32. A- İnsan diriltmeye kadir olunduğu kadarını yıkmaya cüret
etmelidir.
DEMİRKUŞ 2008. Önermesinin geçerliliğini 3-5 cümle ile tartışınız.
B-Eğitim
sadece tatlı dil, gönül alma, gönül yapma veya surat yalamayla olamaz.
DEMİRKUŞ 2008. Peki sizce nasıl olmalı?
İpucu;insanların,
hayvanlaşmışların ve hayvanların eğitimini bir arada ve ayrı düşünün.
C 32.A-İnsanın diriltmeye demeyelim de
yapmaya gücü yettiği kadarını yıkmaya cüret etmeli dersek daha doğru olur gibi
geliyor.
B-Kimi zaman insanları eğitmek hayvanları eğitmekten
daha güç olabiliyor. Ağaç yaşken eğilir küçük yaşlarda ahlaklı yetiştirilmiş
bir çocukla ahlaksız yetiştirilmiş bir çocuk arasında dağlar kadar fark
olacaktır. Günümüzde artık hayvanlara bile birçok şey eğitilerek
yaptırılabiliyorken biz neden eğitimi en iyi şekilde insanlık için yarının
gençleri için verimli bir şekilde kullanmayalım. Özden CALP
C 32:A)İnsan sonucuna katlanabileceği
eylemleri gerçekleştirmeli.Ayrıca yaptığı şeyleri
toparlayabilmeli buna gücü yoksa hiç birşey yapmamalı.
B)Eğitim yeri geldiğinde tatlı dille
bazen de ceza ile olmalı. Berna AYIN
C 32.A.İnsan yapabileceği kadarını
yıkmalıdır ki denge bozulmasın.Yapamayacağı kadarına
dokunmasın.
B.Eğitimde
eleştiri olmalı yeri geldiğinde cezalarda olmalı,sadece
güzellik insanları şımarık yapar başarılı değil.Eğitimde disiplin şart. Yudum GÜRER
C 32:A)İnsan
hiçbir şeyi diriltemez bunun içinde hiçbir şeyi yok etmemelidir.
B) Eğitim zaten böyle düşünülmez
düşünenlerde yanlış yapar.Eğitim,yaratan tarafından
doğuştan bireye verilen hakların doru öğrenilip doğru yöntemle istemeyi
öğrenmektir. Kamuran BALYEN
C 32. Mesela lokman hekim ölüm
hariç herderde deva bulduğu söyleniyor. Demek ki insanlarda belli bir
potansiyel mevcut. Zaten insanlar aklının en fazla az bir kısmını
kullanmaktadır. Dini kaynaklara göre Hz. Musa’ nın insanları Allah’ ın vermiş
olduğu bir kerametle insanları asasıyla diriltmekteydi. Yakup EKİNCİ
C 32.
A) Evet Örn: Bir hadiste peygamber efendimiz insanın
cehennemde cezasını çekebilecek kadar günah işlemesi gerektiğini söyler.
B) Eğitim sadece anlatma değildir. En önemlisi uygulama
yapmaktır. MUHARREM POLAT
C.32:A Bunla ilgili bir fikrim
yok.
B bence eğitim bu
bahsedilen tatlı dil, yüz yalama ve gönül alma gerekirse özür dileme vb bir
sürü şeyin arasına eğitim serpiştirilmeli her şeye güzel bir zaman ayarlanmalı
yerinde uygun olmalıdır. Caner ÖZDEMİR
C 32.A. Önerme eksiktir. İnsan diriltmeye
kadir olduğundan daha azını yıkmalıdır. Yapım yıkımdan fazla olmalı. Yapım
yıkıma eşit olursa olduğumuz yerde sayıklarız.
B.Eğitimin
belli amaç ve hedefleri vardır. Bu amaç doğrultusunda yapılan her şey mubahtır.
Bazen tatlı bazen acı. Süleyman SENEM
C 32.A.İnsanoğlu bir işi yapmaya
kalkışırken kendi imkânlarını göz önünde bulundurup bu imkânlar doğrultusunda
hareket etmelidir.
B.Eğitim; insan davranışları üzerinde kalıcı
değişiklikler meydana getiren bir süreç olmalıdır. Ferhat ÇENBER
C 32. Diriltmek sadece Alla(cc)’a
mahsustur. Eğitimde bazen zorlama da olmalıdır. Kendini aydın sanan cahil
insanların ve hayvanların eğitilmesi gibi. Mizbah KARATAŞ
C 32. insan var olanı kullanır yoktan
hiçbir şey var edemez. Var olan her şey bir emanettir. Hesabını verebileceğimiz
kadar emaneti kullanmalıyız. Yaratmaya gücümüz yetmez. Öyleyse yıkmaya hakkımız
yoktur. Emine YARBA
C
32.A.İnsanoğlu
zarar verdiği kadar ya da yıktığı kadar onarmasını bilmelidir. Bu düşünce
etrafında insanların ilk aşamada yapıcı olmayı kendisine bir fazilet olarak benimsemelidir.
Yıkıcılık ardından kin ve düşmanlığı körükler ve ortaya çıkarır.
B.Eğitimde
iyi niyetli ve tatlı dilli olmak gerekir. Dayak cennetten çıkmadır. Yani
şiddetin insanlığı bazen iyi yöne götüreceği göz ardı edilmemelidir. Selçuk
İNCE
C 32.A-Birincisi insanını diriltme gücü yoktur.İnsan ancak Allah dilerse bir şeyler yapabilir.Ama yaptığı
çok küçük şeyleride hiçbir zaman yıkmaya hakkı yoktur
çünkü kendi gücüyle yapmıyor.
B-Eğitim bence doğru bilgileri tatlı dille anlatmakla olur.Yeri geldiğinde yanlışlarıda
tatlı bir dille söyleyebilmelisin ve eğitim kişilerin doğruları üzerine verilmez
herkez tarafından kabul gören doğrular üzerine
kurulmalıdır. Ayşegül CAN
C
B) İnsan ya da hayvan olsun olumlu
davranış, yaklaşım,sözler sarf edilmesi sonucunda
muhakkak müspet cevap alınacaktır.Fakat bu müspet davranış ve yaklaşımlar
menfaatten uzak samimiyet içerikli canlı,cansız tüm varlıkların faydasına
dokunması maksadı ile yapılmalıdır.Aksi takdirde gayri müspet davranış ve
yaklaşımlar hayvanları cani birer canavar;insanları da hayvanileştirir ya da
hayvandan daha da aşağı getirir. Hatice
KAPLAN
C 32. Önermeye katılıyorum. Hiçbir olumlu
faaliyette bulunmayan sadece oturup yapılanları eleştiren insanlar büyük bir
aldanmışlık çukuruna düşmüşlerdir. Ne diktin ki yıkmaya kalkışıyorsun.
Böylelerine haddini bilip oturmak düşer fakat bu insanların haddi yoktur ve
hakları cüretleri olmadığı halde konuşmaya veya yıkmaya devam ederler. Kübra Sivri
C
B. Eğitim; ekonomik, politik ve
toplumsal sistemlerin bir alt sistemidir.bu bağlamda
eğitim; politik, ekonomik, toplumsal sistemlerin istediği insanları yetiştirmek
üzere işe koyulmuştur. Eğitim insanlara bilimsel, sanatsal, felsefi alanda
istendik davranışlar kazandırır. Erdoğan
AKÇİÇEK
C-32)diriltmek ancak Allaha mahsustur. eğitim birazda zorlayarak yapılmalı sadece güzellik yetmiyor. . Ramazan BORAN
C.32.
A)Evet.Örn:Bir hadiste peygamber efendimiz insanın cehennemde
cezasını çekebilecek kadar günah işlemesi gerektiğini söyler. İHSAN YILDIZ
B)Eğitim
sadece anlatma değildir .En önemlisi uygulama
yapmaktır. İHSAN YILDIZ
C
B.Eğitim öncelikle öğrenenlerde
sorumluluk bilinci geliştirmeli ve öğrenenleri doğal yaşantıya hazırlayacak
davranışların geliştirilmesini sağlamalıdır.Fakat bu
davranışların elbetteki pozitif yönde yansıması ve
mantıksal çerçevede temel kıstastır.Sonraki aşamada ise eğitimin
düşünsel,derinliğine,yapılandırıcı,bütünsel özelliği ele alınmalıdır. Ercem Çağdaş
ZOBAR
C
32. bence bununda bir adım ötesi insan hiçbir zaman yıkmamalı
hep yapıcı ve olumlu işler ortaya koymalıdır. Bu insan oluşunun gayesidir. M. Akif TİRYAKİOĞLU