eder.Ama insanın aklı var hakkını hukuksal yollardan
arayabilir. İHSAN YILDIZ
C 64.Hayvanlar haklarını dürtüleriyle ve
güçleri ölçüsünde ararlar.Eğer insanlar da bu yöntemle
ararlarsa haklarını bu zorbalıktan öteye geçmez.Ercem
Çağdaş ZOBAR
C64. Hayvanlarda güçlü güçsüzü ezer ama
ihtiyacı kadar alır veya aç değilse almaz. İnsanlarda ise haklı da olsa
haksızda olsa güçlü alır.(Vicdanı yoksa). M.
Akif TİRYAKİOĞLU