42.Düşünce,özdeyiş ve kavram yanılgısı
nedir? Eğitimde algıda değişmezliğin liyakatliliği nedir?
İpucu;Düşünce
yanılgısını ve her zaman doğru hayal edemeyeceğimizi düşünün.Ön
yargılarımız ve eksik bilgilerimizin; doğru düşünmemize ve doğru hayal etmemize
engel olduğunu dikkate alın.. 1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
Çözüm ve Öneri;ülkemizde medyadaki tüm dokümanlara
(sözlü, yazılı, sanal...vb) yönelik;eksik kavram, özdeyiş ve düşünce
yanılgılarına yönelik eleştirel ve daha yapıcı alternatifleri ileri
süren;lisans, yüksek lisans ve doktora tezleri çalışmaları yapılmalıdır.
Gerekirse deneyimlere ve yeniliklere dayalı yapıcı eleştiri kurallarını içeren
dersler açılmalıdır.!!
C 42.Düşünce, özdeyiş ve kavram yanılgısı günümüzde var olan internet
dökümanları, herkesin bilip bilmeden yazdığı kitaplar vb. bütün kaynaklar bu
konudaki yanılgıyı ortaya koyuyor. Eğitimde algıda değişmezliğin liyakatliliği doğru dokümanları temin
etmek. Özden CALP
C 42.Düşünce yanılgısı;önyargılarımızdır.
Özdeyiş ve
kavram yanılgısı ise bizim algıda ki tek yönlü düşünmemize dayanır.Eğitimde
tek yönlü düşünülmemelidir.Eğitimde algıda dinamiklik ve mantıklılık olmalıdır.
Yudum GÜRER
C
42. Düşünce Yanılgısı: Bir konu hakkındaki düşüncemizin
yanlış ve yahut hatalı sonuçlanmasıdır.
Kavram Yanılgısı: Herhangi bir kavrama
yanlış anlamlar yüklenmesi.
Özdeyiş Yanılgısı: Kendi kişiliğimiz
hakkında yanlış bir sonuca varmak.
Algıda değişmezliğin liyakatliliği kanundur. Mizbah KARATAŞ
C.42: Öncelikle düşünce
özdeyiş ve yanılgı ya bunlar insanlarda bir şey bilmeden yorumlama olabilir ya
da önyargılarımızın olmasından ortaya çıkan ama hoş olmayan bir koku gibi insan
istemeden devamlı meydana gelmektedir. O yüzden bu durumlar her zaman kötüye de
götürmez adamı daima ön düşüncelerinde olması bazı yerlerde olumlu sonuçlara da
götürebilmektedir. Yani şöyle ki hayatta bazen bir şeyler düşünmeden yani ön
düşünmeler yapmadan gözlerini kapatarak içine girip bir daha çıkamamak gibi
durumlarla karşılaşılmıştır. O yüzden orta şekeri bulmak çok önemlidir.Caner ÖZDEMİR
C 42.Bir konuda yeterince bilgi sahibi
olmayınca düşünce veya kavram yanılgısına düşülür. Düşünce ve kavram yanılgısı
bazen doğru düşünmemizi engeller. Süleyman
SENEM
C 42: Kavram yanılgısı bazı kavramların
anlamlarında yanılgıya düşmektir.
Kamuran BALYEN
C 42:Düşünce yanılgısı:Doğru
düşünmemek.
Özdeyiş yanılgısı:Yanlış
yorumlama.
Kavram yanılgısı:Varlıklara
yanlış anlamlar yüklemek.Eğitimde algıda değişmezlik diye bir şey olamaz Berna AYIN
C 42.Ön yargılarımız ve eksik
bilgilerimiz doğruları görmemize engel olup kavramları yanlış yorumlamamıza
neden olur. Ferhat ÇENBER
C 42. Düşünce, özdeyiş ve
kavram yanılgısı yani bu ifadeler kesin olarak doğru olacak diye bir kaide yok.
Eleştirel yönde bakabiliriz. Eğitim de algıda değişmezlik herhangi bir şeyin
olduğu gibi gözükmesidir. Yakup EKİNCİ
C 42. Kavramları yanlış anlamlar yüklemek
bireylerde irtibat kopukluğuna sebep olur. Ve bu düşünce ve özdeyişe de yansır.
Aynı toplumda yaşamasına rağmen kavramların gerçek anlamını bilmeyen kişiler o
kavramın geçtiği konulara farklı manalar yüklerler. Ve aralarında farkında
olmadan bir irtibat kopukluğu düşünce zıtlığı ortaya çıkar. Muharrem Polat
C 42.Düşünce, özdeyiş ve kavram yanılgısı
eksik ve yanlış düşünceler sonucu düşünce, özdeyiş ve kavramların yanlış ifade
edilmesidir. Emine YARBA
C 42.Ülkemizde medyadaki tüm dökümanlara yönelik eksik kavram,özdeyiş
ve düşünce yanılgılarına yönelik eleştirel ve daha yapıcı alternatifleri ileri
süren lisans,yüksek lisans ve doktora tezleri çalışmaları
yapılmalıdır.Gerekirse deneyimlere ve yeniliklere daha yapıcı eleştiri
kurallarını içeren dersler açılmalıdır.Selçuk İNCE
C 42.Düşünce yanılgısı bence düşünce
bozukluğudur yada yanlış düşünmektir.Kavram yanılgısı
ise kavramları yanlış anlamlandırmaktır.Aslında Eğitim doğru bir şekilde
verildiği takdirde liyakatlidir.Alınan eğitimde değişmezlik söz konusu
olabilir. Ayşegül CAN
C 42 D üşünce-Özdeyiş-Kavram Yanılgısı:Bir
konu,kavram,fikir,….v.b hususlarda kişinin doğru
bildiğini zannedip bunu doğru olarak kabul edip aldanmasıdır.Her konuda olduğu
gibi eğitimde de özellikle sistemin işe yarar olduğunu zannedip hataya düşüp
aldanmasıdır. Hatice KAPLAN
C 42. Fikrim yok. Kübra Sivri
C 42.Düşünce yanılgısı; Düşünme sonucu
olan görüş, mutalaa, fikir hatalarına düşme.
Özdeyiş yanılgısı; Bir duyguyu,
düşünceyi, seçkin bir ilkeyi kesin bir biçimde genellikle kim tarafından
söylendiği bilinen sözlerin yanlış yorumlanmasıdır.
Kavram yanılgısı; Bir nesnenin
zihindeki soyut ve genel tasarımında yanılgıya düşme.
Eğitim insanların davranış ve davranış potansiyelini
değiştirmeyi amaçlar. Eğitimde algı yanılgısına düşülmesi durumun insanların
ahlaki seviyeleri de yanılgıya göre yön alır. Eğitim, hataların telafisinin
zorluğuyla insanları güzel ahlakla donatmaya çalışır. Düşülen en küçük yanılgı
eğitilen insanların yollarından sapmasına neden olabilir. Erdoğan AKÇİÇEK
C-42.gerçekleri ve doğruları yanlış bilmektir.
Eğitim bilime dayandığı için değişmezdir.
. Ramazan BORAN
C.42.Fikrim yok. İHSAN YILDIZ
C 42.Düşünce,kavram yanılgısı bir kişinin bilinçli veya
bilinçsiz olarak bir konu hakkında yanlış bir çıkarsamada bulunmasıdır.Algıda
değişmezlik ise aslında gerçek olarak kabul edilen kişiye göre değişik sonuçlar
barındırmayan kavramlardır. .Ercem Çağdaş ZOBAR
C
42. Düşünce her şey
hakkında fikir yürütmek. Kavram yanılgısı insanların kavramları yanlış Yorumlamasıdır. Özdeyiş ise özlü söz manasındadır M. Akif TİRYAKİOĞLU