60.Devletimizin ve tüm insanlığın adil ve hayırlı bekası için;bilinçli, basireti açık, adil ve liyakatli laikliği
fert, toplum ve sistem-yönetim bazında hangi kurallar sistemi ile uygulamaya
koyardınız. İpucu;işe yaramaz yönetim, eğitim
ve dinlerin devletten uzak tutmak. Cahil
insan, din cahili, din-insan-millet münafıklarını egale eden, bunların tam tersi
fert ve toplumları yeşerten-ön plana çıkaran ve motive eden laiklik kurallarını
geliştirmeyi düşünün.
İpucu:zorunlu
nedenlerden dolayı laiklik batıda eski dinlerin ortaçağ uygulamaları; bilim
insanlarının yakasını batıl dinden/lerden kısmen de
olsa kurtarmıştır. Bu gün bu eski dinlere görülen din tehlikelidir revası
İslamiyet’e iftiradır. Bundan emin olabilirsiniz. O dinlerin yönetimi veya
şemsiyesine yada işbirliğine bir daha bilimin emanet
edilemeyeceğini düşünün. Çünkü siyasiler ve bilim insanları o acı sonuçları
yaşamışlardır. Bu dinler bu gün İslamiyet’e tutunarak bilimi metriksine alma
çabalarını olabileceğini düşünün. Bilimin dinden uzak tek başına hareket etmesi
halinde;kendisine kara delik olabilecek haklı, geçerli
ve güçlü inanç kesiminin olurunu yanında bulmasının avantajını insanlığın
geleceği açısından düşünün.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10,
11,
12,
13 ,
14 ,15 Öğrenci Yanıtları
C 60.Her şeyi uyum içinde yapmaya
çalışırdım. Özden CALP
C 60:Bir bireyin özgürlüğünün diğer
bireyin özgürlüğünü kısıtlamayacak bir özgürlük getirirdim. Kamuran BALYEN
C 60.Laikliği sadece toplumun bir
bölümünde uygulayan insanları sistemden ayıklardım.Toplumun
bir kesimine yaranayım derken diğer kesimine zulüm eden insanları
cezalandırırdım.Yudum GÜRER
C 60. Ben adil tarafsız bir
demokratik bir anayasa uygulamaya koyardım. Yakup EKİNCİ
C 60. Laikliği tam olarak uygulayarak
çıkara uygun değil samimi bir şekilde uygulanmalı. Bu kavramı insanların
özgürlüklerini kısıtlama olarak değil tam aksine savunmasını sağlardım. Muharrem Polat
C 60.Orta çağda din devletler için
tehlikeli bir durum almıştı fakat günümüzde din baskıdan uzak bilimi
destekleyicidir. Baktığımızda zaten bilim birçok yönden dinden
yararlanmaktadır. Ferhat ÇENBER
C 60.Türkiye’de ne yazık ki din adına
yüzlerce insan öldürülmüş(İslamiyet’i gerçek anlamda yaşamayan insanlar
tarafından) veya baskı altına alınmıştır. Bu nedenden dolayıdır ki bence
laiklik din ve devlet işlerinde kesin bir çizgi olmalı. Ama insanların
dinlerini özgürce yaşama konusunda da teminat olmalı.
Sivas’taki
Madımak olayı, Maraş olayları(başka boyutları da var) ve her yıl oruç tutmadığı
için üniversitelerde öldürülen, dövülen veya tehdit alan insanların olması beni
böyle düşünmeye iten sebepler.
İslamiyet’i
gerçek anlamda yaşayan insanları önemle bunların dışında tutuyorum. Süleyman SENEM
C.60:Öncelikle insanlığın
koymuş olduğu yani kurallar tümü zaman herkesin tapacağı bir durum haline
getirilmemelidir yani laiklik bugün bazı kuralları veya özellikleriyle çok
eksik kalmakta insanlığın ihtiyacı olan şeylere ters düşmektedir veya
karşılayamaz duruma gelmiştir.Kısacası insanın kendi
tasarladığı bir düzen insandan daha üstün olamaz rejimler veya diğer kurallar
zamana ve mekana bağlı olarak değiştirilebilmeli birileri böyle bir şey demiş
diye insanlık göz ardı edilemez ortak nokta olmalıdır.Caner ÖZDEMİR
C 60. Milletlerin daha iyi yönetilmesi
için basireti açık ve adil davranan insanların yönetmesi gerektiğini
düşünüyorum. Mizbah KARATAŞ
C 60. Asrı saadet
dönemindeki kuralları uygulardım. Emine
YARBA
C 60:Dini kurallar(İslam dini). Berna AYIN
C 60.Devletimiz ve insanlığın bekası
için bilinçli,adil,ülkesini seven bir toplum için
eğitim sistemimizde insanlığın şu ana kadar getirdiği ve edindiği her iyi şeyi
almalıyız.Din bu güzellikleri alınca bize engel olmamalıdır.Selçuk İNCE
C 60.En başta yönetim başında
bulunanların cahil olmamasına dikkat ederdim çünkü başlar iyi ve adil olduğu
müddetçe istenilen hedeflere ulaşılabilir.
Ayşegül CAN
C 60 Bugünkü hukuk sisteminde aslında
yasalar uygulanabilir niteliktedir fakat tam anlamı ile uygulanmadığından ya da
çarpıtıldığından adil bir sistem yoktur. Yani eğer üst mertebede bulunan bazı
menfaat cahillerini ortadan kaldırırsak(Görevlerinden azledersek) sahip
olduğumuz hukuk sistemini hakkı ile yerine getirirsek sorun ortadan kalkar diye
düşünüyorum. Hatice KAPLAN
C 60. Din ide devleti de birbirine
karıştırmaz ve birbirine engel teşkil etmelerine izin vermez; insanlara
doğruları yöneltir fakat müdahale etmezdim. Yaşama şekillerine karışmazdım. Kübra Sivri
C 60.Ortalığı karıştıran fert, toplum ve
eğitimi devletten uzaklaştırırız. Dini bilgiler yönünden cahil kalmış insanları
eğitmek, laiklik kurallarını tam olarak belirlenerek bunların halka
benimsetilmesi, devlet yönetiminde farklı inançlarda kişilerin yer alması. Erdoğan AKÇİÇEK
C-60)basireti acık adıl ve ahlakı insanlar. . Ramazan BORAN
C.60.Toplumu oluşturan ırkların ortak noktalarını
tespit edip bunları ön plana çıkarırdım.Ve daha çok
kardeşlik ve işbirliği konularına vurgu yapardım. İHSAN YILDIZ
C 60.Laiklik kavramı günümüzde bilinçli
bir şekilde sadece şekil olarak tartışmaya açılıyor ve tarihsel süreçle
birlikte temelini koruyan içeriği yok edilmeye çalışılıyor.Laiklik
neden ve ne zaman gereklidir bu sorun tartışımıyor.İnsanları
soğutmak için de herkesin ağzına sakız yapılma çabasına girişiliyor.Gerek
eğitim sistemlerinin gerek bilimsel çalışmaların gerekse de siyasi analizlerin
mantıklı ve dogmatik bilgilerden arınmış geleceğe uygun şekilde gelişmeye ve
yeniliğe açık bi temele dayandırılabilmesi için
laiklik gereklidir.Aksi takdirde uygarlık denizinde kendi gemimizi kendimiz
batırmış oluruz.Geçmişin karanlığına gömülürüz.Kendi ülkemizde sadece dini ve
ahlaki eğitime yol vererek hangi sonuca ulaşabilir nasıl bir yerde
olabiliriz.Halbuki insanlar dini gereksinimlerini ve düşüncelerini kendi özgür
iç dünyalarında yaşasalar ve giriştiği her işe ve bulunduğu her ortama alet etmeseler
daha iyi olmaz mı?Ercem Çağdaş ZOBAR
C 60. Her toplumun farklı bir yapısı
vardır. Ona en uygun yapıyı uygulardım M.
Akif TİRYAKİOĞLU