14.Dünyevi menfaatleri (münafıklar), uhrevi menfaatleri(radikal din ehli), fıtratı tercihleri gereği ve Allah rızası için dini yaşamak isteyen ve yaşayan 4 farklı kişi düşünün. Bu durumu;dinde hayır görenler ve ülkemize güncelleyin. Sonucu 2-3 cümle ile yorumlayın.
İpucu;dünyası için ahreti için dünyasından vazgeçenler bizden değildir(hadis).

C 14.Münafıklar sadece bu dünya için yaşarlar, fıtratı doğrultusunda yaşayan kişi kimi yerlerde nefsi baskın geleceğinden pek doğru bir hayat sürmezler,  radikal din ehli olanlar ise pek güvenilir değildir, en iyisi her şeyi Allah rızası için yapmaktır. Şüphe yok ki Allah rızasını gözeten bir kul iki cihanda da pişman olmayacaktır. Özden CALP

C 14:Sadece tek taraf için yaşamamak gerekir. Kamuran BALYEN

C 14.Türkiye de dünyası için ahretinden vazgeçen ve ahreti için dünyasından vazgeçen insanlar vardır. Her ikisini de en iyi şekilde yapanlar belli bir yere gelmişlerdir.Yudum GÜRER

C 14. Dünyası için ahretten vazgeçenler düşüncesinden hareketle dünyada refah bir hayat yaşamak için faiz alan yada tefecilik yapan kişi(faiz alana  ,verene,sebep olana Allah lanet etsin.Hadisi şerif) düşüncesiyle dünya menfaati elde etmiştir fakat ahretini mahvetmiştir.Selçuk İNCE

C 14:Dünya ahiretin tarlasıdır bu dünyayı bırakıp sadece ahirete çalışmak yanlıştır.Aynı şekilde ahireti bırakıp bu dünyaya çalışmakta yanlıştır.Bu dünyayı ve ahireti birlikte yaşamak İslam dinini yaşamakla mümkündür. Berna AYIN

C.14:Bahsedilen durumda dini kendi menfaati için insanları sömürüp kendine çıkar sağlayanların sadece ahrette bir cevapları olmakta bunun yanında din evrensel olduğundan dinden güzel bir şekilde istifade edilir bu böyle düşünülürse hem bu tarafta hem diğer tarafta huzurlu olunur aksi durum gösterenlerin yani bu söylenenler üstüne hiç ölmeyecek gibi bu dünya için bir saniye sonra ölecek gibi ahret için çaba sarf edilir yani başka olursa kendisinden aciz insanı tarif eder. Caner ÖZDEMİR

C 14. İslam dininde şöyle bir düstur vardır; ‘ Yarın ölecekmiş gibi ahirete, hiç ölmeyecekmiş gibi dünyaya çalışın.’ Yakup EKİNCİ

C 14. Bu konuda dengeli olmak lazım dünyevi ve uhrevi menfaatler bir birini tamamlayan bir bütün olarak algılamak gerekir. Bu iki kavramı kuşun kanatları gibi düşünmek lazım nasıl kuş tek kanatla uçamaz ise bu iki kavramda tek başına olmaz. Muharrem Polat

C 14.insan düşünen bir varlıktır. Ve düşünceye sınır getirmek olanaksızdır. İnsanlar dünyevi veya din tabanlı düşünebilir. Bunlar birbirine baskınlık arz etmemeli. Bunlar bir bütün halinde ele alınmalı. Süleyman SENEM

C 14.İnsanlar dünyası için ahretini, ahretleri için dünyasını terk etmemeli. Fakat toplumumuz tek bir kefeye ağırlık veriyor. Ferhat ÇENBER

C 14. Örneğin; M. Ali Erbil, Bülent Ersoy gibi insanlar dünyayı ahi retlerine tercih ederken; Hz. Ali ve Hz. Ömer gibi muhterem zatlar dünyayı değil de ahir eti tercih etmeleri. Mizbah KARATAŞ

C 14. Böyle insanlara ihtiyacımız vardır. Hem de acil.Her türden insanın yaşama hakkı vardır. Emine YARBA

C 14 4 Farklı kişilik düşünecek olursak; birincisi;radikal kapitalist,ılımlı kapitalist,radikal dinci ve ılımlı dinci olurlar.Radikaller kendilerini ve toplulukları ateşe atacak potansiyeldedirler.Ilımlılar ise akıl ve ahlakı ön planda tuttukları için daimidirler,kalıcıdırlar.Halkın ve hakkın istediği de budur. Hatice KAPLAN

C 14. İnsan Allah (cc) rızası dışında hiçbir şeyi kendisi için istememeli. Kendi menfaati uğruna istediği dünyalık başkalarına zarar veriyorsa ahlak çerçevesine sığmaz. Uhrevi istekler ise riya olur. Kübra Sivri

C 14.Aslında bizim ülkemizde bu dört tip insana rastlamak mümkün ama bu tip insanlardan bence sadece son iki gurup insan dinden hayır görmüş ve bir ülke için faydalı olmuşlardır. Ayşegül CAN

C 14. Din açısından bakıldığında insanın fıtratı gereği Allah c.c. rızası için yapması en uygun davranıştır. Ülkemiz için bakıldığında dini siyasete, ideolojilere kapitalist rant hissiyatlarına alet etmeleri buna örnektir. Erdoğan AKÇİÇEK

C-14)bunu bir örnekle açıklarsak Hz. Ömer halifeliğinde insanların dünya menfaati ve kendisinin ahıret menfaati için ülkesini adaletle yönetmesi. . Ramazan BORAN

 

C.14.İslamda ameller niyetlere göredir.Kim dini hangi amaç için yaşarsa cezası veya mükafatı da o şekilde olur. İHSAN YILDIZ

C 14.Geçmişten günümüze kadar gelişen süreçte dinler arasındaki farklılıklar genellikle insanlar için çatışma unsuru oluşturmuştur.Bunun örnekleri geçmişte çoğu kez görülmüştür.Bu ortamda şundan söz edebiliriz ki her bireyin aslında seçtiği yolu bırakın belirli bir gruba tek bir insana bile dayatmaya çalışması aslında olayın boyutunu özetlemektedir ve ne yazık ki her dinde bu düşüncelerini kötüye kullanan insanlar olmuştur.İşte bu insanları nitelendirirken,sadece inançlarını yerine getiren ve bu manada bütün insanlara gereken saygıyı gösteren gerçek şekliyle dindar olan insanlardan ayırmak için bu insanların radikal dinci veya münafık gibi tanımlamalarla anılması olasıdır.insan kendi dinini kendi ruh dünyasında yaşamalı ve başka hiçbir şeyi ve hiç kimseyi alet etmemelidir.   Ercem Çağdaş ZOBAR

C 14. Bu işin bencesi önce eğitim, öğretim onunla beraber gelir. Öğretim de eğitimin içindedir. Eğitimsiz öğretim bir kainatı kırık bir kuş gibidir M. Akif TİRYAKİOĞLU