122.A-Öğrencilere;eğitim ve öğrenim süresince; bütün dersleri farz olarak dayatmak
insafsızlıktır. (dinde bile af edilmez 1 farz vardır.
Diğer 4 farz tercihe dayalıdır ve af edilebilir yada
bedeli ödenebilirdir) Öğrencinin fıtratına saygı ve hürmeten hiç olmazsa mevcut
dersler içinde tercihen ders elemek ve fazla sayıda dersi tercihli yaparak
öğrenci fıtratlarını zorlayan çok sayıda zorunlu ders farzlarından kurtarmak
gerekir.
B-Öğrencilerden
son sınıfa kadar gelmiş ve alttan kaç derste kalmışsa??!!
bu onun işe girmesine engel olmamalı, geçici rekli
diploma verilmeli.Kaç derste borçlu mezun olmuşsa
mezuniyet diplomasına ilave edilmeli. Gerekirse sonra telafi edip yeni renkteki
diplomayı alabilmeli.
Önermelerinin eksiklerini ve geçerliliğini ve sakatlıklarını eleştirip öneriler
sununuz.
C 122.A-Evet haklısınız. Fen edebiyat
fakültesinde bir sürü dersler verildi, kimi dersler benimde fıtratımı zorladı.
Ben yine de sabırla, özveriyle dersleri verdim. Ama kimi dersleri de can
kulağıyla dinledim.
B- Verimli düzeyde
ve yeterli sayıda ders koyulmalı öğrencinin fıtratı çok zorlamamalı. Özden CALP
C 122.A.Her insanın ilgi alanı ayrıdır. Herkes
matematiği sevmek zorunda değildir. Bir edebiyatçı da matematiği ileri düzeyde
bilmek zorunda değildir.ÖSS saçma bir sistem.Matematik
okumak isteyen birisi tarih,coğrafya ve edebiyattan da soru çözmek zorunda
değil.Bence branşlaşmaya ilk öğretimden başlanılmalıdır.
B.Not
ortalamasına bakarak bir insanın başarısı hakkında yorum yapılmamalıdır. Bu her
zaman gerçekleri yansıtmaz. Kopya ile nice başarılı öğrenciler alt edilmiştir. Birkaç
dersten kalmak meslek edinmeye engel olmamalıdır Yudum GÜRER
C 122:A)Katılıyorum
B)Güzel bir fikir. Kamuran BALYEN
C 122:A)Tamamen
katılıyorum.
B)Neden olmasın. Berna AYIN
C.122:A Burada kesinlikle
katılıyorum insanların getirdiği veya bulduğu kendine yasa kanun gibi görüp her
geçen gün bir şeyleri daha zorlaştırma çabası içindeler sayın yöneticiler oysa
nasıl daha iyi olur veya nasıl yardımcı olunup bu bataklıktan kurtarma arayışı
içinde olmak gerekir.
B Üniversiteler bilim,adam olma veya etme eğitimi yeri ise diploma diye bir
şeyin olması da saçmadır.Bunun kırmızısı da yeşili de işe yaramaz tek öğrencin
içinde bulunduğu zamanı nasıl değerlendirdi olmalıdır ama gelin görün ki
günümüze Caner ÖZDEMİR
C
Derslerini
vermeyen bir hocadan ne beklenir. Yakup EKİNCİ
C 122.
A. Öğrenciler orta öğretime kadar ders seçme
erdemliliği göstereceklerini zannetmiyorum üniversitede ise zaten gençler
istediği branşa gitmekle bu tercihi yapıyorlar.
B. Eğer bu sorudaki gibi zayıf ile mezun
olunursa öğrencilerin çoğu zayıflı olarak okulunu bitirir. Yani taviz taviz getirir. Ve başarı ve kalitede düşüklük olur belki
diplomalı sayısı fazladır ama kaliteli bir nesil yoktur. MUHARREM POLAT
C 122.A. Eğitim almış her insanın bazı
konularda yetkin olması gerekir. Bu nedenle bazı dersler vazgeçilmezdir. Ama
bazı dersler vardır ki kişinin ilgi alanına ve inancına göre tercih etmesi
gerekir. Bu derslerin seçmeli olması doğru olur diye düşünüyorum.
B. Diploma
yetkinlik belgesidir. Örneğin bir mühendis adayının alttan dersleri varsa tam
anlamıyla o mesleği yerine getiremeyecek düzeydedir. Bu kişiye okul başka
renkte geçici bir diploma verse de işveren kişi bu kişiyi işe almayacaktır.
Yani bu uygulama okullarda kabul edilse bile hayata geçirilemeyecektir. Ama önermedeki uygulama, alan dersleri
dışındaki dersler için uygulanırsa belki hayata geçirebilmek mümkün olur. Süleyman SENEM
C
B. kişinin iş bulabilmesi için bölümüyle ilgili
dersleri vermesi gerekir. Çünkü aksi takdirde okul geçici diploma verse bile iş
hayatında tutunamayacaktır. Ferhat
ÇENBER
C 122. Eğitim ve öğretimdeki yönetimi
ellerinde tutan bazı cahillerin( Bakanlar, rektörler) elinden kurtarmak gerekir
yoksa bu saçmalıkların sonu bir türlü gelmeyecektir. Balık baştan kokar. Mizbah KARATAŞ
C 122.
A: Öğrencilere fazla dersin dayatılması doğru değildir. Fakat gerek
mesleki ve gerekse yetenek bakımından yeterli bir seviyeye gelmelidr.
B: Geçici diplomaya katılmıyorum.
Bir kişinin atlan dersinin olması derse gerekli önemi vermemesinden
kaynaklanmaktadır. İşe alınsa bile işine gerekli önemi veremeyecektir.
Emine YARBA
C
122.A.Öğrenci fıtratını zorlayacak dersleri
müfredattan tam anlamıyla kaldırmak eğitim açısından daha iyi sonuçlar
doğurabilir.
B.Geçici renkli diploma vermek
ise eğitime yapılmış bir haksızlıktır. Çünkü alttan dersi kalan öğrenci bu
lisans düzeyindeki eğitimi hak etmemiş demektir. Bu dersleri geçinceye kadar lisans
diploması kendisine verilmemeli. Selçuk İNCE
C 122.A-Doğru öğrencileri zorlamak uygun
değil ama kabul etmek gerekirki öğrenci tercihine
kalırsa ilerleme kaydedilmez çünkü öğrenci zorlanmaya alışmış.Ama
şuda var insanların isteklerine de saygı duymak
gerekir.Belki böyle bir düzen olursa bir de insanlar buna göre eğitilirse ilerme keydetmek kolay olur.
B-Hayır bence
yanlış bir uygulama olur.Değer sınıfı kalmadan geçenlere haksızlık olur.Öğrenci
sorumluluğunu bilirse alttanda dersi kalmaz sanırım…. Ayşegül CAN
C 121 destekliyorum… Bazı terimleri
birbirine karıştırtıp zihinsel bulanıklığa yol açıyorlar. Hatice KAPLAN
C
C
B. Öğrencinin dersten kalması demek onun o dersi tam olarak
öğrenememesi, dolayısıyla yayacağı işi tam olarak kurallara uygun bir şekilde
uygulayamayacağı için derslerini vermeden mezun edilmemelidir bence. Erdoğan AKÇİÇEK
C. 122.
A. Öğrenciler orta öğretime kadar ders seçme
erdemliliği göstereceklerini zannetmiyorum üniversitede ise zaten gençler
istediği branşa gitmekle bu tercihi yapıyorlar. İHSAN YILDIZ
B. Eğer bu sorudaki gibi zayıf ile mezun
olunursa öğrencilerin çoğu zayıflı olarak okulunu bitirir. Yani taviz taviz getirir. Ve başarı ve kalitede düşüklük olur belki
diplomalı sayısı fazladır ama kaliteli bir nesil yoktur. İHSAN YILDIZ
C-122)A-katılıyorum
B-sanki not verseler ceplerinden mi
gidecek ama öğrenciden çok şey gidiyor psikolojisi bozuluyor. bence notla öğrencinin geleceği engellenmemelidir. Ramazan BORAN
C 122.Böyle bir yöntemin öğrencileri daha
fazla çalışmaya itecek,daha fazla sorumluluk sahibi
yapacak yaklaşımları barındırdığına inanmıyorum öğrencilik temel hedeflerinden
sapmayan ilke ve prensipleri öğrenciye kazandırmalıdır. Ercem
Çağdaş ZOBAR
C
122. İnsanları fıtratına uygun bir şekilde yetiştirmek ve ona
göre eğitmek gerekir. M. Akif
TİRYAKİOĞLU