122.A-Öğrencilere;eğitim ve öğrenim süresince; bütün dersleri farz olarak dayatmak insafsızlıktır. (dinde bile af edilmez 1 farz vardır. Diğer 4 farz tercihe dayalıdır ve af edilebilir yada bedeli ödenebilirdir) Öğrencinin fıtratına saygı ve hürmeten hiç olmazsa mevcut dersler içinde tercihen ders elemek ve fazla sayıda dersi tercihli yaparak öğrenci fıtratlarını zorlayan çok sayıda zorunlu ders farzlarından kurtarmak gerekir.
      B-Öğrencilerden son sınıfa kadar gelmiş ve alttan kaç derste kalmışsa??!! bu onun işe girmesine engel olmamalı, geçici rekli diploma verilmeli.Kaç derste borçlu mezun olmuşsa mezuniyet diplomasına ilave edilmeli. Gerekirse sonra telafi edip yeni renkteki diplomayı alabilmeli.
Önermelerinin eksiklerini ve geçerliliğini ve sakatlıklarını eleştirip öneriler sununuz.

C 122.A-Evet haklısınız. Fen edebiyat fakültesinde bir sürü dersler verildi, kimi dersler benimde fıtratımı zorladı. Ben yine de sabırla, özveriyle dersleri verdim. Ama kimi dersleri de can kulağıyla dinledim.

B- Verimli düzeyde ve yeterli sayıda ders koyulmalı öğrencinin fıtratı çok zorlamamalı. Özden CALP

C 122.A.Her insanın ilgi alanı ayrıdır. Herkes matematiği sevmek zorunda değildir. Bir edebiyatçı da matematiği ileri düzeyde bilmek zorunda değildir.ÖSS saçma bir sistem.Matematik okumak isteyen birisi tarih,coğrafya ve edebiyattan da soru çözmek zorunda değil.Bence branşlaşmaya ilk öğretimden başlanılmalıdır.

B.Not ortalamasına bakarak bir insanın başarısı hakkında yorum yapılmamalıdır. Bu her zaman gerçekleri yansıtmaz. Kopya ile nice başarılı öğrenciler alt edilmiştir. Birkaç dersten kalmak meslek edinmeye engel olmamalıdır Yudum GÜRER

C 122:A)Katılıyorum

          B)Güzel bir fikir. Kamuran BALYEN

C 122:A)Tamamen katılıyorum.

           B)Neden olmasın. Berna AYIN

C.122:A Burada kesinlikle katılıyorum insanların getirdiği veya bulduğu kendine yasa kanun gibi görüp her geçen gün bir şeyleri daha zorlaştırma çabası içindeler sayın yöneticiler oysa nasıl daha iyi olur veya nasıl yardımcı olunup bu bataklıktan kurtarma arayışı içinde olmak gerekir.

B Üniversiteler bilim,adam olma veya etme eğitimi yeri ise diploma diye bir şeyin olması da saçmadır.Bunun kırmızısı da yeşili de işe yaramaz tek öğrencin içinde bulunduğu zamanı nasıl değerlendirdi olmalıdır ama gelin görün ki günümüze Caner  ÖZDEMİR

C 122. A şıkkındaki önermeye katılıyorum. Ancak diğerinde katılmıyorum Bu eğitimin kalitesini düşürür. Bir öğretmen adayının derslerini vermeden işe başlaması ne kadar yanlış bir uygulamadır.

Derslerini vermeyen bir hocadan ne beklenir. Yakup EKİNCİ

C 122.

 A. Öğrenciler orta öğretime kadar ders seçme erdemliliği göstereceklerini zannetmiyorum üniversitede ise zaten gençler istediği branşa gitmekle bu tercihi yapıyorlar.

 B. Eğer bu sorudaki gibi zayıf ile mezun olunursa öğrencilerin çoğu zayıflı olarak okulunu bitirir. Yani taviz taviz getirir. Ve başarı ve kalitede düşüklük olur belki diplomalı sayısı fazladır ama kaliteli bir nesil yoktur. MUHARREM POLAT

C 122.A. Eğitim almış her insanın bazı konularda yetkin olması gerekir. Bu nedenle bazı dersler vazgeçilmezdir. Ama bazı dersler vardır ki kişinin ilgi alanına ve inancına göre tercih etmesi gerekir. Bu derslerin seçmeli olması doğru olur diye düşünüyorum.

B. Diploma yetkinlik belgesidir. Örneğin bir mühendis adayının alttan dersleri varsa tam anlamıyla o mesleği yerine getiremeyecek düzeydedir. Bu kişiye okul başka renkte geçici bir diploma verse de işveren kişi bu kişiyi işe almayacaktır. Yani bu uygulama okullarda kabul edilse bile hayata geçirilemeyecektir.  Ama önermedeki uygulama, alan dersleri dışındaki dersler için uygulanırsa belki hayata geçirebilmek mümkün olur. Süleyman SENEM

C 122. A. Ana dersler vardır ki herkesin bunların eğitimini alması gerekir. Ama dayatılan bazı dersler ilgi alanları doğrultusunda kişinin isteğine bırakılmalıdır.

B. kişinin iş bulabilmesi için bölümüyle ilgili dersleri vermesi gerekir. Çünkü aksi takdirde okul geçici diploma verse bile iş hayatında tutunamayacaktır. Ferhat ÇENBER

C 122. Eğitim ve öğretimdeki yönetimi ellerinde tutan bazı cahillerin( Bakanlar, rektörler) elinden kurtarmak gerekir yoksa bu saçmalıkların sonu bir türlü gelmeyecektir. Balık baştan kokar. Mizbah KARATAŞ    

C 122.  A: Öğrencilere fazla dersin dayatılması doğru değildir. Fakat gerek mesleki ve gerekse yetenek bakımından yeterli bir seviyeye gelmelidr.

            B: Geçici diplomaya katılmıyorum. Bir kişinin atlan dersinin olması derse gerekli önemi vermemesinden kaynaklanmaktadır. İşe alınsa bile işine gerekli önemi veremeyecektir.  Emine YARBA

C 122.A.Öğrenci fıtratını zorlayacak dersleri müfredattan tam anlamıyla kaldırmak eğitim açısından daha iyi sonuçlar doğurabilir.

B.Geçici renkli diploma vermek ise eğitime yapılmış bir haksızlıktır. Çünkü alttan dersi kalan öğrenci bu lisans düzeyindeki eğitimi hak etmemiş demektir. Bu dersleri geçinceye kadar lisans diploması kendisine verilmemeli. Selçuk İNCE 

C 122.A-Doğru öğrencileri zorlamak uygun değil ama kabul etmek gerekirki öğrenci tercihine kalırsa ilerleme kaydedilmez çünkü öğrenci zorlanmaya alışmış.Ama şuda var insanların isteklerine de saygı duymak gerekir.Belki böyle bir düzen olursa bir de insanlar buna göre eğitilirse ilerme keydetmek kolay olur.

B-Hayır bence yanlış bir uygulama olur.Değer sınıfı kalmadan geçenlere haksızlık olur.Öğrenci sorumluluğunu bilirse alttanda dersi kalmaz sanırım…. Ayşegül CAN

C 121 destekliyorum… Bazı terimleri birbirine karıştırtıp zihinsel bulanıklığa yol açıyorlar. Hatice KAPLAN 

C 122. A) Bu öğretimin en başında, ilkokul seviyesinde başlanması gereken bir sistem. Öğrenciler yeteneklerine göre çekirdekten yetişmeli.B) Olabilir... Kübra Sivri

C 122. A. Eğitim ve öğretimde farzlara bağlı olarak kurmak değildir. İnsanların fıtratlarını zorlayacağına inanılan dersler seçmeli hale getirilebilir. Veya öğrencinin ilk öğretim çağından itibaren ilgi duyduğu dersler varsa öğrenci bu derslere yönetilmelidir. Gereksiz yere kafasını karıştıran onu yoran dersler müfredattan çıkarılmalıdır.

            B. Öğrencinin dersten kalması demek onun o dersi tam olarak öğrenememesi, dolayısıyla yayacağı işi tam olarak kurallara uygun bir şekilde uygulayamayacağı için derslerini vermeden mezun edilmemelidir bence. Erdoğan AKÇİÇEK                                                               
 
C. 122.

 A. Öğrenciler orta öğretime kadar ders seçme erdemliliği göstereceklerini zannetmiyorum üniversitede ise zaten gençler istediği branşa gitmekle bu tercihi yapıyorlar. İHSAN YILDIZ

 B. Eğer bu sorudaki gibi zayıf ile mezun olunursa öğrencilerin çoğu zayıflı olarak okulunu bitirir. Yani taviz taviz getirir. Ve başarı ve kalitede düşüklük olur belki diplomalı sayısı fazladır ama kaliteli bir nesil yoktur. İHSAN YILDIZ

C-122)A-katılıyorum

            B-sanki not verseler ceplerinden mi gidecek ama öğrenciden çok şey gidiyor psikolojisi bozuluyor. bence notla öğrencinin geleceği engellenmemelidir. Ramazan BORAN

C 122.Böyle bir yöntemin öğrencileri daha fazla çalışmaya itecek,daha fazla sorumluluk sahibi yapacak yaklaşımları barındırdığına inanmıyorum öğrencilik temel hedeflerinden sapmayan ilke ve prensipleri öğrenciye kazandırmalıdır. Ercem Çağdaş ZOBAR

C 122. İnsanları fıtratına uygun bir şekilde yetiştirmek ve ona göre eğitmek gerekir. M. Akif TİRYAKİOĞLU