117.Din ve devlet arasında statik laiklikten çok dinamik laiklik
toplum için daha yaşatıcıdır. Önermesinin eksiğin tamamlayınız veya çürütünüz.1, 2, 3, 4
C 117. Evet. Size katılıyorum dinamik
laiklik toplum için yaşatıcıdır. Özden
CALP
C 117.Laiklik bulunulan zamana uyum
sağlamalıdır. Yudum GÜRER
C 117. Din ve devlet arasında
statik laiklik dengeli olanı toplum için daha yaşatıcıdır. Yakup EKİNCİ
C 117. Evet doğrudur. Mizbah KARATAŞ
C 117. Devlet toplumun çoğunluğunu göze
almalı ve onların din anlayışını yansıtan bazı kurallar olmalı bu arada diğer
azınlığı da göz ardı etmemelidir. MUHARREM POLAT
C 117: Dinsiz devlet olamaz. Berna AYIN
C 117:Devlet yönetimi İslam dinin de
belirtilmiştir. Kamuran BALYEN
C.117:Yani din bir noktada
rejime desteklik görevi üstlenmektedir.Caner ÖZDEMİR
C 117. Din ile laiklik bir arada
yürütülemez. Çünkü din tek başına yeterlilik gösterebilir. Mizbah
KARATAŞ
C 117.Laiklik; devletlerin iç siyasetine
ve politik konumuna göre esneme gösteren bir kavram haline gelmiştir. 115. Ve
116.’ncı cevaplardaki nedenlerden dolayı ülkemizde
laikliliğin şimdi olduğu gibi uygulanmasını oluşabilecek kutuplaşmalara karşı
doğru buluyorum. Süleyman SENEM
C 117.Laiklik; din ve devlet arasında
aşılması zor olan bir dağ değil, ikisini birbirine bağlayan bir köprü
olmalıdır. Ferhat ÇENBER
C 117.Dinamik laiklik değişen toplumun
ihtiyaçlarını karşıladığı için daha yaşatıcıdır. Emine YARBA
C
117.Din ile
laik devlet arasındaki statik laiklikten çok dinamik(zamana ve mekâna göre
değişebilen) bir anlayışın hâkim olması toplum için daha yaşatıcıdır. Örneğin;1925
çıkarılan kılık kıyafet kanunu ile insanlarımızın daha model anlamda bir giyim
tarzını benimsenmesi kanunlaşmıştır. Bu da topluma daha medeni bir görünüm vermiştir.
Selçuk İNCE
C 117.Devlet ve din arasında statik
laiklik yani durağanlık olması devletin dine ayak uydurmaması dine göre
şekillenmemesi olamaz diye düşünüyorum .İslam dinine
ön yargısız bir bakılsa devlet için yararlı devleti devlet yapan özelliklerin
bulunacağına eminim zaten varda.Bu söylediklerim yanlış anlaşılmasın ama dini
devletten ayıramayız bir devleti diğerlerinden ayıran bir özellikte oradaki
kişilerin dinidir. Ayşegül CAN
C 117 Evet öyle… Gerçekten sözde değil de
özde olsaydı bu gün herkes özgür bir şekilde inancını veya düşüncesini dile
getirebilecekti… Hatice KAPLAN
C 117. Laiklik tanımı ile çok uğraşmaya
gerek yoktur. Anlayan anlıyor da bazıları yaşatmıyor. Kübra Sivri
C 117. Ölü bir laiklikten çok canlı ve
etkin bir laiklik devlet ve din için daha hayırlıdır. Din ve devlet işlerini
birbirinden ayırarak bunların etkin bir şekilde kullanım devlet için en
hayırlısı olacaktır. Erdoğan AKÇİÇEK
C. 117. Devlet toplumun çoğunluğunu göze
almalı ve onların din anlayışını yansıtan bazı kurallar olmalı bu arada diğer
azınlığı da göz ardı etmemelidir. İHSAN
YILDIZ
C-117)laiklik ile din birbirinden ayrıdır birbirine
karışmaz. Ramazan BORAN
C 117.Dinamik laiklikten kasıt devlet
yapısı içinde kendini yenileyen,gelişim gösteren
anlamda ise savunulabilir fakat her
yönetim anlayışının değişmesiyle birlikte
kişisel düşüncelere bağlı olarak içerik değişikliği gösterecek bir
laiklikten söz edeceksek(günümüzde olduğu gibi. bu
içi tamamen boşalmış bir kavramı ifade eder ve savunmam mümkün değil. Ercem Çağdaş ZOBAR
C
117. İkisi de şarttır. M.
Akif TİRYAKİOĞLU