27.Bu asrın en büyük iki
hastalığı;
1-İnsanın hayat enerjisi ile doğa ve
hayvanın hayat enerjisinin tamamen harmanlanıp insanın vahşi ahlaklı olması ve
çevreden(doğadan ) zarar görmesine veya doğaya zarar vermesine neden
olmaktadır.
2-İnsani faaliyetlerde: fiziksel
zihinsel ve diğer eylemlerde inansın hudutları ne olmalıdır? 1
İpucu; bu sorunların
liyakatli yanıtları ve çözümleri; inanç sisteminde, bilimsel bilimlerde,
toplumsal deneyimlerde vardır. Samimiyetle alınan sonuçların insana
kazandırdıkları o sonuçlara neden olan kuralların geçerlilik oranını belirler.
İnsan zihni; makine sistemleri,
hayvanin döngüler ve doğal döngü mantık sistemleri ortamına/larına
(metrikslerine) çekiniktir.
Kendi haline bırakılırsa hayvanlarla birlikte bu doğal ve yapay
formatları(nadasları) yer ve bu hayvani işletim sistemlerinin etkisinde kalır.
Bu na ilave olarak insana doğayı aşan akıl ve ruh
formatının (nadasının) yapılması ve işletim sistemini eğitimle taklit edilerek
yüklenmesi gerekir (güzel ahlaklı olması için). Aksi taktirde
içinde bulunduğu ortamın/ların (metrikslerin)
etkisinde kurtulamaz.
C 27.İnsanlar hayat enerjilerini yanlış
kullanarak kendilerini ve çevrelerini kirletmemelidir. İnsanlar fiziksel ve
ruhsal eylemlerine hudutlar koymalıdır. Bu hudutlar din kuralları dikkate
alınarak çizilmelidir. Yudum GÜRER
C 27: 1)Olabilir
2)Kendisine ve çevresine zarar verecek
kadar geniş olmamalıdır. Kamuran BALYEN
C 27. 1-İnsanlar kimi zaman vahşi
hayvanlardan bile daha çok zarar verici oluyorlar. Bu tamamen insanın güzel
ahlak ve aklını kullanmayışından kaynaklanıyor.
2-insan
aklı, mantığı, ahlakı ile hareket etmediği takdirde hayvandan hiçbir farkı kalmaz. Özden CALP
C 27. Günümüz şartları
insanları sürekli tüketici bir araç haline getirmiş. Ve böylelikle çevreyi
tahrip etmiş ve gelecek nesillere yaşanılacak bir dünya bırakacağınıda
zannetmiyorum. İnsani faaliyetlerde: fiziksel
zihinsel ve diğer eylemlerde inansın hudutları bana göre İslam dini
olmalı. Yakup EKİNCİ
C 27:1)İnsanlar dinden uzaklaştıkça hayvanlaşıyor.
2)İnancın sınırları Kuranı kerim’de belrtilmiştir. Berna
AYIN
C 27. İnsanı en geliştirecek
medenileştirip yükseltecek olan en büyük güç eğitimdir. İnsanlığın geleceği
gençleri ne kadar duyarlı yetiştirirsek o oranda doğayı koruruz. Gelişmişlik
seviyesi artar. Her yere polis, asker koymayız. Kendini keşfeden insanlar kendi
dönüşümlerini yapıp daima ilerleyen birer idealist olurlar. Muharrem Polat
C.27:İnsanların var olan
potansiyel enerjilerini doğru yolda kullanmaları için öncelikle kendilerini
bilinçlendirmeli daha sonra yakın çevresine bu enerjiyi harcayıp onların
enerjileriyle imkânsızları basara bilmek veya zekâ insanlara verilmiş ikinci
bir vites koludur bunu faaliyete geçirmek gibi. Diğer durumda ise her ne konuda
olursa olsun insanlık sınırlarını zorlanmamalı yani yaptığı iş karşılığında bir
çocuk aklıyla bile beğenilmeli. Caner
ÖZDEMİR
C 27. 1- İnsan teknolojiyi zararlı
amaçlar için kullanarak doğaya ve insanlara zarar vermesidir.
2- Çevresindeki tüm canlı varlıklara ve
cansız çevreye zarar vermeyecek şekilde olmalarıdır. Mizbah KARATAŞ
C 27.İnsan canlıların en mükemmelidir denilir
ama baktığımızda yaşadığımız dünyaya en çok zara veren insandır.
Madde 1’de
insanın doğaya zarar vermesi, hayvani davranması diye tanımlanmış ama hiçbir
hayvan insan kadar yaşadığı ortama zarar vermiyor. Süleyman SENEM
C 27.1.İnsanlar doğayı bilinçsizce tahrip etmekte ve doğaya
zarar vermektedir. Bu da insanların eğitimsizliğinden kaynaklanıyor.
2.İnsan doğaya zarar vermemesi için öncelikle işletim
sistemleri eğitimle yüklenmeli, doğal ve yapay ortamların işletim sistemini
asimile etmesine izin vermemeli. Ferhat
ÇENBER
C 27. Bu sorunların liyakatli yanıtları
ve çözümleri, inanç sisteminde bilimsel bilimlerde, toplumsal deneyimlerde
vardır. Samimiyetle alınan sonuçların insana kazandırdıkları o sonuçlara neden
olan kuralların geçerlilik oranını belirler. Emine YARBA
C
27.Bu soruların
liyakatli yanıtları ve çözümleri inanç sisteminde, bilimsel bilimlerde
toplumsal deneyimler de vardır. Samimiyetle alınan sonuçların insana
kazandırdıkları o sonuçlara neden olan kuralların geçerlilik oranını belirler.
Selçuk İNCE
C 27.Bence insan İslam diniyle
eğitildikten sonra fiziksel,zihisel
ve diğer eylemlerde hudutlarını doğru bir şekilde çizebilir.Bu hudutlar bence İslamda nasılsa öyle olmalıdır. Ayşegül CAN
C 27. İnsanın fıtratında hayvani özellikler
olabilir bunları bastırmalı ve insan gibi yaşamalıdır. Her insan kendi hududunu
belirler ahlaki ölçüde olduktan sonra sıkıntı yoktur. Kübra Sivri
C 27. 1. İnsanların işletim sistemi
doğaya ve hayvanların işletim sistemine çekiniktir. İnsanlar doğru bir eğitim
almadıkları sürece her zaman hayvani isteklerle (maddi kazançlar uğruna) hem
kendilerine hem de doğaya zarar verirler. İnsanlar daha çok kazanıp zengin
olmak, başkaları üzerinde üstünlük kurmak için patojenler, silahlar (biyolojik
ve kimyasal), nükleer santraller, yangınlar vb. üreterek doğaya zara verirler
ve onarımı zor bir yıkıma sebep olurlar.
2. İnsan, ruh ve bedenden meydana
gelen akıl sahibi bir varlıktır. İnsanın yaratılmasının amacı, yağlı ve
lezzetli yiyecekler, güzel elbiseler, mal ve mülk toplamak, oyun ve eğlence
değildir. Onun yaratılmasındaki amaç; Allah’a kulluk etmektir. İnsan
dediğimizde baş, ayak, kaş, burun, değildir. İnsan ruha denir. İnsanın
sınırları kendini peygamber ahlakıyla belirleyen, hareketlerini ve sözlerini
örnek alması gerekir. Kendini hayvani ve vahşi isteklerden uzak tutup bütün
ömrü boyunca insanların mutluluğu için çalışan ve Allah’a kulluk eden bir
varlık olmalıdır. Erdoğan AKÇİÇEK
C 27 İnsan tüm fiziksel eylemlerinde ve
fiiliyatlarında sınırı aşmamalıdır. Şöyle ki Allah ın
yarattığı tüm canlıların bizim yaşama hakkımız kadar hakları vardır. Ayrıca
doğada bulunan camid (=cansız) varlıklara da bir o kadar itina ile muamele
etmeliyiz. İnsan zihni de daha işlevsel çalışmalı kendi halinde bırakılmamalı
netice itibari ile hayvandan daha cani daha canavar bir varlık kılığına
bürünebilmektedir. Doğal dengenin korunması bakımından çok mühim meselelerdir
bunlar… Hatice KAPLAN
C-27)insanlar teknolojiyi kullanarak doğaya
ve doğadaki canlılara vahşice zarar vermektedir örneğin; fabrikalar çevreye
zarar vermemelidir. . Ramazan BORAN
C.27.
1.Doğrudur.
Ahlak olmadımı insan esfeli
safiline iner. İHSAN YILDIZ
2.İnsanın
hudutları vicdan Allah korkusu ve din endeksli olmalıdır. İHSAN YILDIZ
C 27.Ahlaklı insan özgürlüğünün
sınırlığını bilen insandır.Bundan dolayı insanlar
kendi özgürlükleri uğruna başkalarının haklarını gasp etmeye başlarlarsa vahşi
ahlaklı olmaya başlarlar.Ercem Çağdaş ZOBAR
C 27. devrin en büyük hastalıklığı
insanın kendisini tanıyamaması kıymetini bilememsidir. Günümüz insanı
hayvanlara özenip onlar gibi yiyp içip onlar gibi
üreyip onlar gibi elemsiz kedersiz sorumsuz yaşamak istiyor fakat onu bile
beceremeyince dünyayı kendi başına yıkıyor.
M. Akif TİRYAKİOĞLU