128.
A-Üniversiteler;sanki insanı olgunlaştırma, bakım, yetiştirme-disiplinize
yuvaları veya eğitim-öğretim kurumları gibidir. İnsanın etolojik (hayvani) ve psikolojik davranış ve düşüncelerinin
pozitif kurallara göre disiplinize edildiği kurumları
olmalıdır. Geniş anlamda, üniversiteler:istisnalar
hariç;her şeyin hakkında teorik-uygulamalı bilgi edinilen-üretilen ve fertlerin
sıra dışı her türlü düşünce, fikir, eylem ve davranışlarının; akıllı, zeki,
mantıklı, ilimsel ve bilimsel kurallarla disiplinize
edilip tarafsızca uygulandığı;özerk-özgür-özgün öğretim ve eğitim kurumları
olmalıdır. . Bu icraat;evrensel devlet ve evrensel üniversite yöneticileriyle
olanaklıdır. Aksi durumda; üniversiteler parti siyasetinin ve parti siyasetçilerinin;çok yönlü akademik aygır ve beygirlerinin
arena malzemesi, olmaktan kurtulamaz. Önermeleri doğrumudur? Değilse doğrusunu
siz yazın?1,2
B-
Üniversiteler; hasta, deli, anormal canlılar…vb özel
haller hariç her türlü varlığın girebileceği birimlerin bulunduğu ve
eğitim–öğretimin yapıldığı kainatın bodrumundaki evrensel makamlardır.
Türbanlı ve baş örtülü varlıklar girmez diyenlerin cehaleti yada
başörtü ve türban duvarını örenlerin cehaleti; bilime, ilime, rejime, devlete,
batıya, diğer milletlere, gençliğe, komünistlere, emperyalistlere,
kapitalistlere, insanlığa, İslamiyet’i iyiye veya kötüye kullananlara mal
edilemez. Sadece iktidarların, rejimlerin, bilimin, ilimin, yürütme ve yasama
erglerini elinde bulunduran, insanlık düşmanlarına bilerek yada bilmeden
malzeme olan ve değişmek istemeyen cahillerin….vb
himayesinde olmasının ürünüdür. Özelilikle bu malzeme cahil
tipi(tek yönlü yenilikçi cahil); dine girse, dinde de olsa aynı zararı yaşadığı
topluma verir. Yani bu tip malzeme cahiller
inandığı dinde olmayan yada inandığı dine ait olmayan
insanlara bu korkunç zararı zarar verir.
Bu cahil tipi(tek yönlü yenilikçi cahil) bir
zamanlar padişahım çok yaşa matbaa
gelirse din elden gidiyor diyip devletin yönetim erginin 400 yılını şaşırtıp
cehaletlerine kurban eden zihniyetin ta kendinsin kılık ve el değiştirmiş versiyonlarıdır. Dün matbaa için ellerine tutuşturulanları
iddia ve inat ederek avukatlığını yapanlar; bu gün bilim ve rejim elden gidiyor
diyip; evrimi bilimini evrim
teorisi kabuğu içine giydirip kabulleniş
-sunuş biçimlerini ve laikliği daha mükemmelleştirilemez veya
değiştirilemez devlet farzı olarak görenlerdir. Önermesinin eksiğini tamamlayınız veya önermeyi çürütünüz.
C-Belki
de, insanın ve hayvanların eğitim ve öğretim makamı olan üniversiteler;Patojen
ve özel gerekçeler hariç; her türden insana ve hayvan açık olmalıdır.
Vatandaş olarak hüküm ettiğiniz ve vergisini aldığınız insanlarınızı; insanlık
makamındaki öğrenme ve öğretme haklarından tecrit etmeğe hiç kimsenin, toplumun
veya kurumun haklı gerekçesi olamaz bu şimdiye kadarda dünyada duyulmamış
hilkat garibesi bir cehalettir. Bu tip durumlarda tecrit edilen insanlara çözüm
üreten alternatif eğitim ve öğretim kurumu sumak zorunluluğu ortaya çıkar.
İpucu ;Bu asır,
kapitalizmin ince bir oyunu da;özellikle kurallara en sadık ve bağlı!! fert ve toplum bazında insanların cehaletinden, zayıf ve
hassasiyetlerinden yararlanarak onları biri birbirine düşürmek, Allah’ın
yasakladığı hududuna/larına ve dinin kesin
yasaklarına (gizli-açık şirke/lere ...vb) sürükleyip;Allah’a, dinine ve inananlara düşman
etmektir
Veto İmparatorluğunun (Hakim Güçlerin) Bu Asır ki Taktiklerinden Birkaçı;
0-Halklara ve bilim
insanlarımıza bebek kuntakinte karıncaları muamelesini
yapmak(burs,proje ve kredilerle, yuvasında köleleştirmek)) Filmi izleyin
1-Hakimiyetini
üzerine kesinleştirdiği veya net deşifre fert-kavime/lere
mahiyetindeki diğer kavimleri, özendirerek, örnek göstererek veya asimile
ettirerek sindirimini kolaylaştırmaktır. Kapitalizm
için yaşamak besi yerlerini (toplumu) kapitallerine dayalı yaşatmaktır Demirkuş 2007.
2-Hayvanlar
alemindeki;saldırı, sömürü ve hakimiyet mantık sistemlerini menfaatleri gereği
insanlara uygulamak ve uygulatmaktır. Ör,köleleştiren
karıncalar veya imparator karıncalar mantığı;geri kalmış toplumların zeki
insanlarını menfaat farzlarına( az koyup çok almak) hizmet eri olarak; talan
bursları, talan kursları ve talan kredilerle teşvik ederken, arda
kalan kesimini de;yardım adı altında hazıra ve tembelliğe
iterek, zengini daha zengin-fakiri daha fakir yaparak, gelir dağılımını
dengesizleştirip toplumlarda ekonomik kaosu yaratmıştır.
3-Devletleri de,etnik(insan için aynı türün azınlığı olamaz),din,
siyasi görüş...vb tabana göre toplumsal doku uyuşmazlığı zemini
oluşana-komşularıyla düşman olana kadar müdahale edip bekler.Akıllı-Zeki,
Kuzey Kore-Güney Kore, Kuzey Yemen-Güney Yemen, Kuzey Vietnam-Güney Vietnam,
Kuzey Irak-Güney Irak, Bilim-İlim, Okul-Camii, Alevi-Sünni, Dindar- Dinsiz,
Laik-Antilaik, Evrim-Yaradılış,
Kadın-Erkek,Doğu-Batı, Eğitim-Öğretim, A Azınlığı- B Azınlığı, A Dini-B Dini,
Ak Partili-Kara Partili, Cumhuriyet Hak Partisi-Cumhuriyet Halık
Partisi, A Takımlı- B Takımlı ...vb kuzeyli güneyli, uzaylı-dünyalı!! antagonistik(birbirini yok eden)
topluluklar devletler dünyada çok. Bu gün isteseler de kısa sürede bir araya
gelemeyecekleri kadar bölünmüşler.
4-Ama
Berlin duvarını yıkıp ve Kapitalist-Emperyalistleşme ile toplumları
kaynaştırmaya kadir olduğunu da ifade ediyor.Koca süper gücün başı;Kant'ın ebedi
barış ninnilerinden, cahil
inanç sahiplerinin iblisi avlama tekniklerinden dem vururken
kendisini-büyüklüğünün ölçüsünü çok mükemmel tarif ediyor. Afganistan'a
barış harekatı ve iblisi
orda ararken bizi de yastık yapıyor.1, 2
5-Unutmayalım ki;"Parasız
ve zarurete dayalı (rekabete değil);doğru-haklı-geçerli-kesin değer
yargılarınız varsa kapitalizmin ince oyunlarından emin olabilirsiniz. Demirkuş, 2008" Çoğu yabani hayvan;önce
hazıra alıştırılarak evcilleştirilip özgürlükleri ve özgünlükleri ellerinden alınmıştır.Zorunlu
olmadıkça bedava bile verilse insanların faizli kredi ve faize tenezzül
etmemesi gerekir yada diyetle yaklaşılmalıdır.Emeğe-emek eşitliğine değil;para
ve borsa zeka oyunlarına dayalı olan;Faiz ve faizli krediyi alan ve
veren;fert/toplum/devlet ve insanlarda;zihinsel-bedensel birleştiriciliği
(sentezciliği) güdükleştirir, hazıra
alıştırır, köleleştirir ve bağımlı kılar. Karşılıksız kazanç veya
çalışmadan, emek harcamadan kazanmak hayvanıdır.İnsanı
hazırın tiryakiliğine iterken, yanı sıra üreticiliğini öldürür.Ne yazık ki
bugün ki dünyanın kapitalist ekonomi metriksinin kuralları faizsiz ekonomi
şekillerinin yaşama olasılığını yok etme sınırına getirmiştir. IMF’in beyin
hipnoz taktiği; bir taraftan düşük faizle kredi
kendini beslerken diğer taraftan da toplumu hazıra alıştırıp kendine bağımlı
hale getirip dünya ekonomi metriksinin rotasını elinde bulunduruyor. Faize
tenezzül edilmezse yada boykot edilse dünya ekonomi
metriksi ne olur? Ucuz faizli kredi veya faiz kapitalizmin ruhu gibidir. Zengin
bir geleceğe sahip bir bebeğin bazı konularda ayakları üstüne kalkıp yürümemesi
için (özgün sermayenizin ayakları üstünde yürümemeye alışmamamsı için) ona
sürekli mama ve ikramlar takdim etmeye benzer.
6-Kapitalizm
bir kavmi ele geçirince;son bir
taktiği de;kavmi dengede 3-4 (vurucu, beyin, denge ve halkçı güç) noktada
böler ve hepsini dener iyice tanır en son vurucu gücüne kavimin başını kovdurur
(beyin takımını) sonra vurucu güce beyin olur. Kavim öz beyninden habersiz ve
cahil olur.
7-Kavimlerin
düşünsel ve bedensel unsurlarını; doğanın çarkları arsına Ör; güneşin veya
nükleer bir reaktörün yenişmeyen halatın etnik unsurları gibi antagonistik(yeşerdikçe bir birini yok eden) bir yaşam
denklemine itip açığa çıkan ekonomik güç ve enerjisinden sadece kendi
toplumlarını ve unsurlarını besliyor.Komünistleri
hidayetinden sonra kapitalistler; sosyalistleri ve sosyal demokratları çok
sever oldu çünkü onların hayat stilini kendi ahlak ve sosyal yaşantısını
geleceğin toplumuna örnek denge abideleri olarak gösterir. Son zamanlarda demokrasi dalış takımlarıyla halk denizinin
zeminine dalışa geçerek; dinlere ve dindarlar bile sempati duyup iktidarlara
getirip kadir olduklarını deneme yaparak yeni açılış ve toplumsal formüller
geliştirmeye çalışmaktadır.
8- Kaz gelen yerden tavuk esirgemeyerek;halk ve toplumu direkt veya dolaylı tapılacak
veya yegane baş vurulacak ilahi makam olarak empoze edip icraata koydurtmayı
başaran kapitalizm için aslında halk ve toplum besi yeri olarak değer bulur.
9-Kuramsal
olarak kapitalistlerin bir taktiğini de (nasyonalizmi kullanmak) iç içe
kavimleri geri dönüşümsüz düşman etmek için; bir reçete gibi okuyabilirsiniz;
A-Kavime/lere
devlet kurdur.
B-İçindeki kavimlerden millet
münafıklarını yaratarak bilinçli darama yaptır. Misyonerlik çalıştır. Özellikle
kurumların en üst kademelerine cahil yönetici yap, kullan ve sonra günah keçisi
göster. Sonra halkı-devleti günah keçisi/leri katili yap-göster
malzeme insan hakları mahkemesine malzeme çıkart.
C-Sonra onları ya cahil, ya
millet veya din münafığı yap.
D--Ardında geçmişteki savaş ve
göçlü bir olaya büyük bir iftira yüklemektir.20.Yüz yılın sıcak ve soğuk cehalet savaşlarıyla
ilişkilendirmeye çalışın. Uluslararası arenada gelecek nesiller arasına aşılmaz
fitnelik-geri dönüşümsüz düşmanlık tohumlarını legalleştir. Kendi
siyasal-ekonomik barbarlığınla günah keçisi barbarlığını resmileştir. Amaç
kültür asimilasyonu ile özünden kopardığı yavruları ecdadından koparmak için
ecdadını barbar kabul ettirip asimilasyonu hızlandırmaktır. Roma imparatorluğu
döneminde bu taktik kısmen maya tutmuştur.
E-Derin menfaatleri için aslını
gizleyenlere ne denir? !! “Kara kazan kaynadı;eski ve yeni din ehlinin ulusal şah damarları
oynadı/oynatıldı” Kısaca “Kara kazan kaynadı; şah damarlar oynadı” Niye?
F-Veto imparatorluğunun menfaat
farzları için;Avrupa ya global-evrensel kapitalizmi dışınada nasyonalist soğuk savaşı, maşa milletlerin
maşasıyla sıcak savaşlar başlatmıştır.
G-Veto İmparatorluğu kapitalizmi
ileri ki menfaat farzları için; komünistlileri sermaye hidayetine, İran ve
Taliban’ı inanç hidayetine, sosyalistleri de geleceğe erdirdi. Şimdi ise
eylemlerine itaatin meyvelerini ve hasadını topluyor.
C 128.A-Doğrudur.
B-Bana göre
bunu yapanlar cahiller değil, vatan hainleridir.
C-Şüphesiz
her dönemde dini kullanarak insanları birbirine düşüren insanlar olmuştur. Biz
eğer akıllı bir milletsek bu tür oyunlara gelmeyiz. Özden CALP
C 128:A)düşüncesiz
insanlar yetiştiriliyor.
B)Allaha havale ediyorum
C)İnsanın özelliği olan düşünme
yeteneği geliştirilmelidir. Berna AYIN
C 128:A)Ahmakların
yönetimde olduğu üniversiteler insanı değerlerinden uzaklaştırıyor.
B)Düşünce özgürlüğü yok.
C)Özgürlükler diğerinin haklarını
kısıtlamadan düzenlenmelidir. Kamuran
BALYEN
C 128.A.Kesinlikle doğrudur.Günümüzde
üniversiteler siyasi partilerin düşüncelerini uygulama merkezleri haline
getirilmiştir.Sağ-sol,Türk-kürt,örtülü-örtüsüz,çatışmalarını
oluşturarak saf olan gençliğimizi kendi çıkarları uğruna kullanmaktadırlar.
B.Üniversiteler
özgür düşüncelerin anlayış içerisinde paylaşıldığı mekanlar olmalıdır.Türbanlısı
,türbansızı,ateisti,kürdü,türkü özgürce ve eşit koşullarda eğitim
görmelidir.Düşünsel gelişimini tamamlamasına,bir meslek edinmesine ,bilimle ve
ilimle dolmasına izin verilmelidir.Baştakiler çıkarları uğruna yanlışları doğru
gibi göstermemelidir.
C.Her
türden insana açık olmalıdır ama hayvana değil.Eğer
hayvanlara da açık olursa kampus ortasında geçen dönem olduğu gibi eğitim için
gelen öğrenciler köpekler tarafından parçalanmış olarak evine döner.Ayrıca
herkesten eşit olarak toplanan vergiler herkese eşit olarak davranılması
gerekliliğini doğurur. Yudum GÜRER
C.128:A Doğrudur katılıyorum.
B Kimse rejime yem
edilmemeli rejim bir aslan gibi görülmemelidir. Ancak var olan kurallarda
rejimleri getirenler tarafından ya düzeltilmeli ya değiştirilmeli yada en iyiye doğru destek olunmalıdır. C Üniversiteler
herkese açık olmamalı insan olan insanlara ait olmalı yani her türlü görüş
düşünce ve genişliğe sahip insanların yeri olmalıdır hayvan getirilmesi
oradakilere tamamıyla hakaret olacaktır. Caner ÖZDEMİR
C 128. önermeler doğrudur. Ancak ülkemizdeki üniversitelerden bu özelliklerden bahsetmek çok
zor. Üniversiteler evrensel olmalı. Herkes demokrasinin kendisine
tanıdığı imkânlardan faydalanmalı. Üniversiteler herkese açık olmalı… Yakup EKİNCİ
C 128.A.Doğru
bir önermedir. Üniversite idarecileri evrensel olmazlar ise belli ideolojiye
hizmet eden kurumlar haline gelir. Süleyman
SENEM
C
B.Üniversiteler evrensel olup belli bir ideolojiyi
yansıtmayan bütün ideolojileri bünyesinde barındıran ve her kesime aynı
mesafede durup aynı doğruları aşılamaya çalışan bilimsel eğitimin yapıldığı
kurumlar olmalı ve bu özelliğini nesiller boyu devam ettirmelidir. Eğer bunu
başaramazsa evrenselliğini ve özgünlüğünü yitirir. Ferhat ÇENBER
C 128. A)Psikolojiyi
hallettik mi ki etolojiyi halledelim.
C)Bence hasta, deli ve anormal canlılar şu anki kendini
aydın sanan insanlardan tabiri caizse daha akıllı(zararsız) olduğunu bugün
açıkça görüyoruz. Fazla derine inmeye lüzum yok.
B)Katılmıyorum. Her türden insana(kendini aydın sanan cahil
fahişeler) açık olmaması lazım; fakat her türlü hayvana açık olması gerek(
Eşek, Gergedan, Fil, Köpek, Maymun). Mizbah
KARATAŞ
C 128. A: Doğrudur.
B:
Destekliyorum
C: Katılıyorum. Emine YARBA C 128.A.Üniversiteler insanların rehabilite
edilmesi gereken bir kurum olmalıdır. Bilim ve ilimin ışığında özgün ve özgür
bir eğitim sistemiyle, evrensel bir bakış açısıyla eğitim yapan bir kurum olmalıdır.
Üniversitelerin din, rejim ve siyasetle bir ilişiği olmamalıdır.
B.Eğitim ve bilimde kişilerin
dini inanç ve kılık kıyafetlerine göre değil sadece bilim ve teknik açıdan
kişileri değerlendirmek gerekir. Toplumdaki bireyleri din ve düşüncesinden
dolayı eleştirmek veya engel olmak toplum ve insanlığa büyük zararlar verebilir.
Selçuk İNCE
C 128.A-Evet doğrudur çünkü üniversite
önermede belirtilen kendi sorumluluğunu yerine getirmezse arena melzemesi ve daha başka neler olur belli değil.
B-Üniversite
ortamında başörtülülerin sorunu anlatmakla bitmez.Öyle bir haksızlık yapılıyor
ki her türlü insanın bulunduğu ortama başörtülü olanlar sanki hastalıklıymış
gibi sokulmuyor.İnsanlar yaratıcımız olan Allah’ın emrini yerine getiriyorlar
diye herkesin girebildiği düşüncelerin normelde
rahatlıkla söylenebileceği yere giremiyorlar.Daha sonra insanlar burası
demokratik bir ülke,burası düşüncelere ve inançlara saygı duyulduğu bir ülke
diye kendilerini melek gibi göstermeye çalışıyorlar.Bence böyle davranmalarının
sebeplerinden biri İslamiyetin güzelliklerini
çekememeleri ve insanların doğruyu bulmalarını engelleyerek onları kullanmaya
devam edebilmek için…Bu önermeyi kabul ediyorum ve ülkeyi bu hale getirenleri şiddetle
kınıyorum….
C-Hayır
bence insanlar üniversiteye seçilerek alınmalı liyakatsiz kişilerin
üniversiteye alınması o ortamların değişmesine ve beklide görevlerini yerine
getirmemesine ayrıca günümüzde örnekleri olduğu gibi üniversitenin karışmasına
yol açabilir.Unutulmamalı ki çoğu olay liyakatsiz kişilerin üniversitelere
alınmasından kaynaklanmaktadır.Benim fikrim bu yönde…. Ayşegül CAN
C
C 128.
A. Bu
bölümlere yansımalı ama her kez bilinçlendirilmeli
B. Üniversiteden çok şey beklememek lazım
insanın bilmediği bilgileri öğrendiği bilim yuvalarıdır çok fazla abartmamak
lazım
C. İnsanlar eğitile bilir varlıklar olduğu
için insanların makamıdır. MUHARREM POLAT
C
B. üniversiteler bazı istisnalar
hariç her türlü insan grubunun girebileceği yerlerdir. Bu kurumlar eşitlik ilkesinin hüküm
sürdüğü özgür kurumlar olmalıdır. Nasıl çıplaklar, faşistler, komünistler,
bölücüler girebiliyorsa bir o kadar da başörtülüler de girebilir. Artık bize
hep geri adım attıran tek yönlü cahil yenilikçilerden kurtulma, akla ve mantığa
uygun bir şekilde hareket temeliyiz.
C. Üniversiteler, kurulumu için
kendisinden vergi alınan her türlü vatandaş (özel istisnalar hariç) her kesimin
girebileceği kurumlar olmalıdır. Kimse kimsenin eğitim hakkını kısıtlayamaz.
Fakat tüm bunlara rağmen dinle oyuncak gibi oynayan siyasetçilerimiz halkın
eğitim hakkını kısıtlamaya çalışmaktadırlar. Erdoğan AKÇİÇEK
C
B) Katılıyorum… Çünkü kendilerinin
savunduğu düşünceyi samimi bir şekilde savunuyor olsalardı menfaatleri
doğrultusunda hareket etmez kimseye de sahip olduğu inanç sebebi ile haksızlık
yapmazlardı
C) Evet halkı bundan uzak tutmak onları
bir nevi soyutlamak insanımıza haksızlık sayılır onları da bundan ihtiyaçları
doğrultusunda istifade ettirmek gerekir Hatice
KAPLAN
C. 128.
A. Bu
bölümlere yansımalı ama her kez bilinçlendirilmeli İHSAN YILDIZ
B. Üniversiteden çok şey beklememek lazım
insanın bilmediği bilgileri öğrendiği bilim yuvalarıdır çok fazla abartmamak
lazım İHSAN YILDIZ
C. İnsanlar eğitile bilir varlıklar olduğu
için insanların makamıdır. İHSAN YILDIZ
C-128)A-doğrudur. B-bu soruya cevap vermek biraz güç çünkü bizim kampusta
öğrenci sayısı kadar it var.C-bence her turlu insana
ve hayvana acık olmamalı kotu niyetli insanlar iyi niyetli insanları kullanıyor
kopeklerde öğrencileri ısırıyor. Ramazan
BORAN
C 128.üniversitelerde olması gereken
yapıyı ve kazandırması beklenen sorumlulukları bu şekilde değerlendirebiliriz.Ekleyebileceğim
ayrı bir şey yok. Ercem Çağdaş ZOBAR
C
128. Üniversiteler bilimi destekleyen ve yapan yerlerdir. M. Akif TİRYAKİOĞLU