127.Aşağıdaki yazıya;katkı ve alternatif
görüşlerinizi yazınız
Okul
Deneyimi I, II ve Öğretmenlik Uygulamaları Dersleri: fakülte ve okul
arasında, öğretim üyesi, öğrenciler ve okullardaki görevli yönetici-öğretmenler
açısından son derce önemli bir fırsatlar sunar. Ülkemizin en büyük
sorunlarından birisi; orta öğretim ve yüksek öğretim arasında sosyal –bilimsel
bağlantının olmamasıdır.
Ülkemizdeki
yüksek öğretim yasaları;bilim üretimi teşvik sistemi ;öncelikle teknolojik açıdan çok teknolojik
ülkelerin bilim ve teknoloji alt yapısına hizmet verecek şekilde bilim
üretiliyor ve yapılıyor. Bu hizmetin yan ürünü olan yayınlarla da akademik
kariyer elde ediliyor. Akademik kariyer açısından batının menfaat
farzlarına uyuma yönelik araştırma ve makale üretmeyi öncelikle teşvik ettiği
için, bu konun önemi dikkatlerden kaçmış olabilir. Örneğin patenli bir
buluşunuz olsun; Buluşunuzu kendi ülkenizin orta sınıf bir kongresinde bildiri yada poster olarak sunduğunuzda akademik kariyer için
verilen puan, yurt dışı kongrelerde sunulup yayınladığından daha düşüktür. Bir
çalışmayı yurt dışına gidip bildiri yada sunu
yapacaksınız. Devletin veya şahsınızın en az 2-3 miyar masrafı olacaktır. Aynı
çalışma ülke içinde olsa 300-500 milyon masraf belki yeterli olacaktır. Yani kaliteli yada normal bir yayının-bildirinin-poster sunusunun
ölçüsünü orta sınıf dergide göremeyecek yada ölçü getiremeyecek kadar zavallı
mıyız!! Bence bilim adamlarımızın bilgilerini ve eylemlerini öncelikle
ülkemiz menfaatlerine güncellemeleri için;daha
liyakatli kurallar,teşvikler ve eğitim-öğretim sistemlerini uygulamaya koymamız
gerekir.1, 2, 3,4
Halbuki Akademik
kariyer, ülke vizyonu veya bilimde ileri ülkeler seviyesine ulaşmak için:
ülkemiz koşullarında; yurt dışı, birinci, ikinci ve üçüncü sınıf dergilere;
makale, materyal üretmek; maliyetleri yüksek; proje, araç gereç, çalışma,
zaman…vb ülkemiz için pahalıya mal olan sonuçlar doğurmaktadır. Kaldı ki bu
çalışmaların tüm meyvelerinden ülkemiz hemen hiç yararlanmamaktadır. Şimdiye
kadar alınan sonuçlarda pek verimli gözükmemektedir. Hatta
bundan dolayı;Bilimsel Öğretim Kurumlarının Yıllık Giderlerini ve Öğretim
Üyelerinin Yıllık Maaşlarını amorti edip etmedikleri bile tartışma götürür.Bu
duruma ilave olarak veya en azından eşdeğer koşularda teşvik edilmelidir.Son
zamanlarda üniversitelerimizde; IMF para politikasının, bilimsel projelere
tercüme edilişine-uygulanışına benzeyen mantığıyla, başka ülkelerin gelecekteki
menfaat önceliklerini ülkemizde köklendirmek yeşertmek için(yuvasında
köleleştirmek);bilim adamlarımızı bilerek veya bilmeyerek yada Avrupalı bilim
insanı olacağız aşkına-hevesine;başka ülkelerin menfaat farzlarının öncelik
formatlarına hizmet eden projeler ürettirmek veya bu gibi projelerde;bilim işçisi, bilim dedektifi ve bilim ajanı olarak görev almış
olamazlar mı?! Beklide bu işleri yapmakla ülkemizi
başka ülkelerin menfaat farzlarının önceliğine; işçiliği, üretimi üstlenilmiş
tarla yapmış olmuyor muyuz(yuvasında uşaklık yapmak)?!
Bu krediler verilecekse veya veriliyorsa neden sorunlarımızı ve projelerimizi
daha iyi tanıdığımız halde biz belirleyemiyoruz!!
Bunun yerine; Ör1;Van
yöresinin; eğitim, sosyal, kurumsal, hayvansal, sağlık, topraksal(erozyon) …vb
sorunları yerel kurumlarca( muhtarlıklar, belediyeler, kaymakamlıklar...vb)belirlenip
valiliğe sunulsun. Sonrada bu envanterler; her yıl üniversite rektörlüğüne
sunularak bu konuda çözüme yönelik;makale, dergi,
projeler, etkinlikler, uygulamalar…vb üretmektir. Bu amaçla yerel yönetim,
valilik ve üniversiteler istişare ederek;çözümlere
yönelik çalışmalar üretmeye talip öğretim üyelerinin akademik kariyerlerine
yönelik puanlama ve teşvikler getirilebilir. Bu mantığı ülkemize genellemek
beklide daha hayırlıdır. En azından bir üniversitede sınırlıda olsa denemekte
yarar vardır. Ör2,Okul Den.I,
II, ve Öğretmenlik Uygl. derslerinde ve
uygulamalarındaki verilere dayalı;Orta öğretim ve
Yüksek Öğretim arasındaki ilişkin kuvvetlenmesine-gelişmesine yönelik makale ve
araştırmalar teşvik edilse en azından batıya teşvik edildiği kadar olsa bu
ilişki verimli hale gelmiş olacaktır. Hatta ilerde, Orta Öğretim Okulları -
Eğitim fakülteleri işbirliği ile kurulacak Sanal
Okullar,K12 Eğitim ve
E18-23
sisteminin ülkemiz koşullarına ve fıtratına özümsenmesine yardımcı olunmuş
olacaktır.
Bu derslerin(Okul Den.I, II, ve Öğretmenlik Uygl.)
iki ayağından: birisi, okullarda öğrencileri denetime giden öğretim üyesinin
orta öğretimin tüm alt yapısını-güçlüklerini ve olanaklarını tanıma fırsatını
bulur. Yukarıdaki amaçlara uygun veri toplayarak, ona yönelik; çalışmalar,
projeler ve makaleler üretirken akademik kariyerinde katkı sağlamış olur.
Bu derslerin(Okul Den.I, II, ve Öğretmenlik Uygl.)
iki ayağından: birisi, okullarda öğrencileri denetime giden öğretim üyesinin
orta öğretimin tüm alt yapısını-güçlüklerini ve olanaklarını tanıma fırsatını
bulur. Yukarıdaki amaçlara uygun veri toplayarak, ona yönelik; çalışmalar,
projeler ve makaleler üretirken akademik kariyerinde katkı sağlamış olur.
Diğer taraftan okulda
öğrencilerimizle işlediğimiz 2 şer saatlik Okul Deneyimi I, II ve Öğretmenlik
Uygulamaları Derslerinde neler yapmamız gerektiğidir. Özellikle ortak payda
bilgisi olarak; öğrencilere öncelikle okullarda uyması gereken kulları ve
ödevlerini, etkinliklerini ve okuldaki partner
öğretmeniyle nasıl çalışması gerektiği konusunda bilgi vermekteyiz. Sonra
öğrencilere eğitimle ilgili kitaplardan ödevler hazırlatıp, öğrenciler sınıfta
ders ve etkinlik yaparken;okullarda yapacaklarına
benzer davranışları dramatize eden ortamlar oluşturmaya çalışılır. Böylece
doğru davranış ve tepki refleks-alışkanlıkları kazandırılmaya çalışılır. Bu
yönden zihinsel bağışıklıklarının gelişmesi için, bazı özel etkinlikleri
dramatize etmeye çalışmaktayız. Buna yönelik kurgular veya daha önceki okul
hayatlarında şahit oldukları , duydukları veya yaşadıkları okul vakaları,
olaylar..vb şeylerden her öğrenciye ödev hazırlatılıp
sunması istenir(1, 2, 3 ).
Öğrenci çözümü sunmadan önce, sınıfa vakayı dramatize eder veya en güzel
şekilde sunar. Sonra sınıftaki öğrencilerde çözüme yönelik önerileri istenir.
Öğrencinin kişisel çözümüne ilave olarak sınıfça kabul edilen çözüm ve öneriler
ödeve ilave edilir. Tatmin edici çözüme ulaşılmayan vakar (1, 2, 3 ),
olaylar hakkında; rehber öğretmen, psikologlar, deneyimli eğitim hocaları ve
gerekirse psikiyatrlardan görüş alınmaya çalışılır. Bu birikimlerin ileride
önemli bir veri kaynağı oluşturacağı inancındayız.
Okul Deneyimi I Dersinde:Okula uyum konusuna
yönelik bilgi ve uygulamalara öncelik verilir. Eğitim kitaplarında(Sınıf
Yönetimi..vb). hazırladıkları
sunulara ağılık verilerek konular işlenir. Sınıftaki öğretmen adayları ve
öğretim üyesi: sunu süresince-bazı özel hallerde uygulama okullarındaki;
öğrenci ve öğretmen gibi davranarak drama yaparlar. Bundaki amaç; öğretmen
adayının uygulama okuluna uyumunu kolaylaştırmaktır. Önceki yıllardan edinilen
deneyim ve çözümlerden yararlanılarak öğretmen adaylarının;okullarda
hazırlayacakları ödev, çalışma, etkinlik ve sosyal ilişkilerinde dikkat etmesi
gereken konular hakkında pratik bilgiler ve çözümler verilmektedir.
C 127.Gittiğimiz okullardaki vakaları
tartışma, inceleme ortamı oluşturulursa ilerde öğretmen olduğumuzda bu sorunları
kendimiz uygulamayız hem de alternatifler geliştirebiliriz.
Okul-fakülte
iş birliği dersi bana göre sadece staj yerinde gözlem yapıp, etkinlikleri
yerine getirmektir. Ayriyeten bir sınav uygulaması beni şaşırttı. Özden CALP
C 127.Dediğiniz şeyler mantığa uygun ama
ne öğretim görevlileri ne de orta ve ilköğretim kurumlarında ki öğretmenler bu
dedikleriniz ciddiye almıyor. Ayrıca örenciler tarafından da fazla
benimsenmiyor. Öğrenciler mezun olan meslektaşlarının yıllarca işsiz gezip
devleti kadro açmasını beklediklerini gördüğünde staja gitmenin anlamsız
olduğunu düşünüyor. Bu ona hayal kırıklığından başka bir şey kazandırmıyor. Bence
devlet önce mezunlarına iş versin ya da üniversitelerde ihtiyaç fazlası olan bölümlere
fazla öğrenci almasın, atandıktan sonra bir yıl boyunca stajyerlik eğitimi
versin. Yudum GÜRER
C.127:Kısacası herkes
bulunduğu durum ve var olanları en iyiye ve mükemmele yoracaktır. Ayrı yeten bu
bahsedilen var olanlar karşısında elimi kolumu bağladım diyenler kesinlikle ne
yaptıklarını bilmezler ama onlar hem hamal hem de malzemedirler her yönleri ile
bu konuda gerekli tüm açıklamalar hoca tarafından yapılmıştır fazla söze gerek
yoktur. Caner ÖZDEMİR
C 127. Okul deneyimi dersleri gerçekten
güzel bir uygulama. Mesela denize boğulmamak için yüzmeyi öğrenmek gibi bir
şey. Yakup
EKİNCİ
C 127:Okul deneyimi 1 de bize dayatılan
kitap bizi daha da kötüye sevk ediyor.
Berna AYIN
C 127.Gözlem yaptığımız okullardaki
vakaları tartışma, inceleme ortamı oluşturulursa ilerde öğretmen olduğumuzda bu
sorunları kendimiz uygulamayız hem de alternatifler geliştirebiliriz.
Süleyman SENEM
C 127.Başarılı öğrencilerin makalelerini
ve bilimsel çalışmalarını gerçekleştirmeleri için üniversite yönetimlerinin
gerekli maddi yardımı oluşturacak bir alt yapı oluşturması lazım. Hocalar
tarafından öğrenciler araştırılmaya yönlendirilmeli. Ferhat ÇENBER
C 127. Buna benzer olarak bütün
peygamberler çobanlık yapmıştır. Bunun sebebi ise insanları merhametli ve
otoriter bir şekilde yönetme kabiliyetini geliştirmesi istendiği içindir. Mizbah KARATAŞ
C 127. Bilimsel alanda çalışma yapmak
isteyen her insana açık bir çalışma alanını bulunması gereklidir. Ve burada yapılan her çalışma tarafsız olarak
değerlendirebilen bir jüri üyesi olmalıdır. Yapılan çalışmalar olmadı diye
yabana atmamak gerekir. Yanlış ve eksik yer görülmeli ve proje yeniden
düzenlenmelidir. Yapılan çalışmaların dergide yayınlayarak tüm insanların
faydanılması sağlanmalıdır. Emine YARBA
C
127.insanlar
yaşamlarının dörtte üçünü yapamayacağı şeyleri istemekle geçirirmiş.
Uluslararası para fonu bilimsel projelere ülkemize ne kadar destek? Selçuk
İNCE
C 127.Evet bizde kendi ülkesinden çok diğer ülkelere bilim
işçiliği yapan okadar çok bilim adamı var ki beklide
tahminlerin üstünde.Böyle olması bizi bence diğer
ülkelere bağımlı kılar ve bizi parazit konumuna düşürür.Bizim bilim adamımız
kendi ülkesine faydalı olacağına sanki diğer ülkeler bizim ülkemizden daha
önemliymiş gibi sanki onlara kendimizi ispat etmek zorundaymışız gibi
davranıyorlar.Aslında bu hale gelmemizde bizim suçumuz çok çünkü diğer
devletleri beğenmekten gözümüzde büyütmekten onlarsız hiçbir işin yürümüyeceğini düşünerek davranmaktan onların kendini bir
şey sanmalarına sebep olduk ve şimdi onların tahakkümü altında
bulunuyoruz.Oralar için harcanan paralarda sadece israf eteğimiz paralar olarak
yanımıza kalıyor.Sonra niye kalkınamadık diye kara kara
düşünüyoruz. Ayşegül CAN
C
127. Görüşlere
katılıyorum. Kübra Sivri
C 127. Bizim ülkemiz insanları yapılan bir
araştırmaya göre altı yaşına kadar çok zeki ama bu yaştan sonra körelmeye
başlıyor. Buda eğitim sistemimizde ki eksikliği gösteriyor. Bu eksikliği de
okulla fakülteyi biraz daha iç içe çözüm üreterek aşmak gerekir. MUHARREM
POLAT
C 127. Bu işbirliğinin amacı, öğretmen
adaylarının kazanmış oldukları alan bilgisi, mesleki bilgi ve becerilerini
etkili, verimli, güvenli olarak uygulamaları ve geliştirmeleri için görev ve
sorumlulukların fakülte ile okul arasında paylaşmasını sağlamaktır. Amaçlar;
—planlama,
uygulama ve değerlendirmede belirlenen ilkeler çerçevesinde ulusal bir standart
oluşturmaktır.
_fakülte
ile okul arasındaki işbirliği geliştirecek bilgi alışverişini sağlamak. Erdoğan AKÇİÇEK
C 127 Bence de özellikle orta öğretim
düzeyinde birçok öğrencimiz hakikaten takdire şayan projeler geliştiriyorlar.
Bunlar eğer yüksek öğretim kurumlarınca desteklenir ve değerlendirilirse çok
müspet sonuçlar elde edileceği mukadderdir. Hatice KAPLAN
C. 127. Bizim ülkemiz insanları yapılan bir
araştırmaya göre altı yaşına kadar çok zeki ama bu yaştan sonra körelmeye
başlıyor. Buda eğitim sistemimizde ki eksikliği gösteriyor. Bu eksikliği de
okulla fakülteyi biraz daha iç içe çözüm üreterek aşmak gerekir. İHSAN YILDIZ
C- 127) Öğrenciyi topluluk karsısına çıkarmaya
hazırlar bir çoban misali sınıfa veya bir topluluğa hakım olur. Ramazan BORAN
C 127:Okul deneyimi Kamuran BALYEN
C
127. Eğitimi ve öğretimi her zaman desteklemek gerekir. M. Akif TİRYAKİOĞLU