27.Bu asrın en büyük iki hastalığı;
1-İnsanın hayat enerjisi ile doğa ve hayvanın hayat enerjisinin tamamen harmanlanıp insanın vahşi ahlaklı olması ve çevreden(doğadan ) zarar görmesine veya doğaya zarar vermesine neden olmaktadır.
2-İnsani faaliyetlerde: fiziksel zihinsel ve diğer eylemlerde inansın hudutları ne olmalıdır? 1
İpucu; bu sorunların liyakatli yanıtları ve çözümleri; inanç sisteminde, bilimsel bilimlerde, toplumsal deneyimlerde vardır. Samimiyetle alınan sonuçların insana kazandırdıkları o sonuçlara neden olan kuralların geçerlilik oranını belirler.
       İnsan zihni; makine sistemleri, hayvanin döngüler ve doğal döngü mantık sistemleri ortamına/larına (metrikslerine) çekiniktir. Kendi haline bırakılırsa hayvanlarla birlikte bu doğal ve yapay formatları(nadasları) yer ve bu hayvani işletim sistemlerinin etkisinde kalır. Bu na ilave olarak insana doğayı aşan akıl ve ruh formatının (nadasının) yapılması ve işletim sistemini eğitimle taklit edilerek yüklenmesi gerekir (güzel ahlaklı olması için). Aksi taktirde içinde bulunduğu ortamın/ların (metrikslerin) etkisinde kurtulamaz.

 

C 27.İnsanlar hayat enerjilerini yanlış kullanarak kendilerini ve çevrelerini kirletmemelidir. İnsanlar fiziksel ve ruhsal eylemlerine hudutlar koymalıdır. Bu hudutlar din kuralları dikkate alınarak çizilmelidir. Yudum GÜRER

C 27: 1)Olabilir

         2)Kendisine ve çevresine zarar verecek kadar geniş olmamalıdır. Kamuran BALYEN

C 27. 1-İnsanlar kimi zaman vahşi hayvanlardan bile daha çok zarar verici oluyorlar. Bu tamamen insanın güzel ahlak ve aklını kullanmayışından kaynaklanıyor.

2-insan aklı, mantığı, ahlakı ile hareket etmediği takdirde hayvandan hiçbir farkı kalmaz. Özden CALP

C 27. Günümüz şartları insanları sürekli tüketici bir araç haline getirmiş. Ve böylelikle çevreyi tahrip etmiş ve gelecek nesillere yaşanılacak bir dünya bırakacağınıda zannetmiyorum. İnsani faaliyetlerde: fiziksel zihinsel ve diğer eylemlerde inansın hudutları bana göre İslam dini olmalı. Yakup EKİNCİ

C 27:1)İnsanlar dinden uzaklaştıkça hayvanlaşıyor.

         2)İnancın sınırları Kuranı kerim’de belrtilmiştir. Berna AYIN

C 27. İnsanı en geliştirecek medenileştirip yükseltecek olan en büyük güç eğitimdir. İnsanlığın geleceği gençleri ne kadar duyarlı yetiştirirsek o oranda doğayı koruruz. Gelişmişlik seviyesi artar. Her yere polis, asker koymayız. Kendini keşfeden insanlar kendi dönüşümlerini yapıp daima ilerleyen birer idealist olurlar. Muharrem Polat

C.27:İnsanların var olan potansiyel enerjilerini doğru yolda kullanmaları için öncelikle kendilerini bilinçlendirmeli daha sonra yakın çevresine bu enerjiyi harcayıp onların enerjileriyle imkânsızları basara bilmek veya zekâ insanlara verilmiş ikinci bir vites koludur bunu faaliyete geçirmek gibi. Diğer durumda ise her ne konuda olursa olsun insanlık sınırlarını zorlanmamalı yani yaptığı iş karşılığında bir çocuk aklıyla bile beğenilmeli. Caner ÖZDEMİR

C 27. 1- İnsan teknolojiyi zararlı amaçlar için kullanarak doğaya ve insanlara zarar vermesidir.

        2- Çevresindeki tüm canlı varlıklara ve cansız çevreye zarar vermeyecek şekilde olmalarıdır. Mizbah KARATAŞ

C 27.İnsan canlıların en mükemmelidir denilir ama baktığımızda yaşadığımız dünyaya en çok zara veren insandır.

Madde 1’de insanın doğaya zarar vermesi, hayvani davranması diye tanımlanmış ama hiçbir hayvan insan kadar yaşadığı ortama zarar vermiyor. Süleyman SENEM

C 27.1.İnsanlar doğayı bilinçsizce tahrip etmekte ve doğaya zarar vermektedir. Bu da insanların eğitimsizliğinden kaynaklanıyor.

2.İnsan doğaya zarar vermemesi için öncelikle işletim sistemleri eğitimle yüklenmeli, doğal ve yapay ortamların işletim sistemini asimile etmesine izin vermemeli. Ferhat ÇENBER

C 27. Bu sorunların liyakatli yanıtları ve çözümleri, inanç sisteminde bilimsel bilimlerde, toplumsal deneyimlerde vardır. Samimiyetle alınan sonuçların insana kazandırdıkları o sonuçlara neden olan kuralların geçerlilik oranını belirler. Emine YARBA

C 27.Bu soruların liyakatli yanıtları ve çözümleri inanç sisteminde, bilimsel bilimlerde toplumsal deneyimler de vardır. Samimiyetle alınan sonuçların insana kazandırdıkları o sonuçlara neden olan kuralların geçerlilik oranını belirler. Selçuk İNCE

C 27.Bence insan İslam diniyle eğitildikten sonra fiziksel,zihisel ve diğer eylemlerde hudutlarını doğru bir şekilde çizebilir.Bu hudutlar bence İslamda nasılsa öyle olmalıdır. Ayşegül CAN

C 27. İnsanın fıtratında hayvani özellikler olabilir bunları bastırmalı ve insan gibi yaşamalıdır. Her insan kendi hududunu belirler ahlaki ölçüde olduktan sonra sıkıntı yoktur. Kübra Sivri

C 27. 1. İnsanların işletim sistemi doğaya ve hayvanların işletim sistemine çekiniktir. İnsanlar doğru bir eğitim almadıkları sürece her zaman hayvani isteklerle (maddi kazançlar uğruna) hem kendilerine hem de doğaya zarar verirler. İnsanlar daha çok kazanıp zengin olmak, başkaları üzerinde üstünlük kurmak için patojenler, silahlar (biyolojik ve kimyasal), nükleer santraller, yangınlar vb. üreterek doğaya zara verirler ve onarımı zor bir yıkıma sebep olurlar.

         2. İnsan, ruh ve bedenden meydana gelen akıl sahibi bir varlıktır. İnsanın yaratılmasının amacı, yağlı ve lezzetli yiyecekler, güzel elbiseler, mal ve mülk toplamak, oyun ve eğlence değildir. Onun yaratılmasındaki amaç; Allah’a kulluk etmektir. İnsan dediğimizde baş, ayak, kaş, burun, değildir. İnsan ruha denir. İnsanın sınırları kendini peygamber ahlakıyla belirleyen, hareketlerini ve sözlerini örnek alması gerekir. Kendini hayvani ve vahşi isteklerden uzak tutup bütün ömrü boyunca insanların mutluluğu için çalışan ve Allah’a kulluk eden bir varlık olmalıdır. Erdoğan AKÇİÇEK 

C 27 İnsan tüm fiziksel eylemlerinde ve fiiliyatlarında sınırı aşmamalıdır. Şöyle ki Allah ın yarattığı tüm canlıların bizim yaşama hakkımız kadar hakları vardır. Ayrıca doğada bulunan camid (=cansız)  varlıklara da bir o kadar itina ile muamele etmeliyiz. İnsan zihni de daha işlevsel çalışmalı kendi halinde bırakılmamalı netice itibari ile hayvandan daha cani daha canavar bir varlık kılığına bürünebilmektedir. Doğal dengenin korunması bakımından çok mühim meselelerdir bunlar… Hatice KAPLAN

C-27)insanlar teknolojiyi kullanarak doğaya ve doğadaki canlılara vahşice zarar vermektedir örneğin; fabrikalar çevreye zarar vermemelidir. . Ramazan BORAN

C.27.

1.Doğrudur. Ahlak olmadımı insan esfeli safiline iner. İHSAN YILDIZ

2.İnsanın hudutları vicdan Allah korkusu ve din endeksli olmalıdır. İHSAN YILDIZ

C 27.Ahlaklı insan özgürlüğünün sınırlığını bilen insandır.Bundan dolayı insanlar kendi özgürlükleri uğruna başkalarının haklarını gasp etmeye başlarlarsa vahşi ahlaklı olmaya başlarlar.Ercem Çağdaş ZOBAR     

C 27. devrin en büyük hastalıklığı insanın kendisini tanıyamaması kıymetini bilememsidir. Günümüz insanı hayvanlara özenip onlar gibi yiyp içip onlar gibi üreyip onlar gibi elemsiz kedersiz sorumsuz yaşamak istiyor fakat onu bile beceremeyince dünyayı kendi başına yıkıyor. M. Akif TİRYAKİOĞLU